Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Joris Stam van Accenture Media Management vraagt zich na berekeningen af of de vereenvoudiging van het prijsbeleid niet te rigoureus is ingevoerd. De aankondiging van het vaste prijsbeleid van Ster heeft de afgelopen weken al veel aandacht gekregen. Vanaf 2018 gaat Ster werken met een vaste basisprijs op televisie en radio, waarbij volume en volume-aandeel geen rol meer …
Wayne Parker Kent interviewde in hun podcast The Brief deze week prof. dr. Ed Peelen, Bijzonder hoogleraar contentmarketing aan de Universiteit van Amsterdam. Peelen is naast academicus ook medeoprichter en partner bij strategisch bureau ICSB uit Rotterdam. Maar naast zijn werk in de praktijk heeft Peelen dus ook een lange academische loopbaan. Momenteel doceert Peelen …
Voor wie er nooit écht goed naar gekeken heeft, is onze nationale Food en Agri-industrie een sleeping beauty. In Nederland is landbouw en veeteelt niet alleen bovengemiddeld productief en economisch profijtelijk, er is ook voortdurend vraag naar en inzet van innovatie. De NIMA Community Food & Agri – bestaand uit een groep gedreven marketeers uit …
Being promoted to manager means marketers must deliver their objectives through other people for the first time. It’s a clear step up but it often requires a completely new set of skills, quite different from those necessary to complete the operational aspects of the role. Marketers need to learn how to inspire their team and take …
De NIMA community Food & Agrimarketing is gestart met een nieuw concept om zijn relevantie voor het vak te bestendigen en vergroten: de marketingtafel. Doel en ambitie is om in kleine groepen kennis en ervaringen uit te wisselen over één specifiek onderwerp of thema onder begeleiding van een gespreksleider die specialist is op dit gebied. …
Travellers on the London Underground are generally positive about seeing ads in that environment with attention levels high even at busy times, research has found. In a paper presented at the recent ESOMAR Congress, Love and trust underground: How to measure engagement with OOH advertising 58 metres below ground, Nicola Barrett, head of research at Exterion …
Sitting in the middle tier of management, marketing mangers represent the bridge between the C-suite and junior marketers. Responsible for putting the executive team’s vision into action, managers are also expected to develop a whole new set of skills as they take on the responsibility of managing their own team. There is, however, an emerging …
Big brands pay the salaries and provide investment returns for many millions of people via pension funds. So if anyone declares that big brands are dying they receive a great deal of attention. There is quite a long history of such alarms, going back at least to 1993’s “Marlboro Friday”. Recently, there have been claims …
Story of my CV: Visa’s head of global marketing platforms Kim Kadlec worked her way up at agencies before switching to media companies to merge brands with content, but now has her sights firmly set on mastering technology and data. You only have to take one glance at Kim Kadlec’s CV to see that her …
Door: Stefanie Semmekrot* Door de digitale ontwikkelingen ontstaan er grote veranderingen in de traditionele waardeketen. Maar welke invloed heeft dit op de positie van retailers t.o.v. van merkleveranciers? Als merkleverancier zonder eigen (web)shop, heb je geen volledige invloed op de manier waarop je gepresenteerd wordt en krijg je geen volledige inzichten in het koopgedrag. Het …
78% of marketers believe the reputation of their brands has been harmed by the “unintended” placement of digital ads next to inappropriate content, a study from the CMO Council has found. The executive network surveyed 316 marketers, as well as gathering qualitative feedback from numerous senior brand custodians. (For more details, read WARC’s in-depth report: Programmatic, brand …
Je haat hem of je houdt van hem: Simon Sinek, de bedenker van de Golden Circle-theorie. De meningen over of het klopt wat Sinek beweert, lopen sterk uiteen. Critici vinden dat hij vooral terugkijkt op successen en ze dan relateert aan zijn theorie, dat zijn theorie zweverig en ongrijpbaar is en dat het niet bewezen …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.