Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Tien nieuwe Register Marketeers stuwen lichting 2017 naar recordhoogte Alva van Beek

Sinds juni van dit jaar zijn door NIMA opnieuw tien nieuwe Register Marketeers benoemd. Zij ontvangen begin volgend jaar het certificaat, behorend bij hun titel, uit handen van Marc van Eck RM, voorzitter van het College RM. Samen met de zeven Register Marketeers die eerder dit jaar zijn benoemd vormt de oogst van 2017 de …

Lees meer
Contentmarketing in 2018 volgens LVB: the next steps in een vak dat er goed voor staat Alva van Beek

Contentmarketing is als vak over een dood punt heen. Na een kleine tien jaar proberen, ontwikkelen en schaven staat het vakgebied er heel goed voor. Aart Lensink schreef een outlook voor het vakgebied. De content die in het vakgebied wordt geproduceerd, is goed (en wordt steeds beter) en blijkt een betrouwbare brandstof voor marketing campagnes. …

Lees meer
Marketing 4.0 Alva van Beek

De verschuiving van traditioneel naar digitaal centraal

Lees meer
Contrarian Branding Alva van Beek

Hoe kun je als merk onderscheidend zijn ten opzichte van je concurrent.

Lees meer
The trends that will change how you do your job in 2018 Alva van Beek

From the GDPR opportunity and the purpose backlash to wellbeing as a differentiator, Marketing Week has rounded up all the trends you need to know going into 2018. Below, Marketing Week outlines the eight key trends, issues and predictions that will define 2018. Click on each heading for the full analysis. Lees verder op MarketingWeek

Lees meer
Marketing comms takes bigger role in luxury Alva van Beek

Influencer relations are a higher communications and marketing priority for the UK luxury sector than traditional media relations, according to a survey of industry specialists. Working with PR Week, the Luxury Communications Council (LCC) polled 30 of its core members to gauge their views about a range of issues, including digitalisation, budgets and the impact of …

Lees meer
The Intelligence, The Weird, The Brand… Dít worden ‘The Thema’s’ van NMD 2018. Alva van Beek

Op 21 juni 2018 vindt de tweede NIMA Marketing Day plaats bij De Fabrique in Maarssen. Tijdens de NMD staat leven met en werken in het mooiste beroep ter wereld centraal. Waar bij de eerste editie sprake was van tien Thema-zalen, doen we er in 2018 nog een klein schepje bovenop en breiden uit naar …

Lees meer
Nationale MQ-test blijkt een bijtertje: Communicatie achilleshiel marketeers Alva van Beek

Twee weken na de lancering van de MQ-test hebben al bijna 400 marketeers geprobeerd de sneltoets zo goed mogelijk af te raffelen. De toets maakt inzichtelijk hoe het met marketingkennis is gesteld, inclusief aanpalende vakgebieden als communicatie en onderzoek. Met name op algemene marketingkennis en online wordt goed gescoord, maar de communicatievragen in de test …

Lees meer
RM’s Karoline Wiegerink en Jeanine Dijkhuis over de rol van technologie bij persoonlijk klantcontact Alva van Beek

De technologie zal persoonlijk contact exponentieel veranderen. Hotelrecepties en winkels zonder personeel, AI en machine learning vervangen menselijke taken. Maar als het gaat om persoonlijk contact met afnemers is de mens nog altijd dé onderscheidende factor. Het benutten van de kracht van oprechte interesse kan het beste human-to-human, vindt Karoline Wiegerink RM. Dat wordt ten …

Lees meer
Trends for 2018: Marketers will be more accountable in an uncertain economy Alva van Beek

It should come as no surprise to any marketer that 2018 is likely to be a tough year. Media agency groups GroupM and Zenith Optimedia have both cut their growth forecasts for next year, while the major agency holding groups are seeing revenue growth either slow or decline as advertisers tighten their belts. The major …

Lees meer
(Blog Truus Koppelaar) Hoe Big Data en Algoritmes het werk gaan bepalen Alva van Beek

De afgelopen weken las ik twee boeken die eigenlijk over hetzelfde gaan: door te denken vanuit de klant en technologie als middel in te zetten, ben je als onderneming in deze tijd en in de toekomst succesvol. Michel Schaeffer schrijft als insider over “Het geheim van Bol.com” en Steven van Belleghem geeft in “Customers the …

Lees meer
Trends for 2018: Purpose will morph back into positioning Alva van Beek

‘Purpose’ has been moving up the agenda for many a marketing department over the past few years as companies look to ‘do well by doing good’. But this year saw the beginnings of a backlash. Not around doing good necessarily, but around the misappropriation of the term ‘purpose’ when in actual fact it often comes …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.