Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Hoe kun je als merk onderscheidend zijn ten opzichte van je concurrent.
From the GDPR opportunity and the purpose backlash to wellbeing as a differentiator, Marketing Week has rounded up all the trends you need to know going into 2018. Below, Marketing Week outlines the eight key trends, issues and predictions that will define 2018. Click on each heading for the full analysis. Lees verder op MarketingWeek
Influencer relations are a higher communications and marketing priority for the UK luxury sector than traditional media relations, according to a survey of industry specialists. Working with PR Week, the Luxury Communications Council (LCC) polled 30 of its core members to gauge their views about a range of issues, including digitalisation, budgets and the impact of …
Op 21 juni 2018 vindt de tweede NIMA Marketing Day plaats bij De Fabrique in Maarssen. Tijdens de NMD staat leven met en werken in het mooiste beroep ter wereld centraal. Waar bij de eerste editie sprake was van tien Thema-zalen, doen we er in 2018 nog een klein schepje bovenop en breiden uit naar …
Twee weken na de lancering van de MQ-test hebben al bijna 400 marketeers geprobeerd de sneltoets zo goed mogelijk af te raffelen. De toets maakt inzichtelijk hoe het met marketingkennis is gesteld, inclusief aanpalende vakgebieden als communicatie en onderzoek. Met name op algemene marketingkennis en online wordt goed gescoord, maar de communicatievragen in de test …
De technologie zal persoonlijk contact exponentieel veranderen. Hotelrecepties en winkels zonder personeel, AI en machine learning vervangen menselijke taken. Maar als het gaat om persoonlijk contact met afnemers is de mens nog altijd dé onderscheidende factor. Het benutten van de kracht van oprechte interesse kan het beste human-to-human, vindt Karoline Wiegerink RM. Dat wordt ten …
It should come as no surprise to any marketer that 2018 is likely to be a tough year. Media agency groups GroupM and Zenith Optimedia have both cut their growth forecasts for next year, while the major agency holding groups are seeing revenue growth either slow or decline as advertisers tighten their belts. The major …
De afgelopen weken las ik twee boeken die eigenlijk over hetzelfde gaan: door te denken vanuit de klant en technologie als middel in te zetten, ben je als onderneming in deze tijd en in de toekomst succesvol. Michel Schaeffer schrijft als insider over “Het geheim van Bol.com” en Steven van Belleghem geeft in “Customers the …
‘Purpose’ has been moving up the agenda for many a marketing department over the past few years as companies look to ‘do well by doing good’. But this year saw the beginnings of a backlash. Not around doing good necessarily, but around the misappropriation of the term ‘purpose’ when in actual fact it often comes …
In de loop van deze week worden de thema’s voor de NIMA Marketing Day 2018 bekendgemaakt. Na de snikhete eerste editie, die in juni van dit jaar plaatsvond en veel enthousiaste reacties nadien, is besloten dat de dag en het concept ongewijzigd worden voortgezet, evenals de ondertitel: Work. Life. Marketing. De capaciteit van de locatie …
Eric Kip (ceo van Exterion Media) is sinds dit najaar de nieuwe MWG-voorzitter als opvolger van Ton Rozestraten, die nu bij branchevereniging Screenforce de voorzittershamer oppakt. Hij heeft met zijn bestuur volgens Kip ‘een gezond MWG’ achtergelaten. Er is in die periode een grote slag gemaakt met een ander soort lidmaatschap: van individueel naar bedrijf. Zo …
We denken vaak dat merktrouw hand in hand gaat met (positieve) word of mouth (WOM). Uit ons onderzoek, over fast moving consumer goods (FMCG), blijkt dat loyale klanten vooral offline, in gesprekken van persoon tot persoon, over hun favoriete merk praten (persoonlijke WOM), terwijl dat online veel minder of helemaal niet gebeurt (elektronische WOM, eWOM). …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.