Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Rik Riezebos: Wat kunnen packaging designers leren van Sharp? Alva van Beek

Geen marketeer of bureau kan er de laatste jaren omheen: het managementboek ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp. Toch valt er zeker iets op diens populaire theorie af te dingen, vindt brandingspecialist Rik Riezebos (Eurib, Brand Capital). Op een bijeenkomst van BNO NEXTpack beantwoordde hij de vraag: wat kunnen packaging designers leren van Sharp? Riezebos …

Lees meer
De Relatie Economie Alva van Beek

Over een switch van de transactie-economie naar de relatie-economie.

Lees meer
Inzenden voor de Dutch Marketing Awards 2018 Alva van Beek

Op 29 maart 2018 zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Iedereen die een genomineerde wil aandragen, wordt daartoe van harte opgeroepen door de organisatoren van het evenement: Beroepsvereniging NIMA …

Lees meer
Interview Gijs van den Broek: Van communicatieafdeling naar redactie? Hoe dan? Alva van Beek

Nadat communicatiemanager Gijs van den Broek zes jaar geleden bij bouwbedrijf Heijmans startte, waren de communicatieprofessionals gekoppeld aan de verschillende bedrijfsonderdelen. Er waren maar liefst 52 losse websites vol statische, droge inhoud met af en toe een verdwaald nieuwsbericht. Uiteindelijk kreeg hij het mandaat om de bestaande websites op een hoop te gooien en er …

Lees meer
Nieuw: NIMA Young Professionals Membership Alva van Beek

  Speciaal voor jonge, ambitieuze marketeers is er sinds deze zomer een nieuw NIMA Membership: het Young Professionals Membership, speciaal voor marketing- en communicatieprofessionals in de leeftijd van 25 tot 35 jaar. De NIMA Young Professionals Community verbindt, inspireert en ondersteunt startende marketeers bij hun eerste carrièrestappen. Een aantal keer per jaar worden Top Marketing …

Lees meer
TV is the ‘beating heart’ of a major campaign Alva van Beek

Digital developments and new platforms have their place, but TV can still act as the beating heart of any major advertising campaign, an industry figure has argued. In a WARC Best Practice Paper, How to use TV effectively in the media mix, Matt Hill, research and planning director at Thinkbox, the marketing body for commercial TV …

Lees meer
The label ‘digital’ makes marketers throw all leadership rules overboard. Alva van Beek

How do you make a room full of marketers ditch all rules and follow you blindly? It’s simple. Get on stage, say the word ‘digital’ 10 times and then follow it up with a flashy movie. Not a single marketing conference goes by without some guru trumpeting random digital assertions at their nodding audiences. What …

Lees meer
‘Voor een toekomstvisie op ons vak, hebben we meer aan domme vragen dan aan grote woorden’ Alva van Beek

We hebben in de communicatie, marketing, media en reclame bovengemiddeld last van stoerdoenerij. Vorige week had ik de eerste kantinedienst van het nieuwe voetbalseizoen. Ik vind dat nooit vervelend. Het is overzichtelijk werk, je voelt je op een vage manier een beetje goed omdat je iets vrijwilligs doet en je spreekt mensen naar wie je …

Lees meer
Interview Anke & Anke over Community Management: ‘Luisteren is het állerbelangrijkste’ Alva van Beek

Online communities werden nog niet zo lang geleden beschouwd als de heilige graal van marketing. Wat begon als een soort trapveldje in de commentbox van de corporate site, groeide een jaar of tien geleden uit tot een heuse hype. Via allerlei denkbare platforms probeerden merken fans of kritische gebruikers aan zich te binden om producten …

Lees meer
Winst boeken Alva van Beek

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Mariska van Aartsen, teamleider marketing & intelligence bij Infoland. Persoonlijke ontwikkeling Een bekende term die vaak voorbij komt. Onlangs volgde ik intern een workshop over dit thema. Waar krijg je energie …

Lees meer
Should your brand launch a youth sub-brand? Alva van Beek

Marketers are always talking about wanting to appeal to millennials but a number of brands are now taking this a step further and launching sub-brands targeted specifically at this generation. Earlier this month, Vodafone unveiled Voxi, a mobile network designed specifically for under-25s. It offers young consumers three SIM-only mobile plans, with free data for …

Lees meer
What Makes a Great ‘About Us’ Page [Infographic] Alva van Beek

All too often, the “About Us” page of a website is brushed aside, filled with a block of text about the company’s history, and left to grow stale. Big mistake. Because aside from representing your brand, the “About Us” page can also help drive customers to purchase, say the folks at Siege Media. They created a …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.