Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
SMP Bart van Zevenbergen: ‘Hoe dan?’ Alva van Beek

Door Leen Zevenbergen* ‘Hoe dan?’ is een populaire uitdrukking die bij mij een glimlach op mijn gezicht tovert. Zo riep de vriendin van wielrenner Dylan Groenewegen spontaan ‘Hoe dan?’ op het moment dat hij op de Champs Élysées een etappe wist te winnen. Een prachtig moment en knappe prestatie, gevolgd door een grappige uitspraak. Unlimited …

Lees meer
Your 2018 Marketing Plan Won’t Work and Will Break the Law: The Threat Posed by GDPR Alva van Beek

Marketing departments may not realize the seismic impact a new regulation will have on their plans for 2018. And if they don’t begin planning today, CMOs may discover that after May 25, 2018, their teams will not be able to execute campaigns and activities in the way they used to—at least not without facing the …

Lees meer
Proofing and Editing: How to Make Your Content Less Frightening Alva van Beek

Want to know a few scary truths ignored by too many content creators? Editing and proofing are not the same thing. And you can’t adequately execute the two at the same time. And if you think the same person can write, edit, and proof their own work, you should be afraid, very afraid of publishing …

Lees meer
Twee RM’s over hoe een marketingstrategie het onderwijs weer op de kaart kan zetten. Alva van Beek

Er is veel te doen over de waarde van en waardering voor leraren. Register Marketeer Herman de Wild wijt dat deels aan hun vrijwel onzichtbare prestaties. Dat spoort niet met de prestaties die leraren elke dag weer leveren. Met een doordachte marketingstrategie zou het onderwijs en de school weer wat meer op de kaart kunnen worden gezet, …

Lees meer
Programma NIMA paradepaardje ‘Mastercourse Marketing 2018’ definitief Alva van Beek

Marketing psychologie 2.0, Big Data Insights, (New) New Media, Marketing Tech 18, Maatschappelijke trends & marketingontwikkelingen. Dat worden de vijf thema’s…  Het is de prettigste manier om je voor te bereiden op de vraag of je zelf een beetje voorbereid het nieuwe jaar ingaat, want je kunt er een weinig besmuikt ‘JA!’ op laten volgen. Er is nog …

Lees meer
‘64% van de bedrijven nog niet klaar voor nieuwe privacywet’ Alva van Beek

Nederlandse bedrijven beseffen dat de nieuwe Europese privacywet (Algemene Verordening Gegevensbescherming) veel impact gaat hebben op de eigen bedrijfsvoering, maar slechts 36 procent is op schema met de voorbereiding op deze nieuwe Europese privacywet. Dat ontdekte de DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing, die onderzoek deed onder 75 Nederlandse ondernemingen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming …

Lees meer
What’s the ROI of influencer marketing? Alva van Beek

Influencer marketing is fast becoming brands’ go-to option for speaking to consumers in an authentic way at scale. It is seen by many as the perfect way to boost reach and relevance, but in the highly measurable world of digital, it often fails to offer the directly attributable ROI of programmatic or paid social. In fact, 38% …

Lees meer
Holiday Email Marketing Trends and Tips for 2017 From the Experts Alva van Beek

There’s still plenty of autumn left, but you can already feel the holiday season approaching. And while you might think that you still have plenty of time to launch your holiday email marketing campaign, the truth is that the time to prepare is now—at least if you want to get the most of this holiday …

Lees meer
(Blog Barbara Hameleers) Fish Tales: zo bouw je een merk met een missie Alva van Beek

De 10 belangrijkste lessen van een duurzaam vismerk. Tekst: Barbara Hameleers*  ‘Onze missie is pas gelukt als de hele wereld verantwoorde vis eet’, zegt Fish Tales-oprichter Bart van Olphen. Tijdens een NIMA college tour vertelde hij hoe hij zijn merk heeft neergezet. Bart van Olphen wil na zijn opleiding aan de Hotelschool een restaurant beginnen in Frankrijk. Hij …

Lees meer
Marketeer bezorgd over marketing, maar tevreden met eigen baan Alva van Beek

Amsterdam 23 oktober 2017 – Marketeers maken zich zorgen over de positie van marketing in de organisatie. Naast voldoende uitdaging in het werk en de werksfeer vinden marketeers het belangrijk dat er binnen het bedrijf ruimte is voor ondernemerschap. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek Marketing 18. dat is uitgevoerd door …

Lees meer
Het merk als associatienetwerk Alva van Beek

De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken, het maakt weinig verschil. Uiteindelijk zijn wij allemaal met elkaar en met alles verbonden. Dat geldt ook voor de connecties tussen mensen en merken. Die kunnen heel losjes zijn of heel hecht – en alles daartussen. …

Lees meer
‘Je moet je vier tot acht uur per week bijscholen’ Alva van Beek

Om de zoveel maanden een cursusje doen om je vaardigheden bij te spijkeren is volstrekt onvoldoende. Om écht bij te blijven met de technologische revolutie, moeten we minstens een halve werkdag per week nieuwe dingen leren. Dat is een van de conclusies van een studie naar de toekomst van werk die adviesbureau McKinsey in opdracht …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.