Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Bereik je met Digitale Transitie je klanten makkelijker of juist niet? Alva van Beek

Door Susan van Gorp SMP* Afgelopen week mocht ik een workshop bij wonen over Digitale Transitie van Marco de Boer van Bohemia Amsterdam. In een tijd van veel en snel op elkaar volgende veranderingen is het belangrijk dat je begrijpt en weet hoe jouw klant en de mens erachter op een andere wijze zoekt, kijkt …

Lees meer
Klantbeleving verbeteren? Vergeet persona’s, focus op de ‘jobs to be done’ Alva van Beek

Persona’s zijn leuk voor wie de ambitie heeft ooit nog eens een roman te schrijven. “People don’t want to buy a quarter inch drill. They want a quarter inch hole.” Theodore Levitt zei het in 1974 en wilde er mee zeggen dat we ons moeten richten op de behoefte van de klant en niet op …

Lees meer
If a marketing tactic works, but people hate it, should you use it? Alva van Beek

It’s a scenario straight out of Kiefer Sutherland’s TV series 24. There’s a ticking time bomb somewhere in the city. The only way to stop it is to torture a captured suspect into revealing its location. Yes, torture is wrong. But is it worth it to save the lives of hundreds of innocent people? What …

Lees meer
Authenticity starts with missing the annual booze-up at Cannes Alva van Beek

Perhaps you noticed the distinct absence of young, bearded men in your vicinity last week. Maybe you spotted a dramatic reduction in late lunches in the best restaurants. Or it could have been the surprising speed with which your Uber arrived to pick you up. One way or another, you probably realised that marketers, advertisers and other …

Lees meer
(Blog Bart Brüggenwirth) Hoe geef je invulling aan de maatschappelijke betekenis van je merk? Alva van Beek

Een sterker merk creëren door maatschappelijke relevantie een rol in de positionering te geven. Het is niet meer de vraag óf de maatschappelijke betekenis een rol in de positionering van mainstream merken speelt. De vraag is hoe je daaraan invulling geeft en daarmee een sterker merk creëert. Actueel thema Het bijdragen aan de oplossing van …

Lees meer
(Blog) NIMA Marketing Day 2017 – Een Cool Event Alva van Beek

Waarom zijn er een kwart miljoen marketeers in Nederland? Wat doen die marketeers? Hebben we die wel nodig, of is het allemaal holle-frasen-deskundigheid? Teun van de Keuken wist de sfeer er goed in te brengen op de NIMA Marketing Day met kritische vragen voor het aanwezige publiek. Verslag van de Vlaamse marketingexpert Désiré Timmermans die …

Lees meer
‘Marketingbaas Unilever ’s werelds invloedrijkste cmo’ Alva van Beek

Keith Weed staat bovenaan de lijst van de 50 meest invloedrijke marketeers van Forbes. Keith Weed, chief marketing & communications officer bij Unilever is volgens Forbes de meest invloedrijke marketeer ter wereld. De lijst is samengesteld met behulp van LinkedIn en Sprinklr. De reden die Forbes aanvoert voor Weeds nummeréénpositie is onder andere dat hij …

Lees meer
More women needed to market to women Alva van Beek

The marketing community not only needs to move away from stereotypical depictions of women in advertising if it is to successfully reach this group, but also to recruit more women to senior positions, an industry figure has argued. In a WARC Best Practice paper, How to market effectively to women, Sue Unerman, chief transformation officer …

Lees meer
Als je goed luistert zegt de klant “marketeer pak lekker je koffers”. Alva van Beek

Het is je waarschijnlijk niet ontgaan. Sinds een jaar of tien roepen marketeers in koor dat de klant vooral centraal moet staan. We moeten beter luisteren naar de wens van de klant en merken moeten vooral problemen oplossen. We moeten zorgen voor een onvergetelijke klantreis en natuurlijk service with a smile maal honderd. Hoe moeilijk …

Lees meer
TripAdvisor’s CMO on its transformation into a booking site Alva van Beek

TripAdvisor’s CMO, Barbara Messing, talks to Marketing Week about how the brand is well known but not known well, and how the company’s latest campaign looks to change that. TripAdvisor is returning to the UK with a new TV campaign aimed at making sure its customers know it is more than just a review site. …

Lees meer
Unilever en United Nations Women slaan handen ineen tegen stereotype reclame Alva van Beek

Ook grote marktpartijen als WPP, Facebook en Mars, doen mee met ‘Unstereotype Alliance’. ‘Unstereotype Alliance’, zo is het initiatief gedoopt dat genomen is door Unilever en United Nations Women (dat vecht voor seksegelijkheid). De twee wisten ook de leidende marktpartijen WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft en Johnson & Johnson zo ver te krijgen om …

Lees meer
(Blog) NIMA Marketing Day: What a day! Alva van Beek

De allereerste NIMA Marketing Day werd op dinsdag 20 juni 2017 gehouden. Op de sfeervolle locatie DeFabrique in Maarssen vond een zeer goed gevuld programma en interactie met zo’n 1000 marketeers plaats. Juniors, mediors en seniors; marketeers uit alle carrièrefasen waren aanwezig. De dag begon met een welkomstwoord van NIMA’s Martin Huisman en een vermakelijke …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.