Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het Content Marketing Onderzoek 2017 – het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt – is gestart. Doel van het onderzoek is om in kaart te brengen of en hoe bedrijven en organisaties contentmarketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van de Nederlandse brancheorganisatie Platform Content, …
Niet alles wat radicaal is, is automatisch goed. Marketingmanagers doen er goed aan om de hypes en de trends die het vak alle kanten op lijken te trekken te wegen op relevantie. Vooral de radicale en ‘disruptieve’ ideeën over innovatie of agile marketing mogen met de nodige terughoudendheid worden benaderd. Als een echte ‘Last Man …
Als Marketing Manager bij Philips Lighting is Kevin Raaijmakers verantwoordelijk voor het introduceren van nieuwe proposities en technologieen die LED mogelijk maakt: connected lighting en licht als een dienst. Met een track record op het gebied van innovatie in IT en in startups deelt hij graag hoe hij Philips en haar klanten helpt in de …
Verwachting is dat marketing en PR naar elkaar toe zullen groeien. Een meerderheid van marketeers is van plan om binnen nu en vijf jaar meer budget aan public relations te besteden, zowel intern als extern. Reden: volgens hen wordt pr steeds belangrijker in de marketingmix. Dit blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse Association of …
In de zomer van 2010 zette ik mijn eerste advertentiecampagnes via Facebook op. In vergelijking met vandaag de dag waren de opties toen heel beperkt. In de loop der jaren werden deze steeds uitgebreider. Al die jaren adverteerde ik vrij intensief op Facebook. En de laatste tijd analyseer ik ook vaak advertentieaccounts van andere bedrijven, …
It is vital for brands to differentiate in today’s increasingly crowded consumer space but the same principles apply to the employer and employee relationship, where brand communications and marketing are just as important to retain and attract talent. The reasons for marketers rating their workplace highly are varied, and not always what you might expect. …
Sometimes branding fails are caused by something getting lost in translation. For example, when Coors translated its slogan, “Turn It Loose,” into Spanish, it used a colloquial term for diarrhea. More often, though, branding fails happen because of a lack of a clear style guide, which can result in inconsistency or miscommunication among your content …
Ryanair’s outspoken CMO Kenny Jacobs admits to being “a bit of a bad boy in the industry” but believes brands don’t need to be loved, they just need to stand out enough and retain a healthy dose of common sense. Ryanair CMO Kenny Jacobs is a great believer in common sense marketing. “Do I believe …
Tweederde van de Nederlandse bevolking heeft weinig of geen vertrouwen in de pers, zo bleek uit cijfers van het CBS eind 2016. Het verwondert denk ik vrijwel niemand. Je kunt op je vingers natellen dat commerciële inmenging van bedrijven geen positieve invloed heeft op de onafhankelijkheid van de pers. Bedrijven stellen steeds vaker zelf redacteuren en …
Contrary to popular belief, advertisers will be using direct mail marketing even more in the future,” says an infographic released by the Experian Data Quality group. If you’re wondering how that can be possible, consider these stats noted in the infographic: • Some 70% of Americans say physical mail is “more personal” than email. • …
Freud schreef ooit dat weten geen enkel effect heeft op waarheid. Je kunt een neuroticus nog zoveel inzicht geven in zijn symptomen en waar ze vandaan komen, het heeft geen effect. Omdat de waarheid is dat zijn fobieën of dwangbeelden – hoe disfunctioneel ze ook lijken – een rol spelen in het bedwingen van angst, …
So… you are running an email campaign, and you’ve planned your schedule. That’s great! You’ve developed a campaign plan and you’ve segmented your list. Even better! But now it’s time to craft the actual emails. You send emails every day, you’ve been practicing for this since you got your first AOL account, it should be …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.