Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het internet kwam met een simpele belofte: gratis en transparante informatie voor iedereen. Als we iets willen weten, gebruiken we een zoekmachine, in Nederland is dat vrijwel altijd Google. Rondom dat zoek- en vindmodel is een enorme industrie ontstaan die leeft van het helpen van bedrijven om zo goed mogelijk gevonden te worden. Ontsluiten van …
Het aftellen richting de NIMA Marketing Day is nu echt begonnen en naar het zich nu laat aanzien gaan we daadwerkelijk het gedroomde aantal van 1200 deelnemers aantikken, wat zou betekenen dat we er in ‘jaar één’ in slagen van ons Work . Life . Marketing-event een succes te maken. Veel dank gaat daarom uit …
How a 55-year friendship and intellectual partnership made marketing larger than life Sidney Levy had become fascinated with marketing. A trained behavioral scientist, he suspected that branding went beyond soap, steel and candy bars. He’d been researching the social aspects of marketing since the 1940s and saw the field’s vast potential. In 1961, he began …
Op de NIMA Marketing Day ontvangen alle bezoekers bij binnenkomst een handig Booqi: Een uitvouwbaar blokkenschema op creditcard-formaat waarmee je in één oogopslag kunt zien wát er te bezoeken/bekijken/beluisteren is en wáár dat gebeurt. Op de site van de NIMA Marketing Day staat een uitgebreid overzicht met doorlinks naar de sprekers, maar dit is de éénoogopslag-graphic. En …
A rapidly evolving media ecosystem has now reached “peak complexity” and CMOs’ priorities have shifted accordingly, with control over customer strategy and data, organisational integration, and brand safety the focus for 2020, according to a new report. Media2020: Refresh, an update on a 2015 report from media advisory firm MediaSense and UK advertiser trade body …
Almost three-quarters of senior marketers believe media measurement currencies are becoming “increasingly corrupted” and that players such as Google and Facebook have too much control. A whopping 70% of senior marketers believe media measurement currencies are becoming “increasingly corrupted”, according to the second Media2020 report by Media Sense, ISBA and IPSOS Connect. Having surveyed more …
Door Mijke Post* Op dinsdag 6 juni was NIMA over de vloer bij de opleiding Communicatie aan de Haagse Hogeschool. NIMA Members bezochten een voor de eerstejaars studenten nieuw, uniek netwerkevenement. De opleiding deed dit om studenten al in hun eerste jaar te laten oriënteren op het marketing- en communicatievak en om studenten te …
Closer collaboration between marketing and HR is helping define brand identity and create customer-centric company culture, as well as helping to nurture and develop future leaders. As structural transformation takes hold and businesses abandon siloed working in favour of cross-functional collaboration, the relationship between marketing and HR is becoming closer than ever. Working together to drive …
Suzanne de Bakker is schrijver van het eerste hbo-studieboek over contentmarketing. Als zelfstandig professional praat ze ook graag over contentmarketing tijdens workshops en lezingen. Ook adviseert ze organisaties en merken bij hun beginstappen op het gebied van contentmarketing en -strategie. Daarnaast is Suzanne docent bij Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en bij International Commercial …
Brainstorming has gotten a bad name, at least in its most commonly practiced form: A group of people with a cold start on a problem shout ideas at a whiteboard until the session recorder’s writing hand cramps up or everyone’s eyes glaze over. But brainstorming is not the only way to shake loose creative ideas …
LONDON: Retailers are more likely to protect their return on investment from direct marketing and retain consumer engagement if they focus on relevant and highly personalised content, according to new research. Although many other studies have reported on the importance of relevance in email and social media marketing, it appears more work still needs to …
Businesses are increasingly using customer experience to differentiate their brand yet 30% of senior leaders are confused about who should take ownership of it. Chief marketing officers and other C-suite executives are unclear who should be in charge of the customer experience. This confusion is a key challenge for 30% of the UK and US marketers, CEOs and chief customer officers surveyed by software …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.