Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
#NIMAMD Alles op een rij – Het blokkenschema/programma van Booqi Alva van Beek

Op de NIMA Marketing Day ontvangen alle bezoekers bij binnenkomst een handig Booqi: Een uitvouwbaar blokkenschema op creditcard-formaat waarmee je in één oogopslag kunt zien wát er te bezoeken/bekijken/beluisteren is en wáár dat gebeurt. Op de site van de NIMA Marketing Day staat een uitgebreid overzicht met doorlinks naar de sprekers, maar dit is de éénoogopslag-graphic. En …

Lees meer
CMO priorities shift as media ecosystem hits ‘peak complexity’ Alva van Beek

A rapidly evolving media ecosystem has now reached “peak complexity” and CMOs’ priorities have shifted accordingly, with control over customer strategy and data, organisational integration, and brand safety the focus for 2020, according to a new report. Media2020: Refresh, an update on a 2015 report from media advisory firm MediaSense and UK advertiser trade body …

Lees meer
Marketers becoming ‘paranoid’ over reliability of marketing metrics Alva van Beek

Almost three-quarters of senior marketers believe media measurement currencies are becoming “increasingly corrupted” and that players such as Google and Facebook have too much control. A whopping 70% of senior marketers believe media measurement currencies are becoming “increasingly corrupted”, according to the second Media2020 report by Media Sense, ISBA and IPSOS Connect. Having surveyed more …

Lees meer
Studenten Haagse Hogeschool hebben inspirerende meet & greet met NIMA SCP’s Alva van Beek

  Door Mijke Post* Op dinsdag 6 juni was NIMA over de vloer bij de opleiding Communicatie aan de Haagse Hogeschool. NIMA Members bezochten een voor de eerstejaars studenten nieuw, uniek netwerkevenement. De opleiding deed dit om studenten al in hun eerste jaar te laten oriënteren op het marketing- en communicatievak en om studenten te …

Lees meer
Why marketing and HR should join forces to drive advocacy among employees Alva van Beek

Closer collaboration between marketing and HR is helping define brand identity and create customer-centric company culture, as well as helping to nurture and develop future leaders. As structural transformation takes hold and businesses abandon siloed working in favour of cross-functional collaboration, the relationship between marketing and HR is becoming closer than ever. Working together to drive …

Lees meer
#NIMAMD Suzanne de Bakker (UvA) over real-time marketing, hypes, trends en inhakers Alva van Beek

Suzanne de Bakker is schrijver van het eerste hbo-studieboek over contentmarketing. Als zelfstandig professional praat ze ook graag over contentmarketing tijdens workshops en lezingen. Ook adviseert ze organisaties en merken bij hun beginstappen op het gebied van contentmarketing en -strategie. Daarnaast is Suzanne docent bij Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en bij International Commercial …

Lees meer
Bored With Brainstorming? Try These Five Creativity Boosters Alva van Beek

Brainstorming has gotten a bad name, at least in its most commonly practiced form: A group of people with a cold start on a problem shout ideas at a whiteboard until the session recorder’s writing hand cramps up or everyone’s eyes glaze over. But brainstorming is not the only way to shake loose creative ideas …

Lees meer
Retailers must avoid ‘spray and pray’ marketing Alva van Beek

LONDON: Retailers are more likely to protect their return on investment from direct marketing and retain consumer engagement if they focus on relevant and highly personalised content, according to new research. Although many other studies have reported on the importance of relevance in email and social media marketing, it appears more work still needs to …

Lees meer
Brands unclear who should take responsibility for customer experience Alva van Beek

Businesses are increasingly using customer experience to differentiate their brand yet 30% of senior leaders are confused about who should take ownership of it. Chief marketing officers and other C-suite executives are unclear who should be in charge of the customer experience. This confusion is a key challenge for 30% of the UK and US marketers, CEOs and chief customer officers surveyed by software …

Lees meer
Nederland telt 300 Senior Marketing Professionals Alva van Beek

Amsterdam – 1 juni 2017 – In mei is de 300-ste marketeer door NIMA gecertificeerd als Senior Marketing Professional. De persoonlijke marketingtitel geeft geregistreerde en toegelaten marketeers het recht om de internationaal erkende titel SMP achter zijn of haar naam te zetten. NIMA mag deze titel als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales als …

Lees meer
(Interview) Over The Why van de NIMA Marketing Day 2017 Alva van Beek

Dit artikel verscheen online bij marketingtribune.nl en offline in het nummer dat 6 juni verschijnt Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, vonden de bedenkers, dus voor de eerste ‘ledendag voor Nima-members’ worden echt álle klavieren opengetrokken om professionals die leven in marketing een bijzondere dag te bezorgen. Nu de twintigste juni naderbij …

Lees meer
(Blog Jeroen van IJzendoorn) Human technology: lessen van de TNW Conference Alva van Beek

Met het hele team naar TNW Conference in Amsterdam. Twee dagen inspiratie, twee dagen plezier, voor maanden nieuwe ideeën. En waar beginnen we dan? Met een blog. Even onze eigen gedachten kort op een rijtje zetten. Acht stel hersens hebben uit de ruim 50 interessante sessies een aantal highlights en thema’s ontdekt. Hier onze rode …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.