Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Er wordt volop software ontwikkeld om de digitale klantrelatie beter te kunnen aangaan, om marketing beter meetbaar te maken en als hulpmiddel voor snelle groei. In een vorig artikel schreef ik al over de explosie van marketingtechnologie. Marketeers vragen zich af waar ze goed aan doen. Springen we bovenop elke innovatie, of wachten we tot innovaties …
Kinderen zijn vatbaar voor advertenties en reclame op social media en met deze informatie kunnen adverteerders de effectiviteit van hun marketing vergroten. Maar snappen kinderen dat en moeten we het targeten op kinderen überhaupt wel willen? Ondanks dat veel social media officieel niet voor kinderen gemaakt zijn, zijn ze toch razend populair binnen deze doelgroep. De vraag is of …
Is de online/offline-combinatie succesvol? Omnichannel-marketing is voor veel organisaties een steeds belangrijker speerpunt om klanten te binden. Hoe staat het met belangrijke nieuwe ontwikkelingen (zoals Google Store Visits en TrueView Shopping) en hoe richt je je omnichannel-strategie digitaal in? “Omnichannel is het winnende model”, aldus MediaMarkt. Maar dat geldt niet voor iedereen. Er zijn genoeg vallende ondernemingen voor wie het …
De genomineerden voor Dutch Marketing Talent of the Year zijn dit jaar (in alfabetische volgorde): Loes Meys (Parkmobile), Martine Boekestein (Rijk Zwaan) en Viola Rijnsdorp (T-Mobile). Het aantal inzendingen voor Dutch Marketing Talent blijft jaarlijks groeien. De jury ziet in de inzendingen een aantal ontwikkelingen en noemt de kandidaten ‘ondernemend’. ‘Het zijn professionals die herkenbaar verder …
Maudy Willemen is Innovation Marketeer bij Nuon. Samen met Register Marketeer Linda de Borst, Marketing Portfolio Leader bij IBM, vormt ze een koppel in het NIMA Career Booster Programma: een initiatief waarbij jonge en ervaren marketeers aan elkaar worden gelinkt om regelmatig te sparren over hun leven en werk in het mooiste beroep ter wereld. …
Mede-auteur van het onlangs verschenen PIM Trendrapport Aljan de Boer spreekt op 29 maart bij de uitreiking van de Dutch Marketing Awards. In deze column – naar aanleiding van dat optreden – licht hij toe wat de genomineerden voor de titel Marketeer of the Year volgens hem zo goed doen: Ze vinden de technologie bij de …
In de zesde editie van de NIMA Update onder meer aandacht voor: NMD 2018 groter en gekker De allerbeste marketing van Nederland Marketing Executive Diner met Peter De Prins NIMA Diploma’s relevanter dan ooit NIMA Diploma’s op LinkedIn vaak niet correct
Marketers are overestimating the effectiveness and value of digital media channels such as online video and social media compared to more traditional formats such as TV, according to a new study. Calling for a re-evaluation of where marketers spend their budgets, new research from Radiocentre and Ebiquity highlights a disconnect between the scale of investment …
Voor NIMA onderzocht Register Marketeer Irene Grotendorst RM de meerwaarde van ‘NIMA-diploma’s, nu en in de toekomst’. In dat kader vonden 15 expertinterviews plaats. Diploma-wensers, opleiders en werkgevers kwamen daarbij aan het woord. Zij bespraken hun visie, mening en een advies aan NIMA. Rich Tiggeler is oprichter van MKBcoach, voorzitter van ondernemersvereniging #clubcaas, freelancer bij …
Op 18 april organiseert MOA Profgroep Healthcare het congres Marketing in de zorg van morgen en NIMA Members kunnen tegen speciaal tarief (15% korting) deelnemen. Centrale vraag is hoe zorginstellingen relevant kunnen blijven in het veranderende zorglandschap. De ontwikkelingen in de verschillende zorgsectoren gaan snel. Waar staat jouw zorginstelling voor? Waarom moeten bepaalde patiënten en verwijzers juist bij …
Hoe populair data science ook is, veel bedrijven weten niet waar ze moeten beginnen. Data wordt daardoor nogal eens een doel en eigen waarheid op zich. Vier experts delen hun ervaringen én adviezen. Bedrijven zouden zich niet te veel moeten blindstaren op data. Die conclusie werd onlangs getrokken op IMPACT live, een evenement waar experts in data …
Terwijl een overgrote meerderheid (87%) van de cmo’s digitale disruptie keihard ziet aankomen, verwacht slechts 30% deze daadwerkelijk te kunnen handelen. Het is een van de opvallende gegevens uit het Digital Marketing Innovation Onderzoek. Als er zo’n kloof gaapt tussen enerzijds de noodzaak van digitale disruptie en anderzijds de gereedheid om die te organiseren, dan …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.