Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Marketing Day Presenteert: Tony zélf! Alva van Beek

‘Het bal hoort te worden geopend door een held, nar of excentrieke professor. Teun is dat een beetje alledrie’ Op 20 juni a.s. organiseert de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales de NIMA Marketing Day. Voorafgaand aan de tien keer vijf ‘verticles’ wordt de dag afgetrapt door Teun van de Keuken; Bedenker, oprichter …

Lees meer
Making sense of the digital terms moving into mainstream marketing Alva van Beek

Last year was notable for a sense of realism. In 2016, Coca-Cola closed its startup incubator, Unilever moved to zero-based budgeting and McDonald’s signed a zero margin deal with Omnicom. A year of broader tumult may have caused marketers to refocus, bringing a semi-backlash against many bright, young marketing technologies. Commentators such as Econsultancy CEO …

Lees meer
Hunkemöller Beste Nederlandse Marketingbedrijf Alva van Beek

Amsterdam – 30 maart 2017 – Vanavond vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met ongeveer 350 marketeers was de derde editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes. De Dutch Marketing Awards zijn een samenwerking tussen NIMA en Adfo Groep, ondersteund door PIM en MEC. De uitreiking vond plaats in het Koninklijk …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2017: Hunkemöller Beste Marketingbedrijf van Nederland Alva van Beek

Dutch Marketing Awards 2017: ‘Het mooiste meisje is ook het slimste meisje’. Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark zijn grote winnaars. Amsterdam – 30 maart 2017 vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met ongeveer 400 marketeers was de derde editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes. De Dutch Marketing Awards …

Lees meer
Marketeer Robbert de Vreede van Unilever Foods Benelux: ‘Nederlandse consumenten eten steeds bewuster en zijn vaker flexitariër’ Alva van Beek

Op basis van de marketing-insight dat Nederlandse consumenten steeds bewuster eten en vaker flexitariër zijn, wil foodmerk Knorr consumenten op een laagdrempelige manier ook kennis laten maken met vegetarisch eten. Vanaf nu is daarom op elke variant Wereldgerechten én op de maaltijdmixen een recept te vinden voor ‘een dagje zonder vlees’, belooft het merk. Ook …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2017: De juryrapporten Company, Start Up, Scale Up en Internal Branding Alva van Beek

Dutch Marketing Awards 2017: ‘Het mooiste meisje is ook het slimste meisje’. Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark zijn grote winnaars, maar álle genomineerden en finalisten strekken tot ‘voorbeeld voor Marketing Nederland’. Lees hieronder hoe de jury tot deze winnaars kwam. DMA Start Up Of The Year 2017 Algemeen De jury was erg blij …

Lees meer
Exclusief voor de Top Marketing Club: 11 Mei, Rudy Moenaert Alva van Beek

Blok die datum en kom naar het Nuon HQ in Amsterdam! Speciaal voor het management van Top Marketing Club-leden organiseert NIMA Business Members twee keer per jaar een Management Journey, specifiek voor het delen van insights over marketingmanagement. We zijn daarom verheugd dat we dit voorjaar Prof.dr. Rudy Moenaert van Tias hebben kunnen  strikken voor …

Lees meer
Microsoft: ‘CMOs are not comfortable with the growing role of tech’ Alva van Beek

There has been an explosion in the marketing technology available to marketers. The latest estimate from chiefmartech estimates that in 2016 there were 3,874 martech solutions, double the previous year. This year’s estimate, due out later this month, is likely to tell a similar story. This is a concern for Microsoft’s US marketing chief Grad …

Lees meer
#NIMAMD Jean Paul Schaddé van Dooren – marketingkoning Alva van Beek

Marketingkoning en co-founder van Cityguys.nl die al jaren niet meer heeft gekookt en altijd buiten de deur eet. Was marketingmanager voor T-Mobile en Royal FloraHolland en is dat nu voor uitgever Hortipoint en Singularity University. Gek op marketing in de breedste zin van het woord met een kleine voorliefde voor PR en Personal Branding. Een …

Lees meer
#NIMAMD Jocelyn Rebbens – marketeer, merk en mens Alva van Beek

Jocelyn Rebbens (1972) is economisch psycholoog en eigenaar van ReBBels. Haar passie is om de ambitie en het talent van professionals te verbinden aan merken en organisaties, zodat deze elkaar versterken. Ze geeft trainingen, workshops, inspiratiesessies, consultancy en coaching op het gebied van personal branding, futureproof performance en empowerment en positieve psychologie. Daarnaast interviewt en …

Lees meer
BT and RBS on why marketers should kill off the word ‘digital’ Alva van Beek

BT’s top marketer has called for marketers to stop using the word ‘digital’. Speaking on a Marketing Society panel at Advertising Week Europe yesterday (22 March), its chief brand and marketing officer Zaid Al-Qassab claimed that by prioritising digital, marketers only weaken their advertising and chase all the wrong metrics. “We need to stop saying …

Lees meer
Curious, accountable and collaborative: The key characteristics a marketer must possess Alva van Beek

Marketing Week caught up with three top marketers at Marketing Week Live to discuss what the marketing team of the future will look like. By Marketing Week Reporters 23 Mar 2017 1:59 pm Marketers must be curious, collaborative and accountable, in order to influence key stakeholders in their business and make a difference, according to Mark …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.