Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Nomineer (jezelf) voor de titel Dutch Marketing Talent 2018! Alva van Beek

Op 29 maart 2018 wordt tijdens de Dutch Marketing Awards ook de Dutch Marketing Talent 2018 bekend gemaakt. Tot 15 februari 2018 is het mogelijk talenten te nomineren. Een jury van top marketing professionals beoordeeld de nominaties en bepaalt wie de titel Dutch Marketing Talent een jaar mag dragen. Daarnaast selecteren zij maximaal 10 kandidaten …

Lees meer
‘Will this be the year the online advertising bubble bursts?’ Alva van Beek

The story of how Joe Kennedy preserved his family fortune when so many others lost their shirts has passed into legend. When he started getting stock tips from the shoeshine boy, he knew that everyone was already in the market and the only way was down. He called his broker and sold all his holdings, …

Lees meer
Waarom je naar je merkwaarden moet luisteren in plaats van naar de publieke opinie Alva van Beek

De eerste weken van 2018 kenden voor organisaties op reputatiegebied alweer uitdagingen genoeg. Een greep uit alle ophef: Thierry Baudet had een twitterruzie met meteoroloog Gerrit Hiemstra, Camiel Eurlings is uit het IOC gestapt en rapper Boef zorgde voor opschudding door drie vrouwen ‘kechs’ te noemen. Tijd om rustââgh te doen is er niet, want stuk voor …

Lees meer
Ehrenberg-Bass dispels some myths about big brands Alva van Beek

Big brands are not dying, brand loyalty to them is stable and younger consumers are not rejecting them, according to research from the Ehrenberg-Bass Institute. Writing in the current issue of Admap, Byron Sharp, director of the Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science, and his colleagues Magda Nenycz-Thiel, James Martin, Zac Anesbury and Bruce McColl, address …

Lees meer
How to Evaluate the Company Behind the Martech Solution (and Why That’s Critical) Alva van Beek

Let’s start with a few sobering martech stats: 56% of organizations report underutilizing their marketing technology; 21% of companies have platforms or tools they’ve purchased that aren’t being used at all; and only 9% of marketing departments say they have all of the marketing tools they need and fully use them. So is marketing technology really that hard to get right? The …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2018: Adviesraad gezocht! Alva van Beek

Team NIMA is op zoek naar vrijwilligers (NIMA Members) die willen meedenken over de invulling van editie 2018, die plaatsvindt op 21 juni as. De eerste NIMA Marketing Day die plaatsvond in 2017 werd enorm enthousiast ontvangen, mede omdat het programma zo goed werd gewaardeerd. De sprekers werden gezocht en gevonden na een eenmalige bijeenkomst …

Lees meer
Wat is de waarde van purpose marketing? Alva van Beek

Net nu je denkt dat je het begrijpt en je vol met je team voor de beleveniseconomie gaat, duikt er een nieuw fenomeen op: purpose marketing. Ondernemingen die niet alleen een belevenis willen aanbieden (immers dat is veel meer waard dan een fysiek goed of een simpele service), maar ineens hun purpose hebben gevonden. Sinek …

Lees meer
De ultieme checklist voor de GDPR Alva van Beek

Nu 2018 begonnen is, komt de deadline echt dichtbij. Vanaf 25 mei moeten alle organisaties zich houden aan de nieuwe privacywetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR). Deze wet vervangt de huidige Wet bescherming persoonsgegevens en stelt strengere eisen aan de manier waarop persoonsgegevens worden verwerkt. Voor deel 10 van deze blogserie hebben wij als legal …

Lees meer
Directeur Verburg CVM VodafoneZiggo: ‘Achter iedere klant zit een verhaal’ Alva van Beek

(beeld: VodafoneZiggo ©) In aanloop naar de NIMA Young Professionals Top Marketing Tour bij VodafoneZiggo op donderdag 1 februari, ontmoet ik Nicole Verburg, directeur customer value management. De afdeling die de reis uitstippelt die een klant aflegt van behoefte naar product. “Eén-op-één communicatie wordt steeds belangrijker, de uitdaging is om de juiste boodschap te sturen op …

Lees meer
‘Liemt & Koot schrijven nieuw standaardwerk voor marketing- en communicatieprofessional’ Alva van Beek

Al meer dan 25 jaar geldt Marketingcommunicatiestrategie van Floor & Van Raaij als het standaardwerk binnen de marketing- en communicatiewereld. Dat was lange tijd terecht, maar de tand des tijds dit standaardwerk geen goed gedaan.De belangrijke vraag is nu: zijn Guy van Liemt en Gert Koot er in geslaagd een aanzienlijk beter boek te schrijven? Het antwoord …

Lees meer
Brands shift marketing effectiveness focus from justification to learning Alva van Beek

Inflation is rising, interest rates are on the up and consumer confidence is on a knife edge, all of which means 2018 will be a difficult year for marketing. Media agency groups including GroupM and Zenith Optimedia have cut their growth forecasts, while the major agency holding groups are seeing revenue growth either slow or …

Lees meer
Spannend! Ongekend aantal kandidaten gaat op voor NIMA B Alva van Beek

Op dinsdag 23 januari gaan ruim tweehonderd kandidaten op voor NIMA B1, waaronder dertig voor B Communicatie. De specialisten marketing en/of communicatie leggen het eerste deel van hun examen af in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is twaalf jaar geleden dat zo’n grote groep in één keer deelnam aan een NIMA B Examen. Een deel …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.