Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Data zonder duiding, richting en context zijn volstrekt betekenisloos Alva van Beek

Het is verleidelijk te denken dat de weg van meten naar fact based decision making vanzelfsprekend is. Meten is weten, toch? Maar zo eenvoudig werkt het helaas niet. Wie het glas halfvol ziet heeft een andere kijk op de wereld dan degene die het glas halfleeg ziet. In beide glazen zit evenveel, maar de interpretatie …

Lees meer
Blog Martin Huisman – NIMA: ‘De massa doet niks met marketing’ Alva van Beek

Met hoeveel marketeers zijn wij en wie zijn we? Tamelijk existentiële vragen voor een toch zo concrete beroepsgroep, maar we vragen het ons bij NIMA geregeld af. Finse NIMA Begin mei, op Bevrijdingsdag was ik te gast bij het Finse NIMA, dat voor deze keer de halfjaarlijkse bijeenkomst organiseerde van de European Marketing Confederation; zeg …

Lees meer
Partnerships boost public sector marketing Alva van Beek

For the public and charity sectors, marketers can increase the long-term effects of a campaign by aligning with the expertise, exposure or the fame of a partner, an industry figure argues. Writing in the current issue of Admap, Charlie Snow, the outgoing chief strategy officer at MullenLowe, maintains that long-term social effects can be achieved …

Lees meer
Anja Zandbergen SMP: Keurmerk voor marketeers Alva van Beek

“Van harte gefeliciteerd! Wij hebben je SMP aanvraag getoetst aan de voorwaarden die de European Marketing Confederation (EMC) stelt aan SMP certificatie. Vanaf vandaag mag je de titel Senior Marketing Professional (SMP) voeren en daarmee jezelf scharen onder de internationaal gekwalificeerde marketeers.” Deze felicitatietekst van NIMA ontving ik in mijn mailbox. Ik moet altijd een beetje …

Lees meer
How to Use Online Communities for a Marketing Strategy Driven by Customer Data Alva van Beek

In today’s hyper-connected world, shoppers are using all channels—mobile, digital, social, physical—to interact with brands throughout the purchase journey, but marketers are having trouble connecting with customers at the right time in the right channel. Fully 50% of companies are struggling with this issue and with understanding their customers, recent research from Forrester finds. Forrester …

Lees meer
447 vakgenoten halen eerste kwartaal ’17 hun NIMA Diploma Alva van Beek

Gediplomeerde Rick Damhuis scoort unieke NIMA hattrick Ruim 150 marketeers en hun collega’s, vrienden en dierbaren hebben op 18 mei de eerste NIMA diploma-uitreiking van 2017 bijgewoond. In een feestelijke setting feliciteerden voorzitter Martin Huisman en manager Study & Exams Juriaan Gorter hen persoonlijk met het behalen van ‘de standaard’ in marketing. De meegekomen achterban …

Lees meer
Stop boosting all your content on social Alva van Beek

Go to any brand’s social page today, chances are its flooded with content. While creating content is no doubt healthy for a brand’s overall organic growth, too much paid content can be a bad thing. “Its very difficult for marketers, when they create content, to decide which content will yield the highest return on investment,” …

Lees meer
NIMA Financial Services – Boardroom Aegon 2017 Alva van Beek

Door: Ronald Pont* Waarom is het innovatietempo in zich snel ontwikkelende landen – zoals bijvoorbeeld China of India – zoveel hoger dan in Europa of Amerika? Waarom is het Verre Oosten de nieuwe inspiratiebron voor de marketing van Financial Services? Marco Keim, CEO van Aegon ontving op 15 mei j.l. een gevarieerde groep NIMA FS …

Lees meer
Vier manieren om met dark psychology aan de slag te gaan Alva van Beek

Door Tom De Bruijne* Laten we gelijk in het diepe springen. Hieronder volgen enkele suggesties vanuit de gedragspsychologie. Principe 1: Chutes Chutes zijn technieken om de aandacht van je toehoorder te vernauwen en te kanaliseren. Enkele voorbeelden die aan bod kwamen in de presentatie waren hoe sekteleiders volgers rekruteren (door hun aandacht te focussen op …

Lees meer
#NIMAMD Arthur Simonetti (DSM): Teun van de Keuken is de personificatie van de nieuwe marketeer. Alva van Beek

Arthur Simonetti, voorzitter van de NIMA B2B Marketing-Community en marketing director DSM, is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Day. MarketingTribune stelde hem een paar vragen. Waarom moet marketingminnend Nederland op 20 juni naar DeFabrique komen? Het is een unieke gelegenheid om als marketeer je kennis van het vak te vergroten en up …

Lees meer
#NIMAMD Interview Teun van de Keuken: ‘Misschien hebben marketeers een masochistische inslag?’ Alva van Beek

‘Als mensen denken dat ik veel positiefs over hun werk te vertellen heb, dan vrees ik dat ik ze moet teleurstellen.’ Teun van de Keuken is één van de topsprekers op de aanstaande NIMA Marketing Day. ‘Het bal hoort te worden geopend door een held, nar of excentrieke professor. Teun is dat een beetje alle …

Lees meer
Columns SMP in MarketingTribune Alva van Beek

Elke twee weken wordt door een Senior Marketing Professional een prikkelende column geschreven over wat hem/haar bezig houdt in de dagelijkse marketingpraktijk. De columns zijn hier te downloaden. Ben je zelf SMP en wil je ook schrijven? Stuur dan een mailtje naar members@nima.nl.

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.