Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Stef Beerens, NIMA Food & Agri: ‘Hoe zou een ander bedrijf dit aanpakken?’ Alva van Beek

Global Communications Network (GCN) is een netwerk van 8 Europese en 1 Amerikaans bureau, allemaal voornamelijk actief op het gebied van Agri en Food. Ik ben vanuit Nederland lid van deze club. Ieder jaar komen we bij elkaar om ervaringen uit te wisselen. Dat doen we al 18 jaar en ieder jaar kijk ik er …

Lees meer
What to think about when pricing a product Alva van Beek

“Of all the words associated with marketing, the one we should focus on the most is value. This is because when you boil down what we as marketers do, it is about creating, generating, communicating and then harvesting value.” Those are the words of Professor Mark Ritson, leader of Marketing Week’s Mini MBA in Marketing. But …

Lees meer
Mark Ritson: Only crap marketers mistake stereotypes for segments Alva van Beek

There has always been a very uncomfortable proximity between segments and stereotypes. The only difference is data. If I say that women like pink and men like blue I am a sexist moron. But if I have a survey of a representative sample of the British public that shows a statistically significant skew of female …

Lees meer
Five Ways Your Own Employees Can Boost Your Marketing Content Alva van Beek

Imagine you just invested a lot of time and resources in your next content masterpiece. You did third-party research, interviewed industry experts, carefully crafted the copy with your target persona in mind, and pulled out all the stops to design a visually compelling piece. You then released it into the wild through all your Web …

Lees meer
Kostenreducties in marketing: fabrikanten gaan over op ‘zero based budgetting’ aanpak Alva van Beek

P&G bezuinigt $100 miljoen op digitale marketing (en zegt dat niet te merken in de verkopen) en Unilever brengt zijn marketinginspanningen met 30 procent terug. Een harde klap voor marketeers, of hoort het gewoon bij de volwassenwording van digitaal? We vroegen het enkele marktkenners en spelers. De economie trekt aan, de werkeloosheid daalt, consumenten lopen …

Lees meer
Why young marketers are taking a different route to the top Alva van Beek

It has arguably never been a more exciting time to build a career in marketing. It is fast-paced and continually evolving, creating numerous opportunities to progress. But a recent report shows that when it comes to advancing into the top roles internally, there is a big chance you could be overlooked. During the first half …

Lees meer
Marketing sterft, leve marketing! Alva van Beek

Twee Register Marketeers, Vincent Hooplot en Harry Wientjens, geven hun mening over hoe het is gesteld met het marketingvak. Deze publicatie verscheen in Tijdschrift voor Marketing 09 2017 Is het marketingvak door intreding van algoritmes in de verdrukking gekomen of biedt deze tijd juist een kans om de toegevoegde waarde van marketing te tonen? Vincent …

Lees meer
The big debate: Is CMO succession in crisis? Alva van Beek

With brands increasingly looking to external candidates to fill CMO vacancies, how many marketers are waiting for a promotion that will never come and how can they ensure they don’t get left on the shelf? When appointing a new marketing leader, boards and CEOs must weigh up whether the skills they need exist within the …

Lees meer
Ritson and Sharp: what is wrong with the way today’s marketers are trained Alva van Beek

Marketing Week asked two of the leading marketing thinkers, professors Mark Ritson and Byron Sharp, who they admire most in the world of business and what is wrong with the way today’s marketers are trained. Which marketing company do you most admire and why? Ritson: P&G. It was so far ahead of everyone else in creating …

Lees meer
NIMA goes 010: Marketing-classes nu ook in Maasstad te volgen Alva van Beek

De beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, NIMA, gaat een deel van zijn portfolio masterclasses, workshops en trainingen aanbieden in Rotterdam. Waar verreweg de meeste classes voor marcom-professionals uitsluitend te volgen waren op het Amsterdams hoofdkwartier van NIMA, kan dat vanaf dit najaar ook op de Coolsingel. Komend najaar worden acht veelgevolgde trainingen …

Lees meer
Koen & Jantine, marketingmentor en mentee: Krachtig carrièrekoppel Alva van Beek

Mentor Koen Brakenhoff en mentee Jantine van Staveren vormen een Career Booster-koppel. Koen is Hoofd Marketing van Mauritshuis, Jantine is Marketing Adviseur Marketingplanning & Omnichannel bij SNS. Wat leren ze van elkaar? (dit interview verscheen in NIMA Update van september 2017)   Als Career Booster-koppel zitten jullie best een tijdje aan elkaar vast. Hoeveel tijd …

Lees meer
Managementmythe van de maand: online marketing Alva van Beek

Alles zou veranderen: meer interactie tussen klant en merk, lagere kosten en meer resultaat. Online marketing zou alles veranderen: meer interactie tussen klant en merk, lagere kosten en meer resultaat. Die claim is de managementmythe van deze maand. Mythe 1. Online marketing zorgt voor ‘social interaction’ in plaats van schreeuwerige advertenties Marketinggoeroe Seth Godin wist …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.