Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Wauw, wat een mooie aftrap voor de NIMA Marketingprijzen! We hebben meer dan 100 aanmeldingen van ‘vakidioten’ ontvangen na onze oproep om je aan te melden als vakjurylid. Wij gaan nu hard aan het werk om alle aanmeldingen door te nemen en te komen tot de jury’s voor de NIMA Marketingprijzen voor deze allereerste editie. …
Interessant paper van McKinsey over de toekomst van B2B Sales. Veel aanknopingspunten voor Marketing om de samenwerking met Sales aan te gaan of te versterken. Voorbeeld: “Today’s buyers are more technically savvy. They’re more digitally savvy. They’re spending more time on their devices. And they want to engage on their time, not your time.”
Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 21 november zijn Marieke Romano – van den Hoek (links) en Door Plantenga (rechts) benoemd tot voorzitter (Marieke) en vicevoorzitter (Door) van de Raad van Toezicht van NIMA. Na ruim 8 jaar nemen zij het stokje over van Mike Moolenbel. Naast Mike nam ook Frans Peter Dechering afscheid van de …
‘Sterk Digitaal Merk’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot hét marketingboek van 2022. Ingmar De Lange heeft met zijn publicatie “een vernieuwend en degelijk onderbouwd boek over merkbouw neergezet,” aldus de jury. De jury prijst De Lange om zijn dappere persoonlijke stellingname, de durf om zijn goed onderbouwde visie …
Tijdens SMA verkiezing voor de beste Chief Commercial Officer 2021 bleek Ruud Knorr (Chief Commercial Officer bij Royal Flora Holland) met de eer te gaan strijken. De jury onder leiding van Gijs Derks (Milgro) roemde in de toelichting het doorzettingsvermogen waarmee Ruud voor Royal Flora Holland het voortouw heeft genomen en in tijden van grote …
Eindelijk! Een live event over B2B marketing met inhoud. Ik was niet de enige die daar enthousiast over was. Vele marketeers reisden naar Leusden af voor een middag vol inspiratie in het imposante AFAS hoofdkantoor. Een verslag. 9 november 2022. Stipt op tijd trapte Pieter Kopmels, voorzitter van de NIMA B2B Marketing Community, af. De …
Het is duidelijk: bewustzijn van het belang van duurzaamheid groeit. Maar hoe overbrug je die beruchte intention-action gap tussen groene bedoelingen en groen dóen? Om die vraag draaide het op 15 november 2022 bij de bijeenkomst van de NIMA Brein & Gedrag Community. Met sprekers uit wetenschap en praktijk over de vraag waarom het zo vaak mis …
Jaarlijks bepalen wij aan het eind van het jaar samen wat de marketingagenda voor het nieuwe jaar is! Neem deel aan het onderzoek van de European Marketing Confederation (de koepel van Europese marketing-beroepsorganisaties), mogelijk gemaakt door Kantar. Doe jij mee door te delen wat de belangrijkste onderwerpen, de grootste uitdagingen en welke competenties in jullie …
Marketing is een mooi vak dat we moeten blijven vieren. Dat gaan we doen met de enige echt NIMA Marketingprijzen! Vol trots maken wij bekend dat wij volgend jaar, tijdens de NIMA Marketing Day Op 15 juni 2023, voor het eerst de NIMA Marketing Prijzen gaan uitreiken. Hiermee vieren wij de liefde voor ons vak …
Onlangs zat ik in een jury voor prijzen voor onder anderen de beste reclamecampagnes in Nederland. Ik probeerde toen bij een collega belangstelling te wekken voor het idee om een speciale categorie in het leven te roepen voor duurzame producten en diensten. Mijn belangrijkste reden hiervoor is dat de marketing hiervan nog een graadje moeilijker …
Dát data, of het gebruik van Big Data een belangrijke rol spelen in moderne marketing weten we al even. Danny Oosterveer die al zo lang als hij baardgroei heeft bij Marketingfacts betrokken is, schreef daar al een aantal prima leesbare en toegankelijke boeken over (óók voor de niet-nerd). Voor het NIMA Marketingfacts Jaarboek werkt hij ook ieder …
Leren van topmarketeers in een theatersetting. Dat is MarketingLive (met later nog de Effies), vandaag en vanavond in Theater Amsterdam. Het event is terug, met 200 marketeers, volledig ‘live’ en doet zijn naam dus eer aan. Het ging over marketing, en het was in het echie. De line-up…. Best wel smullen, hier en daar. We …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.