Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
P&G bezuinigt $100 miljoen op digitale marketing (en zegt dat niet te merken in de verkopen) en Unilever brengt zijn marketinginspanningen met 30 procent terug. Een harde klap voor marketeers, of hoort het gewoon bij de volwassenwording van digitaal? We vroegen het enkele marktkenners en spelers. De economie trekt aan, de werkeloosheid daalt, consumenten lopen …
It has arguably never been a more exciting time to build a career in marketing. It is fast-paced and continually evolving, creating numerous opportunities to progress. But a recent report shows that when it comes to advancing into the top roles internally, there is a big chance you could be overlooked. During the first half …
Twee Register Marketeers, Vincent Hooplot en Harry Wientjens, geven hun mening over hoe het is gesteld met het marketingvak. Deze publicatie verscheen in Tijdschrift voor Marketing 09 2017 Is het marketingvak door intreding van algoritmes in de verdrukking gekomen of biedt deze tijd juist een kans om de toegevoegde waarde van marketing te tonen? Vincent …
With brands increasingly looking to external candidates to fill CMO vacancies, how many marketers are waiting for a promotion that will never come and how can they ensure they don’t get left on the shelf? When appointing a new marketing leader, boards and CEOs must weigh up whether the skills they need exist within the …
Marketing Week asked two of the leading marketing thinkers, professors Mark Ritson and Byron Sharp, who they admire most in the world of business and what is wrong with the way today’s marketers are trained. Which marketing company do you most admire and why? Ritson: P&G. It was so far ahead of everyone else in creating …
De beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, NIMA, gaat een deel van zijn portfolio masterclasses, workshops en trainingen aanbieden in Rotterdam. Waar verreweg de meeste classes voor marcom-professionals uitsluitend te volgen waren op het Amsterdams hoofdkwartier van NIMA, kan dat vanaf dit najaar ook op de Coolsingel. Komend najaar worden acht veelgevolgde trainingen …
Mentor Koen Brakenhoff en mentee Jantine van Staveren vormen een Career Booster-koppel. Koen is Hoofd Marketing van Mauritshuis, Jantine is Marketing Adviseur Marketingplanning & Omnichannel bij SNS. Wat leren ze van elkaar? (dit interview verscheen in NIMA Update van september 2017) Als Career Booster-koppel zitten jullie best een tijdje aan elkaar vast. Hoeveel tijd …
Alles zou veranderen: meer interactie tussen klant en merk, lagere kosten en meer resultaat. Online marketing zou alles veranderen: meer interactie tussen klant en merk, lagere kosten en meer resultaat. Die claim is de managementmythe van deze maand. Mythe 1. Online marketing zorgt voor ‘social interaction’ in plaats van schreeuwerige advertenties Marketinggoeroe Seth Godin wist …
Welke nieuwe marketing- en marcomcompetenties hebben bedrijven in de toekomst nodig? Hoe kunnen opleidingen hier op anticiperen? Verschillende teams van de Hogeschool van Utrecht deden er onderzoek naar en Ronald Voorn zat in beide teams. In dit artikel, verschenen bij TvM/Marketingonline, de eerste bevindingen. Lees dit artikel op Marketingonline
Jongeren willen geen bezittingen, maar ervaringen, is de nieuwe marketingrealiteit. Maar het feit dat jongeren niets kochten, blijkt heel andere oorzaken te hebben. En dat zet die marketingrealiteit onder druk, want wij marketeers lijken het belang van merken te zijn vergeten. De nieuwe marketingrealiteit is vrij overzichtelijk, ik vat ‘m even voor je samen: jonge mensen hebben …
Put away all those single-channel research reports on B2B marketing, and save yourself some time with a look at today’s infographic. The team at Bubblegum Search read those reports for you and compiled stats about B2B trends in email, content, mobile, search, and social into one convenient place. Among the stats highlighted in the infographic are the following: …
Door: Jessica Henneman* Als marketing- en communicatieprofessional wil je natuurlijk alle nieuwe features binnen online marketing eigen maken en direct inzetten voor jouw MKB-klanten. We hoeven je niet te vertellen dat een volledig bedrijfsprofiel op Google Mijn Bedrijf van belang is. Zo’n pagina is een belangrijke, zo niet dé belangrijkste, factor voor de lokale vindbaarheid. …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.