Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
In dit boek analyseert de auteur zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert voormalig eventmanager Decuypere over de vraag waar een succesvol event aan moet voldoen. Zo komt hij tot een model van bouwstenen en structuren. Nota bene de inner circle van de Techno muziek in Vlaanderen stond model voor zijn oordeelsvorming. …
De ondertitel; “de weg naar jouw crowd” wordt volledig waargemaakt in dit complete boek. De auteurs gaan in op alle in en outs van crowdfunding. De voor en tegens worden helder verwoord en de auteurs nemen je mee om door middel van het zogenaamde crowdfunding canvas model te komen tot een goede afweging om al …
Een breed onderzoek onder marketing-verantwoordelijken in Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk wijst uit dat velen van hen vinden dat marketing-jaarplannen nauwelijks nog voldoen. Door toenemende sturing op kwartalen heeft het nauwelijks nog zin voor een langere tijdshorizon van – bijvoorbeeld – een fiscaal jaar te plannen. Binnen organisaties neemt de druk op marketingafdelingen …
In the fast-moving world of marketing, it’s easy to feel stuck. Here’s what you can do to get your career moving forward. Speed holds serious weight in marketing. MarketingProfs’ Ann Handley, who champions the art of slow marketing to get faster results, describes the industry vividly: “fast-paced, always-on, agile, want-it-yesterday, mile-a-minute.” So, when your career …
De inzet van vloggers brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, BVA en FNLI reiken adverteerders de helpende hand. Bond van Adverteerders (BVA) en Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) komen met een publicatie met de titel ‘Gids Content Creators en Voedingsmiddelenadverteerders’. De aanleiding is dat de inzet van vloggers binnen het reclamedomein nieuwe uitdagingen voor adverteerders …
NIMA4CHARITY is een nieuw initiatief, waarmee een aantal NIMA Members zijn of haar kennis en vaardigheden wil inzetten voor een betere wereld. Op de NIMA Marketing Day organiseren de bedenkers een wedstrijd voor het goede doel en zoeken daarom 16 enthousiaste marketeers/communicatieprofessionals die het leuk vinden om tijdens de NIMA Marketing Day niet alleen kennis te …
Een enorme en kapitaalkrachtige doelgroep biedt omvangrijke kansen. De nu nog populaire doelgroep ‘boodschappers met kinderen’ behoort straks tot de minderheid.
In de afgelopen weken hebben zeven topmarketeers met goed gevolg de RM-procedure doorlopen en mogen zich in het vervolg Register Marketeer noemen. Het is voor de eerste keer sinds de introductie van de titel in 1992 dat zich in zo’n korte tijd – drie maanden – zoveel marketeers lieten certificeren als ‘RM’. Onder de nieuwlichters bevindt …
Op dinsdag 20 juni organiseert NIMA samen met BBP Media (uitgever van MarketingTribune) de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Er worden tussen de 1.200 en 1.400 marketeers verwacht. Guido Smit, social media & content strategist bij ABN Amro, is één van de vele sprekers. Wij stelden hem een paar vragen. Waarom moet …
Sinds 1 april 2017 maakt contentmarketingbureau Eddit uit Eindhoven deel uit van NIMA Business Member PauwR Digital Marketing uit Tilburg. PauwR voegt hierdoor contentmarketing en leadkwalificatie toe aan zijn dienstenpakket op het gebied van digital marketing. Beide oprichters zeggen zeer verheugd te zijn met de overname die volgens hen aanzienlijke voordelen biedt voor hun …
From creative programmatic and targeted content to emerging technologies like virtual reality and artificial intelligence, the sheer variety of ways to communicate with consumers makes 2017 an exciting time to be in marketing. Unilever chief marketing and communications officer Keith Weed, however, would go a step further. Speaking at Advertising Week Europe last month, Weed argued that the …
Door Margot Schreuders* “Alles wat we bij ING doen heeft relevantie voor het dagelijks leven van klanten: of je nu een reis boekt, je lunch betaalt, stopt met werken of gaat samenwonen. In alle doelen en dromen die mensen hebben, spelen geldzaken een rol. Met contentmarketing willen we consistent aanwezig zijn, maar wel op een …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.