Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Do Consumers Fill Out Brand Feedback Surveys Thoughtfully? Alva van Beek

Most consumers say they do not take the time to fill out customer feedback surveys thoughtfully, according to recent research from Customer Thermometer. The report was based on data from a survey of 1,000 people in the United States. Some 46% of respondents say they usually complete feedback surveys if they are quick, and 45% …

Lees meer
Bram Koster, Meester van de Marketing Pubquiz: ‘Wát gaan we doen?’ Alva van Beek

Het idee lag er al jaren, maar een goede aanleiding moest nog even gevonden. En een stok achter de deur om het echt te laten gebeuren natuurlijk. Op 20 juni kruipt Bram Koster, chef creatieve dingen, hoofdredacteur, netbeheerder, community manager of… nou ja de content eindbaas van ’s lands grootste vakblog Marketingfacts in de rol …

Lees meer
Marketers returning to commission-based pay models for agencies Alva van Beek

Marketers are increasingly moving away from paying their agencies based on fees and incentives and instead adopting compensation models in a bid to ‘simplify’ pay models, according to a ANA report. Marketers are moving away from using fee and incentive-based agency models in favour of compensation models as they look to “simplify” the relationship with …

Lees meer
Werken aan merken Alva van Beek

‘Werken aan merken’ is niet het boek waar je veel leert over employer branding.

Lees meer
Why Guest Blogging is The Best Inbound Marketing Strategy (A Data Driven Answer) Alva van Beek

Question: Is guest blogging the best inbound marketing strategy? Answer: Yes. But don’t take my word for it. Let me show you how guest blogging has transformed startups and improved businesses. Millions of blogs are ready to accept a helpful and in-depth guest article. No matter how knowledgeable a blogger you are, readers may not …

Lees meer
Data zonder duiding, richting en context zijn volstrekt betekenisloos Alva van Beek

Het is verleidelijk te denken dat de weg van meten naar fact based decision making vanzelfsprekend is. Meten is weten, toch? Maar zo eenvoudig werkt het helaas niet. Wie het glas halfvol ziet heeft een andere kijk op de wereld dan degene die het glas halfleeg ziet. In beide glazen zit evenveel, maar de interpretatie …

Lees meer
Blog Martin Huisman – NIMA: ‘De massa doet niks met marketing’ Alva van Beek

Met hoeveel marketeers zijn wij en wie zijn we? Tamelijk existentiële vragen voor een toch zo concrete beroepsgroep, maar we vragen het ons bij NIMA geregeld af. Finse NIMA Begin mei, op Bevrijdingsdag was ik te gast bij het Finse NIMA, dat voor deze keer de halfjaarlijkse bijeenkomst organiseerde van de European Marketing Confederation; zeg …

Lees meer
Partnerships boost public sector marketing Alva van Beek

For the public and charity sectors, marketers can increase the long-term effects of a campaign by aligning with the expertise, exposure or the fame of a partner, an industry figure argues. Writing in the current issue of Admap, Charlie Snow, the outgoing chief strategy officer at MullenLowe, maintains that long-term social effects can be achieved …

Lees meer
Anja Zandbergen SMP: Keurmerk voor marketeers Alva van Beek

“Van harte gefeliciteerd! Wij hebben je SMP aanvraag getoetst aan de voorwaarden die de European Marketing Confederation (EMC) stelt aan SMP certificatie. Vanaf vandaag mag je de titel Senior Marketing Professional (SMP) voeren en daarmee jezelf scharen onder de internationaal gekwalificeerde marketeers.” Deze felicitatietekst van NIMA ontving ik in mijn mailbox. Ik moet altijd een beetje …

Lees meer
How to Use Online Communities for a Marketing Strategy Driven by Customer Data Alva van Beek

In today’s hyper-connected world, shoppers are using all channels—mobile, digital, social, physical—to interact with brands throughout the purchase journey, but marketers are having trouble connecting with customers at the right time in the right channel. Fully 50% of companies are struggling with this issue and with understanding their customers, recent research from Forrester finds. Forrester …

Lees meer
447 vakgenoten halen eerste kwartaal ’17 hun NIMA Diploma Alva van Beek

Gediplomeerde Rick Damhuis scoort unieke NIMA hattrick Ruim 150 marketeers en hun collega’s, vrienden en dierbaren hebben op 18 mei de eerste NIMA diploma-uitreiking van 2017 bijgewoond. In een feestelijke setting feliciteerden voorzitter Martin Huisman en manager Study & Exams Juriaan Gorter hen persoonlijk met het behalen van ‘de standaard’ in marketing. De meegekomen achterban …

Lees meer
Stop boosting all your content on social Alva van Beek

Go to any brand’s social page today, chances are its flooded with content. While creating content is no doubt healthy for a brand’s overall organic growth, too much paid content can be a bad thing. “Its very difficult for marketers, when they create content, to decide which content will yield the highest return on investment,” …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.