Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Twee verse Whitepapers: Contentmarketing en Leadgeneratie Alva van Beek

NIMA Business Member One Business heeft twee zelfgeschreven whitepapers ter beschikking gesteld voor NIMA Members en stakeholders die zich graag snel en effectief inlezen op Contentmarketing of Leadgeneratie. Beide whitepapers zijn te lezen of te downloaden via nima.nl De whitepaper Content Marketing: welke keuzes maak je voor de start? Beoogt te helpen met het maken …

Lees meer
Top Marketing Club laaft zich aan voortschrijdend inzicht Agile werkmethode Alva van Beek

Planmatig en doordacht overgaan naar klantgericht en agile werken. Heel marketing-Nederland heeft het erover, een enkele marketeer werkt in multidisciplinaire teams, maar wie er wat langer over nadenkt loopt ook zonder twijfel op tegen hele praktische vragen waarvan ‘hoe geef ik eigenlijk leiding aan de implementatie en het proces?’ misschien wel de meest gestelde is. …

Lees meer
Zo kun je onbewuste associaties en voorkeuren van consument meten Alva van Beek

Traditioneel marktonderzoek wordt nog altijd door de meerderheid van de bedrijven ingezet om te achterhalen wat de mening van consumenten is over het bedrijf, het merk en de producten of diensten. Dit marktonderzoek bestaat uit een aantal methoden die al vele decennia nuttig worden ingezet, maar heeft ook een groot nadeel wat we anno 2017 …

Lees meer
SMP Anja Zandbergen over hét paardenmiddel: vrijwilligerswerk Alva van Beek

Door Anja Zandbergen* ‘Ben jij een generalist of een specialist?’, wordt mij regelmatig gevraagd. ‘Hmmm, tja, lastige vraag, ik ben het misschien wel allebei, maar dat is vast geen goed antwoord’, zeg ik dan ietwat onhandig. Ik weet van veel een beetje en van een beetje heel veel. Ik weet ook iets van paarden en …

Lees meer
Marketingplan Today Alva van Beek

Jouw Marketingplan in één uur.

Lees meer
Het wat en hoe van contentstrategie Alva van Beek

Een praktisch boek, waarin op structurele, goed leesbare wijze alle ins en outs van contentstrategie uit de doeken wordt gedaan.

Lees meer
Dynamisch organiseren Alva van Beek

Wendbaar durven zijn vanuit persoonlijk leiderschap.

Lees meer
SMP Bart van Zevenbergen: ‘Hoe dan?’ Alva van Beek

Door Leen Zevenbergen* ‘Hoe dan?’ is een populaire uitdrukking die bij mij een glimlach op mijn gezicht tovert. Zo riep de vriendin van wielrenner Dylan Groenewegen spontaan ‘Hoe dan?’ op het moment dat hij op de Champs Élysées een etappe wist te winnen. Een prachtig moment en knappe prestatie, gevolgd door een grappige uitspraak. Unlimited …

Lees meer
Your 2018 Marketing Plan Won’t Work and Will Break the Law: The Threat Posed by GDPR Alva van Beek

Marketing departments may not realize the seismic impact a new regulation will have on their plans for 2018. And if they don’t begin planning today, CMOs may discover that after May 25, 2018, their teams will not be able to execute campaigns and activities in the way they used to—at least not without facing the …

Lees meer
Proofing and Editing: How to Make Your Content Less Frightening Alva van Beek

Want to know a few scary truths ignored by too many content creators? Editing and proofing are not the same thing. And you can’t adequately execute the two at the same time. And if you think the same person can write, edit, and proof their own work, you should be afraid, very afraid of publishing …

Lees meer
Twee RM’s over hoe een marketingstrategie het onderwijs weer op de kaart kan zetten. Alva van Beek

Er is veel te doen over de waarde van en waardering voor leraren. Register Marketeer Herman de Wild wijt dat deels aan hun vrijwel onzichtbare prestaties. Dat spoort niet met de prestaties die leraren elke dag weer leveren. Met een doordachte marketingstrategie zou het onderwijs en de school weer wat meer op de kaart kunnen worden gezet, …

Lees meer
Programma NIMA paradepaardje ‘Mastercourse Marketing 2018’ definitief Alva van Beek

Marketing psychologie 2.0, Big Data Insights, (New) New Media, Marketing Tech 18, Maatschappelijke trends & marketingontwikkelingen. Dat worden de vijf thema’s…  Het is de prettigste manier om je voor te bereiden op de vraag of je zelf een beetje voorbereid het nieuwe jaar ingaat, want je kunt er een weinig besmuikt ‘JA!’ op laten volgen. Er is nog …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.