Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Customer experience excellence requires closer ties with operations Alva van Beek

Marketing and operations is a symbiotic relationship central to any brand’s ability to offer a seamless customer experience. Close collaboration between the two functions marks the difference between activity that is operationally efficient and delivers on the marketer’s creative vision, compared to a high concept campaign that fails to stand up to scrutiny on a practical …

Lees meer
IBM’s UK CMO: Marketing leadership means being brave, bold and quick to market Alva van Beek

This month saw the launch of Marketing Week’s ‘Anatomy of a Leader’ project, examining the distinguishing characteristics required for marketing leadership. In today’s marketing environment, I am seeing varied and insightful analyses into what it takes to truly differentiate as a marketer and build those stand-out, memorable campaigns. There were some interesting findings in this …

Lees meer
Interview Joris van der Waart, CM: ‘Marketingontwikkeling is geen doel, maar een middel’ Alva van Beek

Naast reguliere bedrijfsleden, de Business Members, heeft NIMA ook Premium Members. Dit zijn vaak grote organisaties met een heel specifieke marketingstructuur of bijzondere wensen op het terrein van netwerk en ontwikkeling van eigen marketingmedewerkers. CM in Breda, een internationaal bedrijf dat is gespecialiseerd in mobile messaging, betalingen, apps en voice, is zo’n Premium Member. Register …

Lees meer
SWOCC-onderzoek: ‘Interactiviteit in online tijdschriftadvertenties loont’ Alva van Beek

Digitale tijdschriften, zeg maar de online variant van een papieren tijdschrift, ze lijken een tijdelijk verschijnsel te zijn, totdat online en mobiele publiekstitels ze volledig overbodig hebben gemaakt. (Ze lijken een beetje op de ‘snellere koets’ terwijl de auto er eigenlijk al is.) In veel gevallen worden de papieren tijdschriften één op één doorgeplaatst en …

Lees meer
Leave room for marketing improvisation Alva van Beek

Marketers need to leave themselves the flexibility to respond to events on which they can successfully piggyback their brand, as the recent experience of furniture retailer IKEA has demonstrated. The revelation that its sheepskin rugs were being used as costumes for some characters in the popular Game of Thrones TV drama prompted IKEA Norway to …

Lees meer
Verse NIMA Update – Work. Life. Marketing. Alva van Beek

Deze week verscheen de vijfde NIMA Update met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en door professionals in marketing, communicatie en sales. Centraal thema van dit najaarsnummer is het plezier dat je krijgt van werken aan je eigen ontwikkeling en daarmee die van je …

Lees meer
Nog nieuwer bij NIMA: Merkmanagement en Design Thinking Alva van Beek

Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een flink aantal events en classes voor iedereen die zijn kennis en vaardigheden binnen de vakgebieden marketing, communicatie en sales wil aanscherpen. Voor de zomer werden zes nieuwe trainingen en masterclasses onder de aandacht gebracht die nieuw zijn in het programma. Daar zijn inmiddels nog twee nieuwe courses aan toegevoegd: De vierdaagse …

Lees meer
Turnkey Marketing Clouds Fall Short, Here’s How You Can Build Your Own Alva van Beek

In the ever-expanding, technologically evolving marketing realm, marketers are expected to master more than ever before—multichannel automation, content personalization options, social sharing tools, and analytics, for starters. A marketing Cloud makes it possible to juggle those numerous and necessary tools without dedicating your every waking moment to the job. But one question remains: Do you …

Lees meer
For brand purpose to work ‘marketers must take a broader perspective Alva van Beek

While the purpose of marketing is the same as it has always been, the way in which brands engage with brands is fundamentally changing. If consumers are to buy in to a brand, they need to buy in to the entire company. Never before has so much emphasis been put on brand purpose and doing right by staff …

Lees meer
Marketeers willen best veranderen, als ze maar weten waarom dit moet Alva van Beek

Eind juli las ik een interessant artikel op MarketingOnline over digitale transformatie en hoe deze ontwikkeling marketeers uit het lood slaat. Dat is ook niet verrassend, want in bijna elk artikel over nieuwe – veelal digitale – ontwikkelingen wordt de marketeer voor een ‘do or die’-keuze gesteld. Als je niet digitaal transformeert dan is jouw business of …

Lees meer
‘Marketing leaders need to shape debate in the c-suite’ Alva van Beek

Some time ago, a CMO asked me to assess his global team’s capabilities. After two years and a six-figure training investment, marketing – in the eyes of other departments – was still seen as a lightweight function. My diagnosis stopped him in his tracks: “Deep functional expertise, but almost no leadership.” Based on my assessment, 90% …

Lees meer
‘Bedrijven laten aanpassingen voor privacywet te lang liggen’ Alva van Beek

Bedrijven zijn volgens experts in paniek over de invoering van de Europese privacywet. Volgend jaar mei moeten onder andere webwinkels zich hebben aangepast aan de nieuwe wet, maar het blijkt dat veel ondernemingen de zaak hebben onderschat. De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) werd in april 2016 aangenomen, waarna alle ondernemingen die data opslaan twee jaar de …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.