Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Here’s why you don’t ask a marketing professor for career advice Alva van Beek

One of the delights of being the fat bloke in a suit on the back page of Marketing Week for many years and then, with the digital revolution, the fat bloke in a suit on the Marketing Week website for many more, is that young marketers start to venerate you. Don’t get me wrong. A …

Lees meer
Relatietherapie voor Marketing & Sales Alva van Beek

Door: Truus Koppelaar* Het is nog steeds B2B-thema nummer 1, zo blijkt uit onderzoek van NIMA: de mate van samenwerking tussen Marketing en Sales. Hoe kan je zo optimaal mogelijk samenwerken en het beste resultaat boeken? De praktische masterclass die NIMA vorige maand organiseerde, gaf inzicht in verschillende oplossingen. In deze blog een aantal inspiratiepunten, …

Lees meer
#NIMAMD Peter Zijlstra – Mercedes verenigt al mijn passies Alva van Beek

Peter was als kind altijd al bezig met auto´s. Hij moest en zou later dan ook ´iets´ met auto´s gaan doen. Dus de opleiding werd het Instituut voor Automobiel Management in Driebergen. Daar is door een ex IBM marketing man ook de liefde voor Marketing ontstaan. Vanaf dat moment was de missie om een leuke …

Lees meer
Holy Trinity Events Alva van Beek

In dit boek analyseert de auteur zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert voormalig eventmanager Decuypere over de vraag waar een succesvol event aan moet voldoen. Zo komt hij tot een model van bouwstenen en structuren. Nota bene de inner circle van de Techno muziek in Vlaanderen stond model voor zijn oordeelsvorming. …

Lees meer
Het grote crowdfundingboek Alva van Beek

De ondertitel; “de weg naar jouw crowd” wordt volledig waargemaakt in dit complete boek. De auteurs gaan in op alle in en outs van crowdfunding. De voor en tegens worden helder verwoord en de auteurs nemen je mee om door middel van het zogenaamde crowdfunding canvas model te komen tot een goede afweging om al …

Lees meer
Onderzoek onder CMO’s in Europa: ‘Marketing op herhaling’ Alva van Beek

  Een breed onderzoek onder marketing-verantwoordelijken in Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk wijst uit dat velen van hen vinden dat marketing-jaarplannen nauwelijks nog voldoen. Door toenemende sturing op kwartalen heeft het nauwelijks nog zin voor een langere tijdshorizon van – bijvoorbeeld – een fiscaal jaar te plannen. Binnen organisaties neemt de druk op marketingafdelingen …

Lees meer
How to Elevate Your Marketing Career From OK to Awesome Alva van Beek

In the fast-moving world of marketing, it’s easy to feel stuck. Here’s what you can do to get your career moving forward. Speed holds serious weight in marketing. MarketingProfs’ Ann Handley, who champions the art of slow marketing to get faster results, describes the industry vividly: “fast-paced, always-on, agile, want-it-yesterday, mile-a-minute.” So, when your career …

Lees meer
BVA en FNLI komen met ‘how-to-boekje’ over samenwerken met vloggers Alva van Beek

De inzet van vloggers brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, BVA en FNLI reiken adverteerders de helpende hand. Bond van Adverteerders (BVA) en Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) komen met een publicatie met de titel ‘Gids Content Creators en Voedingsmiddelenadverteerders’. De aanleiding is dat de inzet van vloggers binnen het reclamedomein nieuwe uitdagingen voor adverteerders …

Lees meer
NIMA4Charity zoekt helpende handen op NIMA Marketing Day Alva van Beek

NIMA4CHARITY is een nieuw initiatief, waarmee een aantal NIMA Members zijn of haar kennis en vaardigheden wil inzetten voor een betere wereld. Op de NIMA Marketing Day organiseren de bedenkers een wedstrijd voor het goede doel en zoeken daarom 16 enthousiaste marketeers/communicatieprofessionals die het leuk vinden om tijdens de NIMA Marketing Day niet alleen kennis te …

Lees meer
Mature marketing volgens de grey ocean strategy Alva van Beek

Een enorme en kapitaalkrachtige doelgroep biedt omvangrijke kansen. De nu nog populaire doelgroep ‘boodschappers met kinderen’ behoort straks tot de minderheid.

Lees meer
Indrukwekkende lijst marketingprominenten wordt Register Marketeer Alva van Beek

In de afgelopen weken hebben zeven topmarketeers met goed gevolg de RM-procedure doorlopen en mogen zich in het vervolg Register Marketeer noemen. Het is voor de eerste keer sinds de introductie van de titel in 1992 dat zich in zo’n korte tijd – drie maanden – zoveel marketeers lieten certificeren als ‘RM’. Onder de nieuwlichters bevindt …

Lees meer
Is 2017 the best time to be a marketer? Alva van Beek

From creative programmatic and targeted content to emerging technologies like virtual reality and artificial intelligence, the sheer variety of ways to communicate with consumers makes 2017 an exciting time to be in marketing. Unilever chief marketing and communications officer Keith Weed, however, would go a step further. Speaking at Advertising Week Europe last month, Weed argued that the …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.