Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Bepaal de agenda van NIMA: Doe mee aan hét grote Marketingonderzoek Alva van Beek

In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen zo groot als onder professionals in marketing. Maar dát marketeers massaal op zoek zijn naar ander werk, heeft niet primair met ontevredenheid over de verdiensten te maken. Het gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden prijkt juist hoog bovenaan de lijst van redenen, op afstand gevolgd …

Lees meer
Cor Hospes: ‘De beste contentmakers zouden de merken zelf moeten zijn’ Alva van Beek

Cor Hospes is oprichter van contentmarketingbureau Merkjournalisten, maar ook bekend als spreker en trainer bij onder meer NIMA en als schrijver van boeken als ‘Contentbijbel’ en ‘De Guerrillamarketingrevolutie’. ‘Maar ik ben vooral maker en verteller van verhalen.’ Een man met een mening over contentmarketing dus, genoeg reden hem te vragen voor de ‘5 vragen aan’-rubriek. …

Lees meer
Onderzoek: het gebruik van internet en social media in Nederland Alva van Beek

Het actieve gebruik van Facebook loopt terug, Nederlanders kijken gemiddeld 40 minuten per dag naar YouTube en babyboomers zorgen voor groei. Dat blijkt uit het onderzoek ‘What’s Happening Online’ dat al 10 jaar wordt uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. Dat levert een doorsnede van het internet- en sociale mediagebruik van de Nederlandse samenleving op. Ik zet de meest opvallende zaken …

Lees meer
‘Een marketingmanager is een trustmanager’ Alva van Beek

Omdat ik kritisch ben op digitale marketing wordt mij regelmatig verweten dat ik negatief ben of dat ik het niet begrijp. De discussie loopt vrijwel altijd via dezelfde lijn. Digitaal versus analoog, TV versus het internet, reclame versus digitale marketing. Ouderwets versus nieuwerwets. De discussie digitale marketing versus reclamemaken is wat mij betreft nogal onbelangrijk. …

Lees meer
Nieuw bij NIMA: Mediatraining, Social Selling, Design a Better Business en meer… Alva van Beek

Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een flink aantal events en classes voor iedereen die zijn kennis en vaardigheden binnen de vakgebieden marketing, communicatie en sales wil aanscherpen. Deze classes zijn toegankelijk voor NIMA Members, maar ook niet-leden zijn van harte welkom. In de programmering zijn, zoals ieder jaar, een aantal classes opgenomen die van oudsher …

Lees meer
Bingeable Content: How to Move Buyers Through Your Sales Cycle Faster Alva van Beek

Not that you or I ever do it – plop down on the couch, put up our feet, click on the TV, and gorge ourselves on a full season of, oh, say, The Americans. Netflix has mastered the art of prompting us – I mean, prompting people – to binge on its streaming content. Nick …

Lees meer
Digital transformation is firmly on marketers’ agendas Alva van Beek

Last year Marketing Week explored what digital transformation really means for businesses from a practical perspective. Now brands are on their way to making those changes, marketers need to understand the new challenges arising as a result and how to address them. Keeping up with the pace of change in the industry is one thing, but when it comes …

Lees meer
Why building long-term brand loyalty starts from within Alva van Beek

Brands must understand every aspect of consumers’ lives and strengthen social bonds if they want to secure loyal, happy customers, but first they need to empower employees, according to new research shown exclusively to Marketing Week. It’s fair to say modern consumers don’t have a lot of trust in major corporations. In fact, just 6% …

Lees meer
Sex doesn’t sell, new study says Alva van Beek

The age-old advertising doctrine “sex sells” may actually be false, according to new academic research. According to a study by John Wirtz, an advertising professor at the University of Illinois, the inclusion of “sex appeal” in an ad’s creative did not make participants more likely to remember a brand name or purchase a product. Consumers …

Lees meer
Zo haal je meer impact uit je signatuurverhaal Alva van Beek

Niet alle verhalen zijn gelijk. Sommige verhalen zorgen voor extra veel impact. Ze dragen precies uit waar jouw titel voor staat en betekenen echt iets voor de lezer. Het zijn onmisbare verhalen die niemand anders kan maken. Dit zijn je echte signatuurverhalen. Toch behandelen we vaak alle verhalen hetzelfde als het om de distributie gaat. …

Lees meer
Bereik je met Digitale Transitie je klanten makkelijker of juist niet? Alva van Beek

Door Susan van Gorp SMP* Afgelopen week mocht ik een workshop bij wonen over Digitale Transitie van Marco de Boer van Bohemia Amsterdam. In een tijd van veel en snel op elkaar volgende veranderingen is het belangrijk dat je begrijpt en weet hoe jouw klant en de mens erachter op een andere wijze zoekt, kijkt …

Lees meer
Authenticity starts with missing the annual booze-up at Cannes Alva van Beek

Perhaps you noticed the distinct absence of young, bearded men in your vicinity last week. Maybe you spotted a dramatic reduction in late lunches in the best restaurants. Or it could have been the surprising speed with which your Uber arrived to pick you up. One way or another, you probably realised that marketers, advertisers and other …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.