Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Liemt & Koot schrijven nieuw standaardwerk voor marketing- en communicatieprofessional’ Alva van Beek

Al meer dan 25 jaar geldt Marketingcommunicatiestrategie van Floor & Van Raaij als het standaardwerk binnen de marketing- en communicatiewereld. Dat was lange tijd terecht, maar de tand des tijds dit standaardwerk geen goed gedaan.De belangrijke vraag is nu: zijn Guy van Liemt en Gert Koot er in geslaagd een aanzienlijk beter boek te schrijven? Het antwoord …

Lees meer
Brands shift marketing effectiveness focus from justification to learning Alva van Beek

Inflation is rising, interest rates are on the up and consumer confidence is on a knife edge, all of which means 2018 will be a difficult year for marketing. Media agency groups including GroupM and Zenith Optimedia have cut their growth forecasts, while the major agency holding groups are seeing revenue growth either slow or …

Lees meer
Spannend! Ongekend aantal kandidaten gaat op voor NIMA B Alva van Beek

Op dinsdag 23 januari gaan ruim tweehonderd kandidaten op voor NIMA B1, waaronder dertig voor B Communicatie. De specialisten marketing en/of communicatie leggen het eerste deel van hun examen af in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is twaalf jaar geleden dat zo’n grote groep in één keer deelnam aan een NIMA B Examen. Een deel …

Lees meer
Marco Derksen: ‘Marketing, communicatie, sales en klantenservice staan niet meer op zichzelf’ Alva van Beek

Op verzoek van verschillende senior marketeers uit de NIMA-achterban programmeert NIMA Classes & Events dit voorjaar Digital Marketing Management (6 februari).  De Masterclass Digital Marketing Management is een spoedcursus voor marketeers die echt heel goed zijn in marketing, maar een update willen op de terreinen die het vaakst worden bedoeld als het over digital marketing gaat. Want …

Lees meer
(Blog Arthur Simonetti – DSM/NIMA B2B) Purpose and core competencies: the new strategic compass! Alva van Beek

Are we losing long-term perspective in strategy development? Door Arthur Simonetti* Do we still need a long-term vision if our strategic planning cycles are shortening from 5 to 3 years and from 3 to 1 year? How do we make long-term strategic decisions? Or are we moving to tactical decisions only? Maybe you have also …

Lees meer
How the gender pay gap impacts female marketers’ career progression Alva van Beek

The gender pay gap, and its effect on female progression in business, is a pervasive and persistent problem that shows no signs of abating.  According to the Office for National Statistics (ONS), the average gender pay gap for full-time female workers has been stuck at 14.1% for the past three years. The gender pay gap for women …

Lees meer
‘De AdWords-specialist: een uitstervend ras’ Alva van Beek

Bidmanagement in AdWords. Een paar cent eraf voor een zoekwoord, of zelfs volledig uitsluiten. Het liefst handmatig voor de ultieme controle. En met een tweede beeldscherm om wat efficiënter te kunnen werken. Het is een schets van het dagelijkse habitat van een doorsnee AdWords-specialist. De leefomgeving van deze soort verandert echter razendsnel. Kan de AdWords-specialist zich aanpassen …

Lees meer
De vijf MVO-marketing trends voor 2018 Alva van Beek

Duurzaamheid is voor veel bedrijven een wezenlijk onderdeel van de strategie en bedrijfsvoering. Nu de economie dit jaar volgens het CPB met meer dan 3% gaat groeien, ontstaat er extra ruimte voor bedrijven om bij te dragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen en daarmee te investeren in een stevigere marktpositie voor de lange termijn. …

Lees meer
Thomas Barta: Five ways to make an impact in your career Alva van Beek

“Let’s talk about your career.” If you ever want to stop a marketer in his or her tracks, try this sentence. Of course, marketers aren’t exactly shy. When it comes to brand and campaign success, no article or blog post can be long enough. But when the talk turns to careers, most marketers keep a …

Lees meer
Dit zijn dé Branding Trends voor 2018 volgens Andy Mosmans Alva van Beek

De eerste is een bekende, maar daarmee een niet minder belangrijke en zeker ook eentje die zal blijven. Ik heb het dan over Purposeful Branding. Recent organiseerden we vanuit het Institute for Branding and Business Developmen (IBBD) nog een BExP-topcollege over dit thema, waarbij Frank van den Driest, cco van Kantar Vermeer een preview gaf van het nieuwe mondiale onderzoek …

Lees meer
Dorkas Koenen: ‘Veel marketeers zijn geen marketeer maar marketinguitvoerder’ Alva van Beek

Dorkas Koenen, executive vice president marketing bij Rabobank, schreef exclusief voor Tijdschrift voor Marketing/MarketingOnline een testimonial. Heeft marketing nog wel toegevoegde waarde in deze digitale tijden? Hij ziet een kans voor de herpositionering van de marketingrol. Mits marketeers zich minder met uitvoering en meer met strategie gaan bezighouden. En verstand krijgen van cijfers. Lees het artikel …

Lees meer
Kunstmatige intelligentie is hemel op aarde voor consumenten Alva van Beek

Kunstmatige intelligentie zal sneller onderdeel van ons dagelijks leven worden dan welke eerdere technologie dan ook. Die nieuwe technologie zal zorgen voor totaal nieuwe klantbeleving, zo weet Steven van Belleghem. Hij schreef er een boek over en in Tijdschrift voor Marketing licht hij een tipje van de sluier op. Alle signalen wijzen in dezelfde richting. …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.