Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Genomineerd in de categorie Marketing Start Up of the Year zijn Koupe, …
Stel je eens voor dat er genoeg en gezond voedsel is voor iedereen. Stel je eens voor dat niemand meer hoeft te vluchten voor honger en dat er minder conflicten zijn. En stel je nu eens voor dat het een bank is die hiervoor opstaat. Stel je eens voor dat we samen het wereldvoedselprobleem oplossen. …
Door Mabel Nummerdor, Bestuurslid van NIMA Een paar weken geleden had ik de geweldige eer om als spreker aanwezig te zijn bij de uitreiking van de Gouden Loeki in Carré. In een vraaggesprek met Sophie Hilbrand mocht ik mijn visie geven op de ontwikkelingen van reclame, toen nu en straks. Reclame is een enorm accurate spiegel …
Unilever’s marketing boss Keith Weed is threatening to pull investment from platforms that “breed division” or fail to protect children from toxic content, and is calling on the digital media industry to “overhaul its behaviour” or risk losing the trust of both consumers and brands. In a speech he is set to give this afternoon …
‘We móeten een purpose hebben. Ga op zoek!’ Veel merken, die soms al decennia bestaan, zijn onder aanvoering van marketeers ineens op zoek naar hun raison d’être. Het purpose-tijdperk zorgt vooral voor verwarring. Wellicht kan de simpele blik van de ondernemer een ander licht werpen op het fenomeen purpose marketing. Gekunsteld Als marketeers het echt …
Wat zijn de strategieën die bedrijven kunnen inzetten bij het vertalen van hun corporate branding naar social media? Die vraag stond op 6 februari centraal bij de presentatie van de 75e SWOCC-publicatie Corporate branding en consumenten op social media. In de UvA presenteerde universitair docent Theo Araujo zijn bevindingen. Daarna volgden twee praktijkcases: Jeroen van de Ven presenteerde de nieuwe …
Amsterdam, 7 februari 2018 – Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year. Susanne van …
De economie trekt flink aan en dat toont zich in de cijfers over de arbeidsmarkt. De werkloosheid zakte eind 2017 onder de 400.000. Tegelijkertijd stonden er eind 2017 nog 213.000 vacatures open. Meer banen dan mensen betekent krapte op de arbeidsmarkt. De war for talent woedt in alle hevigheid. Veel marketeers voelen zich hier niet …
In marketingcommunicatie is de wereld ingedeeld in regio’s, maar per land zijn de culturele verschillen enorm. Dan kun je er met je campagne behoorlijk naast zitten. MediaCom heeft in samenwerking met de experts van Hofstede Insights zeer uitgebreid wereldwijd de ‘Cultural Connections’ onderzocht. Jasper Bronner presenteert een aantal inzichten komende donderdag tijdens het MWG Mediacongres. MediaCom …
The European Marketing Confederation – waar NIMA deel van uitmaakt – publiceert regelmatig papers van vooraanstaande marketingwetenschappers die met steun van het EMC onderzoek verrichten naar actuele marketingvraagstukken. Deze publicatie verscheen in februari 2018: Introduction: Information Technology and Marketing Advances in Information Technology (IT) have greatly affected the marketing function, creating opportunities as well as …
Dit interview door Lucas Boon met Luuk Ros, Manager Content & Business van NIMA, verscheen in MarketingTribune 1 2018 Werkgevers hebben te weinig aandacht voor scholing van de marketeer, zo blijkt uit recent onderzoek (oktober 2017) van beroepsvereniging Nima. Van de 687 ondervraagde marketeers gaf bijna 42 procent aan onvoldoende te worden geadviseerd op het …
Marketeers zouden minder bezig moeten zijn met de marketing van de organisatie en meer met de organisatie van marketing.” Dit is een gevleugelde uitspraak van Rob Beltman (H3ROES), winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 met zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’. Marketing is als vakgebied ontzettend breed en dynamisch geworden. In Arnhem betoogde …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.