Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘64% van de bedrijven nog niet klaar voor nieuwe privacywet’ Alva van Beek

Nederlandse bedrijven beseffen dat de nieuwe Europese privacywet (Algemene Verordening Gegevensbescherming) veel impact gaat hebben op de eigen bedrijfsvoering, maar slechts 36 procent is op schema met de voorbereiding op deze nieuwe Europese privacywet. Dat ontdekte de DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing, die onderzoek deed onder 75 Nederlandse ondernemingen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming …

Lees meer
What’s the ROI of influencer marketing? Alva van Beek

Influencer marketing is fast becoming brands’ go-to option for speaking to consumers in an authentic way at scale. It is seen by many as the perfect way to boost reach and relevance, but in the highly measurable world of digital, it often fails to offer the directly attributable ROI of programmatic or paid social. In fact, 38% …

Lees meer
Holiday Email Marketing Trends and Tips for 2017 From the Experts Alva van Beek

There’s still plenty of autumn left, but you can already feel the holiday season approaching. And while you might think that you still have plenty of time to launch your holiday email marketing campaign, the truth is that the time to prepare is now—at least if you want to get the most of this holiday …

Lees meer
(Blog Barbara Hameleers) Fish Tales: zo bouw je een merk met een missie Alva van Beek

De 10 belangrijkste lessen van een duurzaam vismerk. Tekst: Barbara Hameleers*  ‘Onze missie is pas gelukt als de hele wereld verantwoorde vis eet’, zegt Fish Tales-oprichter Bart van Olphen. Tijdens een NIMA college tour vertelde hij hoe hij zijn merk heeft neergezet. Bart van Olphen wil na zijn opleiding aan de Hotelschool een restaurant beginnen in Frankrijk. Hij …

Lees meer
Marketeer bezorgd over marketing, maar tevreden met eigen baan Alva van Beek

Amsterdam 23 oktober 2017 – Marketeers maken zich zorgen over de positie van marketing in de organisatie. Naast voldoende uitdaging in het werk en de werksfeer vinden marketeers het belangrijk dat er binnen het bedrijf ruimte is voor ondernemerschap. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek Marketing 18. dat is uitgevoerd door …

Lees meer
Het merk als associatienetwerk Alva van Beek

De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken, het maakt weinig verschil. Uiteindelijk zijn wij allemaal met elkaar en met alles verbonden. Dat geldt ook voor de connecties tussen mensen en merken. Die kunnen heel losjes zijn of heel hecht – en alles daartussen. …

Lees meer
‘Je moet je vier tot acht uur per week bijscholen’ Alva van Beek

Om de zoveel maanden een cursusje doen om je vaardigheden bij te spijkeren is volstrekt onvoldoende. Om écht bij te blijven met de technologische revolutie, moeten we minstens een halve werkdag per week nieuwe dingen leren. Dat is een van de conclusies van een studie naar de toekomst van werk die adviesbureau McKinsey in opdracht …

Lees meer
Zeg het maar marketeers: T-shape of Dad bod? Alva van Beek

Lekker doorleren houdt de marketeer in vorm, meent Jurriaan Gorter van NIMA. ‘Want je hebt de houdbaarheid van een verse makreel.’* Wat een tof initiatief van de redactie van Adformatie/MarketingOnline eens een poging te wagen om programma’s gericht op werkervaring, masterstudies, netwerkorganisaties of traineeships onder elkaar te zetten. Terecht stelt de auteur van ‘de lijst’ dat het …

Lees meer
The big debate: Is it the beginning of the end for the ‘big five’ agency holding groups? Alva van Beek

Over the past year, the agency landscape has been under the microscope like never before, with evidence of murky supply chains and agency kick-backs hitting the headlines. Now, with more and more brands bringing creative and media buying expertise in-house, it points to a distinct lack of trust between marketers and their partners. In fact, …

Lees meer
Marketingmania (1): wat houdt marketeers bezig? Alva van Beek

Het eerste deel van de ‘state of the union in marketing’ volgens Roland van Kralingen. Marketing verkeert in een staat van mania, dat staat voor een verhoogd activiteitenniveau, opwinding, kansen en intensivering maar ook van onzekerheid en instabiliteit.  Mania kan zowel euforisch als dysforisch zijn. Het laatste betekent spanning en onrust. In drie delen bespreekt …

Lees meer
Alles op één dag: Visual Storytelling op herhaling in 2018 Alva van Beek

Het komt zelden voor dat een geheel nieuwe masterclass in het aanbod Classes & Events van NIMA direct volgeboekt wordt, maar dat gebeurde nadat de ééndaagse ‘scripten, filmen, editen en publiceren van videoblogs’ werd geïntroduceerd. Nadat vorige week de eerste lichting cursisten inderdaad binnen één dag de fijne kneepjes van Visual Storytelling was onderwezen, zijn …

Lees meer
NIMA 010: Marketing-classes in Maasstad lopen vol Alva van Beek

Sinds NIMA een deel van zijn portfolio masterclasses, workshops en trainingen aanbiedt in Rotterdam, is daar een aanzienlijk aantal inschrijvingen binnengekomen. De classes B2B, Customer Journey en Digital Marketing zitten bijna vol. Waar verreweg de meeste classes voor marcom-professionals uitsluitend te volgen waren op het Amsterdams hoofdkwartier van NIMA, kan dat sinds dit najaar ook …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.