Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Jonge marketeers moeten vastgeroeste ideeën over seniorenmarketing loslaten’ Alva van Beek

Het wordt tijd dat we vastgeroeste ideeën over seniorenmarketing loslaten. Want niet alle 50-plussers zijn hetzelfde. Een nieuwe generatie ouderen is zeker ‘in’ voor nieuwe dingen, zo blijkt een onderzoek van SAMR Marktvinders. Een positieve levenshouding, tomeloze energie en vaak een volle beurs. Niet voor niets is de focus van de markt steeds meer gericht …

Lees meer
PR is geen marketing, al kun je bij steeds meer bureaus voor beide terecht Alva van Beek

De PR- en communicatiewereld was de afgelopen jaren flink in beweging. De hedendaagse professional moest al bijspijkeren op het gebied van big data, social, graphics, analytics en talloze tools, nu is daar ook nog marketing bij gekomen. De vakgebieden lagen al dicht bij elkaar, maar een echte crossover lijkt zich te voltrekken, doordat communicatiebureaus zich …

Lees meer
Nieuwe Masterclass: Digital Marketing Management (met Marco Derksen) Alva van Beek

Classes, events en opleidingen over de verschillende vormen van Online Marketing zijn er genoeg, maar opvallend genoeg bestaan er nauwelijks bijschoolmogelijkheden over specifiek leiding geven aan (of advies uitbrengen over) het team en het proces. Op verzoek van verschillende senior marketeers uit de NIMA-achterban programmeert NIMA Classes & Events daarom dit voorjaar Digital Marketing Management (6 februari). …

Lees meer
Ongebruikt educatiebudget Business Members nog anderhalve maand te verzilveren Alva van Beek

Een aantal NIMA Business members heeft nog wat ongebruikt ‘2017-educatiebudget’. Bedrijfsleden, de organisaties die lid zijn van NIMA, kortom Business Members ontvangen jaarlijks een gereserveerd bedrag waarvoor tegen een scherp tarief mag worden deelgenomen aan masterclasses, workshops, mastercourses en vaardigheidstrainingen die NIMA voor zijn achterban organiseert. Ongeacht niveau, beroepsmatige interesse of ambitie, zit daar altijd een …

Lees meer
To identify your next move think career possibilities, not career plan Alva van Beek

Many of us struggle to answer the question ‘which role do you want to move to next?’ and even more of us are left frustrated by the direction in which we want our careers to go over the longer term. This lack of clarity can be detrimental to the choices we make and our ultimate …

Lees meer
HSBC: Young marketers job-hop more and don’t necessarily aim to be CMOs Alva van Beek

Young marketers are often characterised as optimistic, keen and ambitious. However, they can also be seen as fleeting, hopping from job to job to work their way up. This is something Hamish Goulding, head of integrated marketing communications for global brand, wealth and sponsorships at HSBC, advises against. He believes young marketers would be wise …

Lees meer
Nominaties voor Marketingliteratuurprijs bekend Alva van Beek

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekendgemaakt. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn tien boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017. Als belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te …

Lees meer
Machine Learning and AI Marketing trends to watch for 2018 Alva van Beek

From more sophisticated metrics to a next-generation customer experience, machine learning and artificial intelligence are raising the bar on what marketers can do to enhance customer relationships. While many marketing organizations are still struggling to make the jump from ‘doing digital’ to ‘being digital,’ some are getting ready to make a quantum leap with machine learning and …

Lees meer
Avoid These Four Marketing Budget-Planning Mistakes This Season Alva van Beek

It’s early November. The air is crisp, leaves are falling, and sweater weather is back. For B2B marketers, that can only mean one thing: planning season. Are you still there? Those two words are often enough to make marketers scatter like leaves in the winter wind. I’ve been doing this for a long time, and I …

Lees meer
‘Why we need Future Brand Poets’ Alva van Beek

Door: Mabel Nummerdor* Part One of Future Consumer Languages The spirit of this age is and will be dominated by the velocity of technological progress: AI, block chain, graphene. Technology will undeniably impact daily lifes, it will affect our cultural values and eventually change our natural habits. One of those natural habits that is currently …

Lees meer
Handboek Leadgeneratie: Leer stap voor stap hoe je succesvol leads werft Alva van Beek

Steeds vaker verschuift het vinden van potentiële klanten naar het takenpakket van de marketeer. Wat komt er allemaal kijken bij succesvolle leadgeneratie? Welke keuzes heb je als marketeer en hoe maak je de juiste afweging? Daarover meer in dit handboek! Download handboek Leadgeneratie

Lees meer
Whitepaper Content Marketing: welke keuzes maak je voor de start? Alva van Beek

Deze whitepaper helpt je met het maken van belangrijke keuzes voordat je start met jouw contentmarketingproject. Welke doelen wil je realiseren? Hoe maak je die meetbaar? En welke specialisten heb je idealiter aan je zijde? Download whitepaper Content Marketing

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.