Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Nu 2018 begonnen is, komt de deadline echt dichtbij. Vanaf 25 mei moeten alle organisaties zich houden aan de nieuwe privacywetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR). Deze wet vervangt de huidige Wet bescherming persoonsgegevens en stelt strengere eisen aan de manier waarop persoonsgegevens worden verwerkt. Voor deel 10 van deze blogserie hebben wij als legal …
(beeld: VodafoneZiggo ©) In aanloop naar de NIMA Young Professionals Top Marketing Tour bij VodafoneZiggo op donderdag 1 februari, ontmoet ik Nicole Verburg, directeur customer value management. De afdeling die de reis uitstippelt die een klant aflegt van behoefte naar product. “Eén-op-één communicatie wordt steeds belangrijker, de uitdaging is om de juiste boodschap te sturen op …
Al meer dan 25 jaar geldt Marketingcommunicatiestrategie van Floor & Van Raaij als het standaardwerk binnen de marketing- en communicatiewereld. Dat was lange tijd terecht, maar de tand des tijds dit standaardwerk geen goed gedaan.De belangrijke vraag is nu: zijn Guy van Liemt en Gert Koot er in geslaagd een aanzienlijk beter boek te schrijven? Het antwoord …
Inflation is rising, interest rates are on the up and consumer confidence is on a knife edge, all of which means 2018 will be a difficult year for marketing. Media agency groups including GroupM and Zenith Optimedia have cut their growth forecasts, while the major agency holding groups are seeing revenue growth either slow or …
Op dinsdag 23 januari gaan ruim tweehonderd kandidaten op voor NIMA B1, waaronder dertig voor B Communicatie. De specialisten marketing en/of communicatie leggen het eerste deel van hun examen af in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is twaalf jaar geleden dat zo’n grote groep in één keer deelnam aan een NIMA B Examen. Een deel …
Op verzoek van verschillende senior marketeers uit de NIMA-achterban programmeert NIMA Classes & Events dit voorjaar Digital Marketing Management (6 februari). De Masterclass Digital Marketing Management is een spoedcursus voor marketeers die echt heel goed zijn in marketing, maar een update willen op de terreinen die het vaakst worden bedoeld als het over digital marketing gaat. Want …
Are we losing long-term perspective in strategy development? Door Arthur Simonetti* Do we still need a long-term vision if our strategic planning cycles are shortening from 5 to 3 years and from 3 to 1 year? How do we make long-term strategic decisions? Or are we moving to tactical decisions only? Maybe you have also …
The gender pay gap, and its effect on female progression in business, is a pervasive and persistent problem that shows no signs of abating. According to the Office for National Statistics (ONS), the average gender pay gap for full-time female workers has been stuck at 14.1% for the past three years. The gender pay gap for women …
Bidmanagement in AdWords. Een paar cent eraf voor een zoekwoord, of zelfs volledig uitsluiten. Het liefst handmatig voor de ultieme controle. En met een tweede beeldscherm om wat efficiënter te kunnen werken. Het is een schets van het dagelijkse habitat van een doorsnee AdWords-specialist. De leefomgeving van deze soort verandert echter razendsnel. Kan de AdWords-specialist zich aanpassen …
Duurzaamheid is voor veel bedrijven een wezenlijk onderdeel van de strategie en bedrijfsvoering. Nu de economie dit jaar volgens het CPB met meer dan 3% gaat groeien, ontstaat er extra ruimte voor bedrijven om bij te dragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen en daarmee te investeren in een stevigere marktpositie voor de lange termijn. …
“Let’s talk about your career.” If you ever want to stop a marketer in his or her tracks, try this sentence. Of course, marketers aren’t exactly shy. When it comes to brand and campaign success, no article or blog post can be long enough. But when the talk turns to careers, most marketers keep a …
De eerste is een bekende, maar daarmee een niet minder belangrijke en zeker ook eentje die zal blijven. Ik heb het dan over Purposeful Branding. Recent organiseerden we vanuit het Institute for Branding and Business Developmen (IBBD) nog een BExP-topcollege over dit thema, waarbij Frank van den Driest, cco van Kantar Vermeer een preview gaf van het nieuwe mondiale onderzoek …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.