Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Voor een toekomstvisie op ons vak, hebben we meer aan domme vragen dan aan grote woorden’ Alva van Beek

We hebben in de communicatie, marketing, media en reclame bovengemiddeld last van stoerdoenerij. Vorige week had ik de eerste kantinedienst van het nieuwe voetbalseizoen. Ik vind dat nooit vervelend. Het is overzichtelijk werk, je voelt je op een vage manier een beetje goed omdat je iets vrijwilligs doet en je spreekt mensen naar wie je …

Lees meer
Interview Anke & Anke over Community Management: ‘Luisteren is het állerbelangrijkste’ Alva van Beek

Online communities werden nog niet zo lang geleden beschouwd als de heilige graal van marketing. Wat begon als een soort trapveldje in de commentbox van de corporate site, groeide een jaar of tien geleden uit tot een heuse hype. Via allerlei denkbare platforms probeerden merken fans of kritische gebruikers aan zich te binden om producten …

Lees meer
Winst boeken Alva van Beek

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Mariska van Aartsen, teamleider marketing & intelligence bij Infoland. Persoonlijke ontwikkeling Een bekende term die vaak voorbij komt. Onlangs volgde ik intern een workshop over dit thema. Waar krijg je energie …

Lees meer
Should your brand launch a youth sub-brand? Alva van Beek

Marketers are always talking about wanting to appeal to millennials but a number of brands are now taking this a step further and launching sub-brands targeted specifically at this generation. Earlier this month, Vodafone unveiled Voxi, a mobile network designed specifically for under-25s. It offers young consumers three SIM-only mobile plans, with free data for …

Lees meer
What Makes a Great ‘About Us’ Page [Infographic] Alva van Beek

All too often, the “About Us” page of a website is brushed aside, filled with a block of text about the company’s history, and left to grow stale. Big mistake. Because aside from representing your brand, the “About Us” page can also help drive customers to purchase, say the folks at Siege Media. They created a …

Lees meer
Stef Beerens, NIMA Food & Agri: ‘Hoe zou een ander bedrijf dit aanpakken?’ Alva van Beek

Global Communications Network (GCN) is een netwerk van 8 Europese en 1 Amerikaans bureau, allemaal voornamelijk actief op het gebied van Agri en Food. Ik ben vanuit Nederland lid van deze club. Ieder jaar komen we bij elkaar om ervaringen uit te wisselen. Dat doen we al 18 jaar en ieder jaar kijk ik er …

Lees meer
What to think about when pricing a product Alva van Beek

“Of all the words associated with marketing, the one we should focus on the most is value. This is because when you boil down what we as marketers do, it is about creating, generating, communicating and then harvesting value.” Those are the words of Professor Mark Ritson, leader of Marketing Week’s Mini MBA in Marketing. But …

Lees meer
Mark Ritson: Only crap marketers mistake stereotypes for segments Alva van Beek

There has always been a very uncomfortable proximity between segments and stereotypes. The only difference is data. If I say that women like pink and men like blue I am a sexist moron. But if I have a survey of a representative sample of the British public that shows a statistically significant skew of female …

Lees meer
Five Ways Your Own Employees Can Boost Your Marketing Content Alva van Beek

Imagine you just invested a lot of time and resources in your next content masterpiece. You did third-party research, interviewed industry experts, carefully crafted the copy with your target persona in mind, and pulled out all the stops to design a visually compelling piece. You then released it into the wild through all your Web …

Lees meer
Kostenreducties in marketing: fabrikanten gaan over op ‘zero based budgetting’ aanpak Alva van Beek

P&G bezuinigt $100 miljoen op digitale marketing (en zegt dat niet te merken in de verkopen) en Unilever brengt zijn marketinginspanningen met 30 procent terug. Een harde klap voor marketeers, of hoort het gewoon bij de volwassenwording van digitaal? We vroegen het enkele marktkenners en spelers. De economie trekt aan, de werkeloosheid daalt, consumenten lopen …

Lees meer
Why young marketers are taking a different route to the top Alva van Beek

It has arguably never been a more exciting time to build a career in marketing. It is fast-paced and continually evolving, creating numerous opportunities to progress. But a recent report shows that when it comes to advancing into the top roles internally, there is a big chance you could be overlooked. During the first half …

Lees meer
Marketing sterft, leve marketing! Alva van Beek

Twee Register Marketeers, Vincent Hooplot en Harry Wientjens, geven hun mening over hoe het is gesteld met het marketingvak. Deze publicatie verscheen in Tijdschrift voor Marketing 09 2017 Is het marketingvak door intreding van algoritmes in de verdrukking gekomen of biedt deze tijd juist een kans om de toegevoegde waarde van marketing te tonen? Vincent …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.