Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Inspired by the leaders. Steven Van Belleghem liet voor 100 ervaren b2b marketeers het jaar ontzettend goed beginnen bij 3M. Hij liet er ook geen twijfel over: als b2b marketeer heb je anno 2018 maar één obsessie nodig: je eindklant in het vizier. ‘Platforms are eating the world’. De leader power ligt in de VS …
Auteurs: Jorg Snoeck & Pauline Neerman Uitgever: Van Duuren management/Lannoo Campus EAN: 978908254227 – Eerste druk 2017 Trefwoorden: Retail, management, marketing Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer | Januari 2018 De subtitel luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een …
Auteurs: Jan-Willem van Beek, Rutger Huizenga Uitgever: Businesscontact ISBN: 978 90 470 10647 Eerste druk: 2017 Kernwoorden: innovatie, startup Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer – januari 2018 De titel en ondertitel van dit boek hadden beter omgekeerd kunnen zijn. Om …
What would you say to the many cynics of brand purpose strategies that argue that it is a fad that is falling out of fashion? If someone is going to default to cynicism as a first response, that’s quite immature. You don’t get to deem the very premise of purpose a failure – after a …
Most US consumers say it is important for companies to take stands on social/political issues, but most also say corporate activism should revolve around only certain causes and on certain channels, according to recent research from Sprout Social. The report was based on data from a survey of 1,022 adults age 18 and older in the United States. Some …
Door Alexandra van der Vloed* De retailmarkt is aan enorme verandering onderhevig. We zien bijna dagelijks voorspellingen uitkomen, dus even rustig bijkomen is er niet bij. Het voelt meer als werken in een enorme windhoos, waarin je snel een strohalm moet vastpakken, voordat je wordt meegetrokken. De traditionele retailer moet zichzelf continu opnieuw uitvinden en de …
Purpose. Het sloop erin. Tot enige jaren terug lag geen marketeer er wakker van. Dezer dagen wordt het te pas en te onpas gebruikt om elkaar de marketingmaat te nemen en voorspellingen te doen over aanstaand commercieel succes. Beetje overdreven en weinig vernieuwend vindt Vincent Hooplot: ‘Alle organisatie hebben een hoger doel, alleen …
The marketing industry has been talking about disruption for years, but 2018 is looking like a year for rearranging the decks. In the past 12 months we have witnessed many developments that will surely shape the future of marketing. First, artificial intelligence—along with its promise to spark a creative revolution—will lead to more out-of-the-box marketing …
Vanmorgen werd mijn aandacht getrokken door een artikel in het Financieel Dagblad met de kop “Adviseurs dringen hart van reclamewereld binnen”. Afgezien van de kanttekening dat Deloitte en IBM in het verleden wel eens een creatief reclamebureau hebben gekocht, gaat het artikel voornamelijk over de stappen die richting digitale marketing gemaakt worden. Digitale marketing is hot en …
There are countless ways for a baseball team to win a game. Maybe it ends up being a 1-to-0 duel between two ace starting pitchers. Or maybe it’s a high-scoring affair—a wild 10-to-7 game with plenty of home runs and questionable pitching performances—yielding a bounty of baseball statistics ranging from the traditional (batting average, strikeouts, …
Achieving a total view of attribution is an iterative process which requires a combination of econometric modelling and digital attribution, according to an industry figure. In a WARC Best Practice paper, How to develop an attribution model for your brand, Patrik Sahlin, a principal consultant at Ebiquity, offers a practical introduction to these two main branches …
Even three years after Scott Brinker and Laura McLellan’s HBR article on The Rise of the Chief Marketing Technologist, the space continues to still see tremendous growth both in size and breadth. During the same time, the number of vendors in the martech landscape has quintupled from just under 1,000 to over 5,000. While recent predictions pointed to …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.