Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Het vak Manager Marketing wordt nergens onderwezen de Redactie

Een goede marketeer is niet per definitie een goede leidinggevende. Leiding geven aan een team van eigenwijze professionals is écht anders dan goed zijn in je vak. Bij leiding geven komt je stijl van leiding geven naar voren als feminien of meer masculien, betekenis geven aan het werk van je team, samenstellen van teams waarin persoonlijke eigenschappen en competenties afgestemd worden. Maar ook het vast kunnen stellen waar je de komende jaren behoefte aan hebt om als team succesvol te zijn.

Lees meer
ROC Rivor breidt opleidingsaanbod uit met NIMA A Sales en NIMA A Marketing de Redactie

NIMA verwelkomt ROC Rivor bij de beroepsvereniging voor professionals in marketing. Adrie Pol en Sandra Leijdens van Rivor tekenden samen met Baukje Hilarides van NIMA de overeenkomst voor een nauwe samenwerking. ROC Rivor is de nieuwste erkende Education Partner van NIMA. Vanaf dit schooljaar 2023/24 breidt Rivor het brede opleidingsaanbod uit met de opleidingen tot …

Lees meer
De optimale klantreis; wie pakt de regie? de Redactie

Het inrichten en optimaliseren van de klantreis is één van de vakgebieden die in de afgelopen jaren als vanzelfsprekend richting ‘de marketing’ is gedreven. Wie kan het? Kruipen in de huid van een klant, patronen herkennen en het zogenoemde ‘olifantenpad’ ontdekken. Want een reis beperkt zich niet tot de ‘touchpoints’ die je kunt meten.

Lees meer
Wie was beter dan Bever? de Redactie

NIMA is op zoek naar dergelijke bedrijven en daar heb jij als marketeer waarschijnlijk veel beter zicht op dan Team NIMA in z’n ivoren torentje, dus tip onze vakjury’s!

Lees meer
Welke rol heeft marketing bij uitdagingen in deze tijd? de Redactie

Een aantal weken geleden vroegen we je hulp bij een onderzoek dat wordt verricht door marketeers Bas Bisschops en Bjorn Niels naar de noodzakelijke marketingtransformaties bij de grotere organisaties. De eerste resultaten wijzen uit dat de rol van de marketingfunctie bij dit type organisaties de afgelopen jaren in veel gevallen minder sterk is geworden. Hoe …

Lees meer
Over de schone kunst van B2B Leadgeneratie de Redactie

Het verkrijgen van goede klantenleads is in sommige hoeken van B2B-marketing de belangrijkste factor waarop het werk van marketeers wordt beoordeeld, liefst aan de hand van een concreet en praktisch onderbouwd strategisch leadgeneratieplan. Daarvoor moet je een helder idee hebben van het antwoord op de vraag hóe je sales en marketing optimaal kunt laten samenwerken …

Lees meer
Nieuws van onze Register Marketeers de Redactie

Wilco Verdoold: ‘De marketeer van de toekomst is een professional in meervoudige waardecreatie’. Volgens Verdoold is de marketeer iemand die verantwoordelijkheid neemt voor zowel aandeelhouder als mens en maatschappij. Voor mij is de marketeer van de toekomst een marketeer die verantwoordelijkheid neemt voor diezelfde toekomst. Verantwoordelijk voor een duurzame economie, door waarde te creëren voor …

Lees meer
Ekel en Repko proeven voor NIMA TMC aan Future of Marketing Strategy de Redactie

The Future of Marketing Strategy zal vanuit twee verschillende invalshoeken worden toegelicht en besproken door twee voormalige Marketeers of the Year.

Lees meer
Neem deel aan de NIMA-lunchwebinar over segmenteren en positioneren 2.0 de Redactie

Registreer je voor deelname aan de NIMA Lunchwebinar over segmenteren en positioneren

Lees meer
Customer Value Management; het verschil tussen waarde en prijs de Redactie

Wanneer de waarde niet duidelijk zichtbaar is, kan je het de klant niet kwalijk nemen dat deze er niet voor wil betalen. Zeker niet in B2B. De Amerikaanse marketeers hebben ooit na maanden overleg en vergaderen geprobeerd een nieuwe definitie vast te stellen voor ‘marketing’. Dat lukte en in die specifieke definitie speelt ‘waarde’ de …

Lees meer
NIMA Brein en gedrag: ‘We’ve come a long way since Cialdini! En het mooiste moet nog komen’ de Redactie

Wát een mooie en drukbezochte bijeenkomst van onze NIMA Community Brein & Gedrag. Het thema was Beyond Nudging en dat maakten de sprekers méér dan waar. Interpolis leverde niet alleen een prachtlocatie in Tilburg maar ook een boeiende spreker. Gedragswetenschapper Patty Jansen liet zien hoe de verzekeraar niet klakkeloos bekende ‘gedragstrucs’ inzet, maar onderzoekt en …

Lees meer
Het succesverhaal van Cindy Yvonne Nicasie

Wil je weten hoe zij hun Diploma hebben behaald? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.