Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Bedrijven zijn volgens experts in paniek over de invoering van de Europese privacywet. Volgend jaar mei moeten onder andere webwinkels zich hebben aangepast aan de nieuwe wet, maar het blijkt dat veel ondernemingen de zaak hebben onderschat. De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) werd in april 2016 aangenomen, waarna alle ondernemingen die data opslaan twee jaar de …
What is the secret to an engaging headline? Everyone has an opinion… but what does the data say? At BuzzSumo, we analyzed 100 million headlines published in 2017 to see what insights, if any, we could gain to improve our headlines and ensure they resonate with our audience. We published our detailed findings in a …
We gaven in mei ruim 2 procent meer uit dan in dezelfde maand een jaar eerder. Consumenten hebben in mei ruim 2 procent meer besteed dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag. De groei is wel wat lager dan in de voorgaande maand. Bron en …
Despite efforts to focus on diversity and supporting women to succeed in the industry, the pay gap between male and female marketers has widened from 20.8% in 2016 to 22.4% in 2017. “I’m disappointed that the gap is that big,” says Annabel Venner, global brand director at insurance provider Hiscox. “There’s a huge number of steps being taken in the …
Choosing the right digital marketing agency for your B2B company may sound as overwhelming as making the calculations for an Apollo rocket launch. It may also feel as risky as space travel: If you’ve never done it, working with a B2B digital marketing agency is a bold exploration of unknown territories. Still, many B2B companies …
Consumer preference for accessing content through mobile devices is now almost universal. Business buyers are not far behind, using their devices to research their needs and identify further sources of information, potential vendors, and service providers. In fact, B2B mobile usage is intensifying throughout the entire buying cycle. According to a Google and Millward Brown …
Hunkemöller heeft de afdelingen marketing (ongeveer dertig personen) en omnichannel (zeg maar, e-commerce, twintig man/vrouw) door elkaar gehusseld en bij elkaar aan blokken gezet. Dat zegt Alexandra Legro, global marketing & communications director én boardmember bij Hunkemöller International (foto), in een interview met Tijdschrift voor Marketing. Het doel was om de twee afdelingen nog doelgerichter met …
Het lukt marketeers maar niet om hun content juist en op tijd aan te passen aan al die verschillende touchpoints. Veel marketeers hebben grote moeite om hun content -en creatieve proces- geschikt te maken voor alle verschillende kanalen en verschillende landen waarin hun producten worden verkocht. Zo zegt CMO Council. Het marketeers-netwerk deed hiervoor onderzoek met HH …
Marketing maakt veel los bij mensen. Het aantal grote en kleine denkers dat wekelijks vindt iets te moeten zeggen hoe het ‘allemaal verder moet’ is enorm. Toen we marketinghater Teun van de Keuken dit voorjaar vroegen om de NIMA Marketing Day te komen openen, vroeg hij zich oprecht af of we een stelletje masochisten zijn. …
Ruim de helft van de Nederlandse e-commerce bedrijven heeft ‘zeer moeilijk vervulbare vacatures’, blijkt uit onderzoek onder leden van Thuiswinkel.org. De belangenvereniging pleit voor het versneld omvormen van curricula in het hoger onderwijs en herscholing van huidig personeel. ‘De vijver van gekwalificeerd personeel is te klein om aan alle vraag te voldoen’, concludeert Thuiswinkel.org vanochtend …
Bepaal de agenda van NIMA: Doe mee aan hét grote Marketingonderzoek In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen zo groot als onder professionals in marketing. Maar dát marketeers massaal op zoek zijn naar ander werk, heeft niet primair met ontevredenheid over de verdiensten te maken. Het gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden …
Collaboration between marketing and insight is helping both sides of the partnership make better decisions to devise stronger, more consumer focused campaigns that drive businesses forward. At online retailer Shop Direct the close relationship between marketing and insight is helping improve the company’s fundamental understanding of customer needs, attitudes and habits, both in and out of …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.