Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Beroepen voor de toekomstige marcomprof Alva van Beek

Door Peter Koelewijn* De afgelopen tijd wordt er veel geschreven over het effect van robotisering op de arbeidsmarkt. Niemand kan precies voorspellen wat er gaat gebeuren, maar over een ding zijn de meesten het eens: de aard van ons werk gaat de komende jaren snel veranderen. Veel taken zullen veranderen en de werkomstandigheden zullen er …

Lees meer
Jeroen Hubert (IKEA) komt naar CMO Diner NIMA Top Marketing Club Alva van Beek

Op 15 mei a.s. organiseert NIMA Business Members exclusief voor de CMO’s in het netwerk van de Top Marketing Club het eerste CMO Diner van dit jaar. Nadat we in 2015 Byron Sharp mochten verwelkomen en vorig jaar ex CMO Red Bull Huib van Bockel, zijn we er opnieuw in geslaagd een grote naam uit …

Lees meer
Marketers need to hold Facebook and Google to account Alva van Beek

Marketers need to be warier and demand more openness when it comes to digital metrics, says News UK’s chief marketing officer for The Times and Sunday Times Catherine Newman. Ad fraud and ad viewability are dominating the headlines this year, with Procter & Gamble’s chief brand officer Marc Pritchard recently urging the industry to clean …

Lees meer
Aan de slag met contentmarketing Alva van Beek

De wereld van marketing verandert exponentieel. Contentmarketing speelt daarin een steeds grotere rol en over 10 jaar komen we waarschijnlijk tot de conclusie dat wat we nu weten en doen nog kinderspel was. De schrijver beseft dat en is daarom met een herschreven editie gekomen van wat in 2013 al werd gepubliceerd, echter zonder enige …

Lees meer
Why the false dichotomy between adtech and martech is dysfunctional Alva van Beek

Would you agree that advertising is one facet of marketing? Yes? Okay, then advertising technology (adtech) is naturally one facet of marketing technology (martech). If you like diagrams, you can visualize adtech as a small circle contained entirely within a larger circle of martech. Adtech is a subset of martech. But for years, people have …

Lees meer
Serious creativity 3*; Setting the scene! Alva van Beek

* this is the last blog in a series of three on serious creativity. The four components of creating magic In the first two blogs on serious creativity, I focused on the mindset of people and some ideation techniques. Assuming that you have assembled the right people and defined the content carefully, getting the most …

Lees meer
NIMA 17 & 18 maart op Carrièrebeurs Alva van Beek

Op 17 en 18 maart staan wij op de Carrièrebeurs in de RAI Amsterdam. De 20e editie van De Nationale Carrièrebeurs wordt op vrijdag 17 maart om 10.00 uur geopend door Peter Bommel. Peter Bommel is CEO van Deloitte Nederland en lid van de global Executive Board van Deloitte Touche Tohmatsu sinds 2012. Kom je ook naar …

Lees meer
Explosieve groei NIMA Examens in regulier onderwijs Alva van Beek

2017 is voor team NIMA Examens goed begonnen door een explosieve groei van het aantal examenkandidaten ten opzichte van 2016. Deze toename is vooral te zien in het regulier onderwijs op zowel VO,  MBO en HBO niveau. Steeds meer onderwijsinstellingen in het regulier onderwijs geven te kennen de toegevoegde waarde van het NIMA Diploma op het CV in te …

Lees meer
why it pays to spend big on marketing Alva van Beek

Having launched and sold several successful brands including Powwownow, Andrew Pearce is turning his sights to the online greetings card market with new brand Thortful. Andrew Pearce is proud to put his money where his mouth is. A serial entrepreneur who has founded four companies, including conference call brand Powwownow, he has seen the value …

Lees meer
Vice CEO: Brands investing too much in platforms, not enough in content Alva van Beek

This year’s Mobile World Congress agenda has seen a rise in talks about content but it comes at a time where advertisers have numerous platforms to choose from and Vice’s chief executive, Shane Smith, believes that there’s too much investment in the latter. He said: “If you embrace new technologies you are going to need …

Lees meer
Four Visual Neuromarketing Hacks to Boost Your Branding Alva van Beek

Let’s start with a story. To analyze the effectiveness of its TV commercial storyboard, Makro, an international digital and in-store retailer, asked neuroscience research firm Neurensics to conduct an f-MRI study to determine people’s reactions. The experiments showed that the storyboard scored lower than average in effectiveness: “It activated more negative than positive emotions. In …

Lees meer
Sir Martin Sorrell: Short-termism is the biggest threat to marketers Alva van Beek

WPP CEO Sir Martin Sorrell says short-termism is the biggest threat to future growth; he believes President Trump’s pro-business agenda will help solve the problem.Sir Martin Sorrell’s greatest worry and what he believes will have the greatest negative impact on future growth is short-termism. Speaking this morning (2 March) at Deloitte’s Media and Telecoms conference, the WPP boss said: “It’s not three-month-old …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.