Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Leven lang leren, waar we al vreselijk lang over praten, nu gaan doen’ Alva van Beek

Werkgevers moeten hun personeel meer ruimte geven om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, ook als die vaardigheden niet direct aansluiten bij de baan van de werknemer. Dat schrijft de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in een rapport over de Nederlandse arbeidsmarkt. Hoe valt dit in de praktijk te brengen? De Sociaal Economische Raad (SER) …

Lees meer
The 5 Most Important Skills to Cultivate in Your Marketing Department Alva van Beek

When it’s time to bring in a new addition to your marketing team, finding the right person can be an arduous task. This article discusses what qualities in a marketer help make a marketing team stronger, as well as how to narrow down an overwhelming list of resumes to make the right hire. Finding the …

Lees meer
One in five CEO’s now come from a marketing background Alva van Beek

Almost one in five (18%) FTSE 100 CEOs are former marketers, according to new research from Heidrick & Struggles. This makes marketing the second most common route to the CEO position, behind only those with a background in finance (36%). The recruitment firm’s 2017 Route to the Top study explores the backgrounds of CEOs at …

Lees meer
#NIMAMD Niko Koffeman: No-budgetcampagne Vegetarische Slager is een eye opener Alva van Beek

Niko Koffeman studeerde economie en reclamewetenschappen aan de Erasmus Universiteit en werkte als copywriter en conceptdenker in de reclame. Bedacht Adopteer-een-kip, Wakker Dier, Bont voor Dieren, de tomaat en de stem tegen campagne voor de SP en richtte met Marianne Thieme en Lieke Keller de Partij voor de Dieren op, die inmiddels in 17 landen …

Lees meer
Marketing technology may never consolidate (but that’s a good thing) Alva van Beek

You’ve surely seen those eye charts with hundreds of marketing technology vendor logos. There are the iconic LUMAscapes by Terence Kawaja. And there’s my own chiefmartec.com marketing technology landscape, which last year organized 3,874 martech solutions on a single slide. (Spoiler alert: the upcoming 2017 edition will have more.) These charts provoke a visceral reaction …

Lees meer
Here’s why you don’t ask a marketing professor for career advice Alva van Beek

One of the delights of being the fat bloke in a suit on the back page of Marketing Week for many years and then, with the digital revolution, the fat bloke in a suit on the Marketing Week website for many more, is that young marketers start to venerate you. Don’t get me wrong. A …

Lees meer
Relatietherapie voor Marketing & Sales Alva van Beek

Door: Truus Koppelaar* Het is nog steeds B2B-thema nummer 1, zo blijkt uit onderzoek van NIMA: de mate van samenwerking tussen Marketing en Sales. Hoe kan je zo optimaal mogelijk samenwerken en het beste resultaat boeken? De praktische masterclass die NIMA vorige maand organiseerde, gaf inzicht in verschillende oplossingen. In deze blog een aantal inspiratiepunten, …

Lees meer
#NIMAMD Peter Zijlstra – Mercedes verenigt al mijn passies Alva van Beek

Peter was als kind altijd al bezig met auto´s. Hij moest en zou later dan ook ´iets´ met auto´s gaan doen. Dus de opleiding werd het Instituut voor Automobiel Management in Driebergen. Daar is door een ex IBM marketing man ook de liefde voor Marketing ontstaan. Vanaf dat moment was de missie om een leuke …

Lees meer
Holy Trinity Events Alva van Beek

In dit boek analyseert de auteur zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert voormalig eventmanager Decuypere over de vraag waar een succesvol event aan moet voldoen. Zo komt hij tot een model van bouwstenen en structuren. Nota bene de inner circle van de Techno muziek in Vlaanderen stond model voor zijn oordeelsvorming. …

Lees meer
Het grote crowdfundingboek Alva van Beek

De ondertitel; “de weg naar jouw crowd” wordt volledig waargemaakt in dit complete boek. De auteurs gaan in op alle in en outs van crowdfunding. De voor en tegens worden helder verwoord en de auteurs nemen je mee om door middel van het zogenaamde crowdfunding canvas model te komen tot een goede afweging om al …

Lees meer
Onderzoek onder CMO’s in Europa: ‘Marketing op herhaling’ Alva van Beek

  Een breed onderzoek onder marketing-verantwoordelijken in Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk wijst uit dat velen van hen vinden dat marketing-jaarplannen nauwelijks nog voldoen. Door toenemende sturing op kwartalen heeft het nauwelijks nog zin voor een langere tijdshorizon van – bijvoorbeeld – een fiscaal jaar te plannen. Binnen organisaties neemt de druk op marketingafdelingen …

Lees meer
How to Elevate Your Marketing Career From OK to Awesome Alva van Beek

In the fast-moving world of marketing, it’s easy to feel stuck. Here’s what you can do to get your career moving forward. Speed holds serious weight in marketing. MarketingProfs’ Ann Handley, who champions the art of slow marketing to get faster results, describes the industry vividly: “fast-paced, always-on, agile, want-it-yesterday, mile-a-minute.” So, when your career …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.