Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Persbericht: Diploma-informatie op LinkedIn vaak niet correct Alva van Beek

Amsterdam 17 november 2017 – Ruim een derde van de NIMA-gediplomeerden die via LinkedIn of een online bedrijfsprofiel aangeeft te beschikken over NIMA A, B of C blijkt in werkelijkheid geen diploma te hebben of heeft een lager diploma dan wordt beweerd. Dat blijkt uit een recente steekproef die de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie …

Lees meer
CMOs face hard choices in 2018 Alva van Beek

Marketing budgets are falling as a proportion of company revenue, according to a new study which suggests CMOs will be faced with some hard choices in 2018 as a result. The 2017-2018 CMO Spend Survey, published by research business Gartner, was based on responses from 353 marketing executives in North America and the UK at companies …

Lees meer
Winnaar VEDIS Retail Scriptieprijs 2017 Myrthe Montijn (TU Delft) Alva van Beek

Academische vernieuwing, relevantie en de kwaliteit van de toepassing van ‘design thinking’ goed voor de VEDIS Retail Scriptieprijs. Myrthe Montijn is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2017. De student TUDelft kreeg de waardering voor haar scriptie ‘Data-driven design for emotional engagement, designing a digital interaction for Nike Store’. Myrthe ontving de prijs met het daar …

Lees meer
Contentmarketing zorgt voor te veel onzincontent Alva van Beek

Op 9 november was het congres Content Marketing en Webredactie in Utrecht. Een congres met een mix van gehaaide marketingtechnieken om je content nog meer te laten converteren, maar waar tegelijkertijd een afkeer te zien was van de clickbaitachtige copy die je soms om de oren vliegt. Lees dit congresverslag op Marketingfacts

Lees meer
Making marketing a career option for people from socially diverse backgrounds Alva van Beek

Among the many diversity challenges marketing faces, social diversity is seldom discussed. It’s safe to say in many cases the majority of marketers do not share the social class of many of their customers. The Marketing Academy Foundation wants to address this under representation. It has two objectives: to fund marketing apprenticeships for people from …

Lees meer
Twee Register Marketeers over de noodzaak van strategische marketing in de zorg Alva van Beek

Adequate inzet van marketing is een randvoorwaarde voor de borging van de marktpositie en continuïteit, meent Bas Bodzinga RM, directeur klantbelang bij Stichting Philadelphia Zorg. Frank Groot RM, directeur van Vision>Decision zegt: ‘Om strategische doorbraken te realiseren is meer nodig dan marketing: er zijn “Integrative Thinkers” nodig om markt- en klantgedreven verandering te realiseren’.   Bas …

Lees meer
Major brands worry about digital skills gap Alva van Beek

BRUSSELS: Artificial intelligence, programmatic marketing and the Internet of Things are the main areas where leading global brands fear they may have insufficient skills and capabilities to deal with in the future, according to a new survey. The World Federation of Advertisers (WFA), the trade association, came to this conclusion after consulting a forum of its members …

Lees meer
‘Jonge marketeers moeten vastgeroeste ideeën over seniorenmarketing loslaten’ Alva van Beek

Het wordt tijd dat we vastgeroeste ideeën over seniorenmarketing loslaten. Want niet alle 50-plussers zijn hetzelfde. Een nieuwe generatie ouderen is zeker ‘in’ voor nieuwe dingen, zo blijkt een onderzoek van SAMR Marktvinders. Een positieve levenshouding, tomeloze energie en vaak een volle beurs. Niet voor niets is de focus van de markt steeds meer gericht …

Lees meer
PR is geen marketing, al kun je bij steeds meer bureaus voor beide terecht Alva van Beek

De PR- en communicatiewereld was de afgelopen jaren flink in beweging. De hedendaagse professional moest al bijspijkeren op het gebied van big data, social, graphics, analytics en talloze tools, nu is daar ook nog marketing bij gekomen. De vakgebieden lagen al dicht bij elkaar, maar een echte crossover lijkt zich te voltrekken, doordat communicatiebureaus zich …

Lees meer
Nieuwe Masterclass: Digital Marketing Management (met Marco Derksen) Alva van Beek

Classes, events en opleidingen over de verschillende vormen van Online Marketing zijn er genoeg, maar opvallend genoeg bestaan er nauwelijks bijschoolmogelijkheden over specifiek leiding geven aan (of advies uitbrengen over) het team en het proces. Op verzoek van verschillende senior marketeers uit de NIMA-achterban programmeert NIMA Classes & Events daarom dit voorjaar Digital Marketing Management (6 februari). …

Lees meer
Ongebruikt educatiebudget Business Members nog anderhalve maand te verzilveren Alva van Beek

Een aantal NIMA Business members heeft nog wat ongebruikt ‘2017-educatiebudget’. Bedrijfsleden, de organisaties die lid zijn van NIMA, kortom Business Members ontvangen jaarlijks een gereserveerd bedrag waarvoor tegen een scherp tarief mag worden deelgenomen aan masterclasses, workshops, mastercourses en vaardigheidstrainingen die NIMA voor zijn achterban organiseert. Ongeacht niveau, beroepsmatige interesse of ambitie, zit daar altijd een …

Lees meer
HSBC: Young marketers job-hop more and don’t necessarily aim to be CMOs Alva van Beek

Young marketers are often characterised as optimistic, keen and ambitious. However, they can also be seen as fleeting, hopping from job to job to work their way up. This is something Hamish Goulding, head of integrated marketing communications for global brand, wealth and sponsorships at HSBC, advises against. He believes young marketers would be wise …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.