Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Tube passengers like ads Alva van Beek

Travellers on the London Underground are generally positive about seeing ads in that environment with attention levels high even at busy times, research has found. In a paper presented at the recent ESOMAR Congress, Love and trust underground: How to measure engagement with OOH advertising 58 metres below ground, Nicola Barrett, head of research at Exterion …

Lees meer
Stuck in the middle: Why marketing managers feel disconnected from the C-suite Alva van Beek

Sitting in the middle tier of management, marketing mangers represent the bridge between the C-suite and junior marketers. Responsible for putting the executive team’s vision into action, managers are also expected to develop a whole new set of skills as they take on the responsibility of managing their own team. There is, however, an emerging …

Lees meer
Are Big Brands Dying? (Rapport door Professor Byron Sharp ea) Alva van Beek

Big brands pay the salaries and provide investment returns for many millions of people via pension funds.  So if anyone declares that big brands are dying they receive a great deal of attention. There is quite a long history of such alarms, going back at least to 1993’s “Marlboro Friday”.  Recently, there have been claims …

Lees meer
One marketer on why being ‘like a Swiss army knife’ is key to career success Alva van Beek

Story of my CV: Visa’s head of global marketing platforms Kim Kadlec worked her way up at agencies before switching to media companies to merge brands with content, but now has her sights firmly set on mastering technology and data. You only have to take one glance at Kim Kadlec’s CV to see that her …

Lees meer
De keten verandert, bundel de krachten en versterk je merk! Alva van Beek

Door: Stefanie Semmekrot* Door de digitale ontwikkelingen ontstaan er grote veranderingen in de traditionele waardeketen. Maar welke invloed heeft dit op de positie van retailers t.o.v. van merkleveranciers? Als merkleverancier zonder eigen (web)shop, heb je geen volledige invloed op de manier waarop je gepresenteerd wordt en krijg je geen volledige inzichten in het koopgedrag. Het …

Lees meer
Most marketers concerned about brand safety Alva van Beek

78% of marketers believe the reputation of their brands has been harmed by the “unintended” placement of digital ads next to inappropriate content, a study from the CMO Council has found. The executive network surveyed 316 marketers, as well as gathering qualitative feedback from numerous senior brand custodians. (For more details, read WARC’s in-depth report: Programmatic, brand …

Lees meer
‘Simon Sinek wordt eindelijk praktisch over de Waarom’ Alva van Beek

Je haat hem of je houdt van hem: Simon Sinek, de bedenker van de Golden Circle-theorie. De meningen over of het klopt wat Sinek beweert, lopen sterk uiteen. Critici vinden dat hij vooral terugkijkt op successen en ze dan relateert aan zijn theorie, dat zijn theorie zweverig en ongrijpbaar is en dat het niet bewezen …

Lees meer
Keuzegids-crisis? Hbo’s mógen low hanging fruit niet laten hangen Alva van Beek

Door: Jurriaan Gorter* Zouden er hbo-bestuurders zijn die bij het uitkomen van de Keuzegids hbo hun schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag? De Keuzegids hbo is een onafhankelijke gids die wordt uitgegeven door centrum Hoger Onderwijs Informatie. De samenstellers stellen die samen op basis van het ongefilterde oordeel van studenten en …

Lees meer
Keith Weed (Unilever): Marketers must follow the ‘5Cs’ to connect with today’s consumers Alva van Beek

In 2012 I took to the stage at the Cannes Lions Festival of Creativity to talk about our new marketing strategy, ‘Crafting Brands for Life’. Five years on, and those principles of putting people first, building brand love and unlocking the magic are still at the heart of everything Unilever marketers do. Those fundamental principles …

Lees meer
Pascal Boogaert: “Marketeers zien dat werken met een netwerk voordelig is én goed werkt” Alva van Beek

Creatieve bureaus die voor marketeers werken, zoals reclame-, online of redactiebureaus, hebben het lastig. Vooral de zogenoemde ‘full-service bureaus’ hebben de nodige concurrentie gekregen. En die concurrentie is ook serieus: 70 procent van de marketeers wil werken met specialisten voor hun verschillende communicatievragen. Dat concludeert marketingfreelance-collectief The Freeforce na onderzoek onder marketingbeslissers die zijn aangesloten bij NIMA; …

Lees meer
Three Key Components of Effective Marketing and Content Calendars Alva van Beek

Content marketing is booming. Fully 73% of businesses plan to increase the amount of original content they generate this year, according to research by Content Marketing Institute and MarketingProfs. Therefore, it’s more important than ever for marketing teams to have tools and systems in place to help them remain organized: If you increase content production without a …

Lees meer
Are FMCG brands struggling to realise the promise of direct selling? Alva van Beek

For the FMCG sector the formula for success used to be relatively simple. As long as companies had good relationships with the major high street retailers, great products, strong brands and marketing that turned heads things worked well. But the market has become a lot more complex. The rise of ecommerce and new high street …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.