Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Bingeable Content: How to Move Buyers Through Your Sales Cycle Faster Alva van Beek

Not that you or I ever do it – plop down on the couch, put up our feet, click on the TV, and gorge ourselves on a full season of, oh, say, The Americans. Netflix has mastered the art of prompting us – I mean, prompting people – to binge on its streaming content. Nick …

Lees meer
Digital transformation is firmly on marketers’ agendas Alva van Beek

Last year Marketing Week explored what digital transformation really means for businesses from a practical perspective. Now brands are on their way to making those changes, marketers need to understand the new challenges arising as a result and how to address them. Keeping up with the pace of change in the industry is one thing, but when it comes …

Lees meer
Why building long-term brand loyalty starts from within Alva van Beek

Brands must understand every aspect of consumers’ lives and strengthen social bonds if they want to secure loyal, happy customers, but first they need to empower employees, according to new research shown exclusively to Marketing Week. It’s fair to say modern consumers don’t have a lot of trust in major corporations. In fact, just 6% …

Lees meer
Sex doesn’t sell, new study says Alva van Beek

The age-old advertising doctrine “sex sells” may actually be false, according to new academic research. According to a study by John Wirtz, an advertising professor at the University of Illinois, the inclusion of “sex appeal” in an ad’s creative did not make participants more likely to remember a brand name or purchase a product. Consumers …

Lees meer
Zo haal je meer impact uit je signatuurverhaal Alva van Beek

Niet alle verhalen zijn gelijk. Sommige verhalen zorgen voor extra veel impact. Ze dragen precies uit waar jouw titel voor staat en betekenen echt iets voor de lezer. Het zijn onmisbare verhalen die niemand anders kan maken. Dit zijn je echte signatuurverhalen. Toch behandelen we vaak alle verhalen hetzelfde als het om de distributie gaat. …

Lees meer
Bereik je met Digitale Transitie je klanten makkelijker of juist niet? Alva van Beek

Door Susan van Gorp SMP* Afgelopen week mocht ik een workshop bij wonen over Digitale Transitie van Marco de Boer van Bohemia Amsterdam. In een tijd van veel en snel op elkaar volgende veranderingen is het belangrijk dat je begrijpt en weet hoe jouw klant en de mens erachter op een andere wijze zoekt, kijkt …

Lees meer
Klantbeleving verbeteren? Vergeet persona’s, focus op de ‘jobs to be done’ Alva van Beek

Persona’s zijn leuk voor wie de ambitie heeft ooit nog eens een roman te schrijven. “People don’t want to buy a quarter inch drill. They want a quarter inch hole.” Theodore Levitt zei het in 1974 en wilde er mee zeggen dat we ons moeten richten op de behoefte van de klant en niet op …

Lees meer
If a marketing tactic works, but people hate it, should you use it? Alva van Beek

It’s a scenario straight out of Kiefer Sutherland’s TV series 24. There’s a ticking time bomb somewhere in the city. The only way to stop it is to torture a captured suspect into revealing its location. Yes, torture is wrong. But is it worth it to save the lives of hundreds of innocent people? What …

Lees meer
Authenticity starts with missing the annual booze-up at Cannes Alva van Beek

Perhaps you noticed the distinct absence of young, bearded men in your vicinity last week. Maybe you spotted a dramatic reduction in late lunches in the best restaurants. Or it could have been the surprising speed with which your Uber arrived to pick you up. One way or another, you probably realised that marketers, advertisers and other …

Lees meer
(Blog Bart Brüggenwirth) Hoe geef je invulling aan de maatschappelijke betekenis van je merk? Alva van Beek

Een sterker merk creëren door maatschappelijke relevantie een rol in de positionering te geven. Het is niet meer de vraag óf de maatschappelijke betekenis een rol in de positionering van mainstream merken speelt. De vraag is hoe je daaraan invulling geeft en daarmee een sterker merk creëert. Actueel thema Het bijdragen aan de oplossing van …

Lees meer
(Blog) NIMA Marketing Day 2017 – Een Cool Event Alva van Beek

Waarom zijn er een kwart miljoen marketeers in Nederland? Wat doen die marketeers? Hebben we die wel nodig, of is het allemaal holle-frasen-deskundigheid? Teun van de Keuken wist de sfeer er goed in te brengen op de NIMA Marketing Day met kritische vragen voor het aanwezige publiek. Verslag van de Vlaamse marketingexpert Désiré Timmermans die …

Lees meer
‘Marketingbaas Unilever ’s werelds invloedrijkste cmo’ Alva van Beek

Keith Weed staat bovenaan de lijst van de 50 meest invloedrijke marketeers van Forbes. Keith Weed, chief marketing & communications officer bij Unilever is volgens Forbes de meest invloedrijke marketeer ter wereld. De lijst is samengesteld met behulp van LinkedIn en Sprinklr. De reden die Forbes aanvoert voor Weeds nummeréénpositie is onder andere dat hij …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.