Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Avoid These Four Marketing Budget-Planning Mistakes This Season Alva van Beek

It’s early November. The air is crisp, leaves are falling, and sweater weather is back. For B2B marketers, that can only mean one thing: planning season. Are you still there? Those two words are often enough to make marketers scatter like leaves in the winter wind. I’ve been doing this for a long time, and I …

Lees meer
‘Why we need Future Brand Poets’ Alva van Beek

Door: Mabel Nummerdor* Part One of Future Consumer Languages The spirit of this age is and will be dominated by the velocity of technological progress: AI, block chain, graphene. Technology will undeniably impact daily lifes, it will affect our cultural values and eventually change our natural habits. One of those natural habits that is currently …

Lees meer
Studieadvies? Doe de test en check welk NIMA-niveau bij je past! Jeroen Bartels

Stel, je vindt het de hoogste tijd om door te leren en je te ontwikkelen in het vakgebied Marketing, Communicatie en/of Sales, waar begin je dan? NIMA biedt je nu de mogelijkheid om online studieadvies in te winnen. Makkelijk, snel en precies wat je zoekt. Hoe werkt het?Je klikt op de link: https://www.nima.nl/studieadvies/. De test …

Lees meer
Advanced Real-Time Analytics Will Get You the Answers That Google Analytics Can’t Alva van Beek

If you are a marketer, whether at a marketing agency, a brand, or a company, or you’re a marketing consultant, you no doubt are always looking for ways to get your clients or company a leg up on the competition. You have Google Analytics experts, dashboards, reports on demand, and more. GA has helped get …

Lees meer
Audience Strategist: The New, Critical Role on Your Content Team Alva van Beek

Ready for a new job? No, I don’t mean that. Unless of course I do – but then that’s a different conversation for different beverages. I mean are you ready for a new role in addition to the one you have now? Our content marketing research this year illustrates that one of the key differentiators of those who are …

Lees meer
What gen X and millennial marketers think of the profession – and each other Alva van Beek

Today, much is made of the differences between millennials, who are beginning to rise to positions of influence in businesses, and the generation above who manage them – whether that’s because being ‘digital natives’ gives the former a fundamentally different perspective on culture, or because they have career expectations totally unlike their forebears’. But how …

Lees meer
Register Marketeers op pelgrimstocht naar de Nordics Alva van Beek

Anderhalve dag vrijmaken in de agenda van een gezelschap NIMA Register Marketeers zal altijd een uitdaging blijven, maar een meet & greet met de Global Marketing Communication Manager van IKEA blijft kennelijk een ontegenzeggelijk aantrekkelijk perspectief. Wellicht reden waarom niet minder dan 22 RM’s zich afgelopen donderdag 2 november meldden op Schiphol voor een memorabele …

Lees meer
Handboek Leadgeneratie: Leer stap voor stap hoe je succesvol leads werft Alva van Beek

Steeds vaker verschuift het vinden van potentiële klanten naar het takenpakket van de marketeer. Wat komt er allemaal kijken bij succesvolle leadgeneratie? Welke keuzes heb je als marketeer en hoe maak je de juiste afweging? Daarover meer in dit handboek! Download handboek Leadgeneratie

Lees meer
Whitepaper Content Marketing: welke keuzes maak je voor de start? Alva van Beek

Deze whitepaper helpt je met het maken van belangrijke keuzes voordat je start met jouw contentmarketingproject. Welke doelen wil je realiseren? Hoe maak je die meetbaar? En welke specialisten heb je idealiter aan je zijde? Download whitepaper Content Marketing

Lees meer
Twee verse Whitepapers: Contentmarketing en Leadgeneratie Alva van Beek

NIMA Business Member One Business heeft twee zelfgeschreven whitepapers ter beschikking gesteld voor NIMA Members en stakeholders die zich graag snel en effectief inlezen op Contentmarketing of Leadgeneratie. Beide whitepapers zijn te lezen of te downloaden via nima.nl De whitepaper Content Marketing: welke keuzes maak je voor de start? Beoogt te helpen met het maken …

Lees meer
Top Marketing Club laaft zich aan voortschrijdend inzicht Agile werkmethode Alva van Beek

Planmatig en doordacht overgaan naar klantgericht en agile werken. Heel marketing-Nederland heeft het erover, een enkele marketeer werkt in multidisciplinaire teams, maar wie er wat langer over nadenkt loopt ook zonder twijfel op tegen hele praktische vragen waarvan ‘hoe geef ik eigenlijk leiding aan de implementatie en het proces?’ misschien wel de meest gestelde is. …

Lees meer
Zo kun je onbewuste associaties en voorkeuren van consument meten Alva van Beek

Traditioneel marktonderzoek wordt nog altijd door de meerderheid van de bedrijven ingezet om te achterhalen wat de mening van consumenten is over het bedrijf, het merk en de producten of diensten. Dit marktonderzoek bestaat uit een aantal methoden die al vele decennia nuttig worden ingezet, maar heeft ook een groot nadeel wat we anno 2017 …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.