Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Charlotte Nijs (NU.nl): ‘Iedereen kan content maken, maar impact realiseren is een vak apart’ Alva van Beek

Naar aanleiding van een interview dat ik had met NU.nl’s hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman kreeg ik de vraag of ik ook de commerciële redactie wilde interviewen. In mijn betoog “Fuck bereik, ga voor impact” beweer ik dat je als titel beter kunt beslissen over welke commerciële samenwerkingen je aan kunt gaan als je exact weet wat je …

Lees meer
#NIMAMD Ludo Voorn – ik wil eerst mijn eigen gedrag begrijpen Alva van Beek

Ludo Voorn is een atypische, breed ontwikkelde marketeer en manager (b2b en b2c) met ruim 20 jaar ervaring binnen dienstverlening (o.a. bij Travel Active, SNSbank, Vodafone, REAAL, Zwitserleven, PostNL). Hij is Master of Marketing en Register Marketeer en van 2013 t/m 2017 stond hij in de top 100 van beste & meest inspirerende marketeers. Ludo …

Lees meer
CFOs back marketing as 31% say they will raise budgets over the next year Alva van Beek

A new global study has suggested chief financial officers are planning on giving their backing to marketing. According to a report by American Express and Institutional Investor, which surveyed 100 of the most senior finance executives at major brands, 31% plan to increase their investment in advertising, marketing and PR over the next 12 months, …

Lees meer
#NIMAMD Margot Schreuders – Prestatiegeneratie heeft keerzijde Alva van Beek

Op dinsdag 20 juni organiseert Nima samen met BBP Media (uitgever van MarketingTribune) de Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Er worden tussen de 1.200 en 1.400 marketeers verwacht. Masterstudent Communicatie & Beïnvloeding aan de Radboud Universiteit Nijmegen Margot Schreuders is één van de vele sprekers. Wij stelden haar een paar vragen. Waarom moet …

Lees meer
Brands need to heed behavioural economics Alva van Beek

Marketers need to consider factors such as short-termism, “hyperbolic” discounting and other principles from behavioural economics as they seek to build connections with consumers, a leading executive from FCB has argued. Matthew Willcox, Founder/Executive Director of FCB’s Institute of Decision Making, discussed this subject at the Advertising Research Foundation’s (ARF) 2017 Annual Conference. And he …

Lees meer
5 data assumptions that marketers should avoid Alva van Beek

Marketers using data to inform strategy is not a novel concept. Yet the process for harnessing this information and the amount and type of data available to marketers have converged to redefine data-driven marketing in 2017. Data that is siloed by applications, teams, and legacy systems has resulted in incomplete or incongruent resources. Access to …

Lees meer
NIMA Career Booster Event: over de speedboten van de Volksbank Alva van Beek

Een écht goede marketeer kan overal werken, ook – of misschien wel juist – op een plek waar je jezelf niet zo snel aan de slag zag gaan. Patrick Kuijsters, Director Marketing & Online van de Volksbank deelde uitzonderlijk openhartig welke afslagen hij gedurende zijn loopbaan heeft gemaakt en hoe hij kwam waar hij zit. …

Lees meer
Recruitment, AI and dark social: The big challenges facing marketers Alva van Beek

Marketing Week caught up with Douglas Lamont, CEO, Innocent Drinks, Leila Fataar, head of culture and entertainment at Diageo Europe and Jeremy Waite, evangelist at IBM. Each discuss what they think will be the next emerging trends in marketing, with the likes of AI and dark social both name-checked. Fataar. meanwhile, says brands can ‘up …

Lees meer
Heijmans: digital marketing als aanjager voor verandering in positionering en organisatie Alva van Beek

Door: Anja Bekkers * De bouwproductie gaat dit jaar groeien met 4,5 procent. Zowel woningbouw, utiliteitsbouw als grond-, weg- en waterbouw profiteren. Dat is goed nieuws voor Heijmans, dat het afgelopen jaar in zwaar weer kwam. Een aantal forse hoofdpijnprojecten versterkt de overtuiging dat de bouw anders kan en moet. Hoe maakte dit bedrijf de …

Lees meer
#NIMAMD Roel Stavorinus – De dynamische identiteit van Centraal Museum Alva van Beek

Roel Stavorinus opereert op het snijvlak van marketing, communicatie en design. Hij is gespecialiseerd in organisatie-identiteit en geïnteresseerd in het vinden van een goede balans tussen producten en diensten, communicatie, cultuur en gedrag van een organisatie. Roel begon zijn carrière in marketing- en communicatiefuncties bij grote organisaties waarna hij een periode bij grafisch ontwerpbureaus werkte. …

Lees meer
Werken met een creatief collectief (of niet?) Geef je mening! Alva van Beek

Waar loop je tegenaan? Wat zijn je wensen? Hoe zie jij de toekomst? Geef hier je mening. Met de uitkomsten helpen we marketeers en hun dienstverleners beter en sneller samenwerken (nou ja, dat hopen we) Want….. Reclame was zo heerlijk helder vroeger. Je had maar één advertentie en één tv-spotje. En daar had je maar …

Lees meer
Wordt de oudere marketeer weggekeken door de digital native? Alva van Beek

Zou leeftijdsdiscriminatie een veel voorkomend verschijnsel zijn in marketing of onder marketeers? Gek genoeg is daar in Nederland – bij mijn weten – weinig over bekend, maar het balletje werd deze week opgegooid door Russell Parsons, de hoofdredacteur van het Britse Marketingweek. Die stelt dat het daar soms op lijkt. Ook hij heeft geen harde …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.