Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Regio Noord: Frisse start en grootse ambities in de ‘Nordics van The Netherlands’ de Redactie

Als een van de twaalf actieve community’s van het Nederlands Instituut voor Marketing, illustreert de heroprichting van NIMA Regio Noord de missie van de vereniging om een platform te bieden voor professionele groei en netwerken.

Lees meer
Top Marketing Club staat stil bij de moed om te kiezen de Redactie

De NIMA Top Marketing Club is er voor marketingbedrijven in Nederland, waar marketing als functie een doorslaggevende rol speelt en betekenis heeft.

Lees meer
NIMA Business for Better – Van goed naar beter de Redactie

Marco Kuijten, Ronald Voorn, Chantal Schinkels, Felix van Hoften en Janneke Zuidhof. Vijf marketingprofessionals die allen geheel op eigen wijze een eigenwijze, kritische, maar doorgaans positieve kijk op ontwikkeling richting ‘beter’ met ons delen.

Lees meer
De wondere wereld van het brein de Redactie

En voor wie wil weten hoe marketing ons gedrag beïnvloedt en hoe je van die kennis gebruik kunt maken, is er de NIMA Masterclass Neuromarketing, verzorgd door Walter Limpens.

Lees meer
Wicked problems en huilende indianen in Leiden de Redactie

Op 28 februari vond de ‘NIMA Brein en Gedrag kennissessie NeuroNext’ plaats, met presentaties van onder meer Bob van Dam, senior gedragspsycholoog en hoofddocent bij de Behavior Change Group en Mylene Samuels, Behavioural Design Expert bij ABN AMRO.

Lees meer
Dé marketingtrend voor 2024: méér marketingtrends de Redactie

Er bestaan hypes, rages en trends. Nog niet zo lang geleden was ‘trendwatcher’ een eerbiedwaardig beroep waarvoor binnen het marketingvak ook veel ruimte werd ingeruimd, want tenslotte kan élke trend relevant zijn en een competitief voordeel opleveren of zelfs de kans om een heel nieuw businessmodel uit te rollen. Een trend kan ook in je …

Lees meer
Lunchwebinar De Toekomst van Marketing 5 maart – Segmenteren en Positioneren 2.0 de Redactie

NIMA gaat ook in 2024 door met de druk bezochte en gratis lunchwebinars waarin we vanuit de studio live en interactief in gesprek gaan over de marketingonderwerpen van nú. Toegankelijk voor iedereen die een beetje meer marketing en wat minder mening kan gebruiken. Samen nemen we vier keer plaats aan de grote marketingtafel met steeds …

Lees meer
Welke rol heeft marketing bij uitdagingen in deze tijd? de Redactie

Een aantal weken geleden vroegen we je hulp bij een onderzoek dat wordt verricht door marketeers Bas Bisschops en Bjorn Niels naar de noodzakelijke marketingtransformaties bij de grotere organisaties. De eerste resultaten wijzen uit dat de rol van de marketingfunctie bij dit type organisaties de afgelopen jaren in veel gevallen minder sterk is geworden. Hoe …

Lees meer
Over de schone kunst van B2B Leadgeneratie de Redactie

Het verkrijgen van goede klantenleads is in sommige hoeken van B2B-marketing de belangrijkste factor waarop het werk van marketeers wordt beoordeeld, liefst aan de hand van een concreet en praktisch onderbouwd strategisch leadgeneratieplan. Daarvoor moet je een helder idee hebben van het antwoord op de vraag hóe je sales en marketing optimaal kunt laten samenwerken …

Lees meer
Nieuws van onze Register Marketeers de Redactie

Wilco Verdoold: ‘De marketeer van de toekomst is een professional in meervoudige waardecreatie’. Volgens Verdoold is de marketeer iemand die verantwoordelijkheid neemt voor zowel aandeelhouder als mens en maatschappij. Voor mij is de marketeer van de toekomst een marketeer die verantwoordelijkheid neemt voor diezelfde toekomst. Verantwoordelijk voor een duurzame economie, door waarde te creëren voor …

Lees meer
Ekel en Repko proeven voor NIMA TMC aan Future of Marketing Strategy de Redactie

The Future of Marketing Strategy zal vanuit twee verschillende invalshoeken worden toegelicht en besproken door twee voormalige Marketeers of the Year.

Lees meer
Neem deel aan de NIMA-lunchwebinar over segmenteren en positioneren 2.0 de Redactie

Registreer je voor deelname aan de NIMA Lunchwebinar over segmenteren en positioneren

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.