Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Welke competenties heeft de marketeer straks nodig? Alva van Beek

Welke nieuwe marketing- en marcomcompetenties hebben bedrijven in de toekomst nodig? Hoe kunnen opleidingen hier op anticiperen? Verschillende teams van de Hogeschool van Utrecht deden er onderzoek naar en Ronald Voorn zat in beide teams. In dit artikel, verschenen bij TvM/Marketingonline, de eerste bevindingen. Lees dit artikel op Marketingonline

Lees meer
Het nieuwe wereldbeeld van jongeren veranderde misschien wel de hele marketingrealiteit Alva van Beek

Jongeren willen geen bezittingen, maar ervaringen, is de nieuwe marketingrealiteit. Maar het feit dat jongeren niets kochten, blijkt heel andere oorzaken te hebben. En dat zet die marketingrealiteit onder druk, want wij marketeers lijken het belang van merken te zijn vergeten. De nieuwe marketingrealiteit is vrij overzichtelijk, ik vat ‘m even voor je samen: jonge mensen hebben …

Lees meer
The Most Important B2B Digital Marketing Trends and Stats of 2017 [Infographic] Alva van Beek

Put away all those single-channel research reports on B2B marketing, and save yourself some time with a look at today’s infographic. The team at Bubblegum Search read those reports for you and compiled stats about B2B trends in email, content, mobile, search, and social into one convenient place. Among the stats highlighted in the infographic are the following: …

Lees meer
Google Posts als waardevolle online marketingtool Alva van Beek

Door: Jessica Henneman* Als marketing- en communicatieprofessional wil je natuurlijk alle nieuwe features binnen online marketing eigen maken en direct inzetten voor jouw MKB-klanten. We hoeven je niet te vertellen dat een volledig bedrijfsprofiel op Google Mijn Bedrijf van belang is. Zo’n pagina is een belangrijke, zo niet dé belangrijkste, factor voor de lokale vindbaarheid. …

Lees meer
(Martin Huisman) ‘De wonderbaarlijke professional journey’ Alva van Beek

Je hoeft geen vakidioot in marketing, communicatie of sales te zijn, maar op zijn minst wel de instelling hebben om van A naar B te willen komen, waar B ook ligt. (Deze blogpost van NIMA-voorzitter Martin Huisman verscheen ook op Marketingonline) ‘De Nederlanders zijn de grootste luiwammesen van Europa. Of juist een van Europa’s efficiëntste …

Lees meer
NIMA zet stevig in op Keuzedeel Marketing om mbo’s te helpen Alva van Beek

Vanaf dit schooljaar biedt NIMA speciaal voor mbo-opleidingen op zowel niveau 3 als niveau 4 een keuzedeel Marketing aan. Plus op je diploma Keuzedelen bieden mbo’ers een bredere of meer verdiepende toerusting voor de arbeidsmarkt en een betere voorbereiding op het vervolgonderwijs. Studenten worden in staat gesteld keuzedelen te volgen die goed aansluiten bij hun …

Lees meer
Interview Pieter Kopmels (Rust-Oleum) over de magie van C….. NIMA C Alva van Beek

Dat de sky the limit is weten we, maar wanneer je start aan een studie NIMA C, het hoogste examenniveau dat NIMA in huis heeft, merk je pas dat het behalen van dit diploma zijn grenzen niet kent. In gesprek met oer-NIMA C-fan Pieter Kopmels komen we erachter wat hem heeft gedreven. Je bent enthousiast …

Lees meer
NIMA Update | editie 5 – najaar 2017 Alva van Beek

In de vijfde editie van de NIMA Update onder meer aandacht voor: Hoe word je een betere versie van jezelf? Onderzoek Marketing 18. Communicatieafdeling als nieuwsredactie Nieuw: NIMA Young Professionals Membership NIMA Marketing Day NIMA Business Membership Connect Aantal NIMA Examens in de lift  

Lees meer
‘Oud marketingdirecteur Koninklijke Verkade Koen Regout terug op het nest als managing director’ Alva van Beek

Koen Regout is benoemd tot managing director van Koninklijke Verkade, de fabrikant van koek- en chocoladeproducten die verkocht worden onder de merknamen Verkade en Sultana. Koninklijke Verkade maakt vanaf eind 2014 onderdeel uit van… Lees dit artikel op MarketingOnline

Lees meer
(Blog Marc Nieman) ‘Agile marketeer for the future is flexible, customer obsessed and facilitating’ Alva van Beek

  Agile marketing. The term is everywhere in the marketing world. Self guiding teams, multi disciplinary teams, disappearing management –what is the future role of the Marketing Manager? And what does Agile exactly mean for a marketing department? Marc Nieman, Agile coach van Wemanity, has supported multiple organizations in their agile transition over the past …

Lees meer
Register Marketeer Heleen Crielaard Rabobank: ‘Je bent nooit geland’ Alva van Beek

Heleen Crielaard, Senior Manager Marketing bij Rabobank, mag zich nu Register Marketeer noemen. Een erkenning van haar kennis en kunde, vindt ze. Ze sluit zich aan bij het netwerk van gecertificeerde topmarketeers. Gefeliciteerd met je toewijzing van de titel Register Marketeer! Is dit een bevestiging dat marketing uiteindelijk je échte vak is of wil je …

Lees meer
These Six Nonprofit Strategies Will Supercharge Your For-Profit Business Alva van Beek

Nonprofits, by definition, aren’t driven by the need to generate quarterly or yearly surpluses like for-profits, or to keep stock prices up, but they do have to pay the bills and, ideally, bank money if they’re to have a vibrant future. Many nonprofits must keep diverse revenue streams healthy: earned income from sales of products …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.