Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Onderzoek onder CMO’s in Europa: ‘Marketing op herhaling’ Alva van Beek

  Een breed onderzoek onder marketing-verantwoordelijken in Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk wijst uit dat velen van hen vinden dat marketing-jaarplannen nauwelijks nog voldoen. Door toenemende sturing op kwartalen heeft het nauwelijks nog zin voor een langere tijdshorizon van – bijvoorbeeld – een fiscaal jaar te plannen. Binnen organisaties neemt de druk op marketingafdelingen …

Lees meer
How to Elevate Your Marketing Career From OK to Awesome Alva van Beek

In the fast-moving world of marketing, it’s easy to feel stuck. Here’s what you can do to get your career moving forward. Speed holds serious weight in marketing. MarketingProfs’ Ann Handley, who champions the art of slow marketing to get faster results, describes the industry vividly: “fast-paced, always-on, agile, want-it-yesterday, mile-a-minute.” So, when your career …

Lees meer
BVA en FNLI komen met ‘how-to-boekje’ over samenwerken met vloggers Alva van Beek

De inzet van vloggers brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, BVA en FNLI reiken adverteerders de helpende hand. Bond van Adverteerders (BVA) en Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) komen met een publicatie met de titel ‘Gids Content Creators en Voedingsmiddelenadverteerders’. De aanleiding is dat de inzet van vloggers binnen het reclamedomein nieuwe uitdagingen voor adverteerders …

Lees meer
NIMA4Charity zoekt helpende handen op NIMA Marketing Day Alva van Beek

NIMA4CHARITY is een nieuw initiatief, waarmee een aantal NIMA Members zijn of haar kennis en vaardigheden wil inzetten voor een betere wereld. Op de NIMA Marketing Day organiseren de bedenkers een wedstrijd voor het goede doel en zoeken daarom 16 enthousiaste marketeers/communicatieprofessionals die het leuk vinden om tijdens de NIMA Marketing Day niet alleen kennis te …

Lees meer
Mature marketing volgens de grey ocean strategy Alva van Beek

Een enorme en kapitaalkrachtige doelgroep biedt omvangrijke kansen. De nu nog populaire doelgroep ‘boodschappers met kinderen’ behoort straks tot de minderheid.

Lees meer
Indrukwekkende lijst marketingprominenten wordt Register Marketeer Alva van Beek

In de afgelopen weken hebben zeven topmarketeers met goed gevolg de RM-procedure doorlopen en mogen zich in het vervolg Register Marketeer noemen. Het is voor de eerste keer sinds de introductie van de titel in 1992 dat zich in zo’n korte tijd – drie maanden – zoveel marketeers lieten certificeren als ‘RM’. Onder de nieuwlichters bevindt …

Lees meer
#NIMAMD Guido Smit – ‘Daar moet je dus bij zijn’ Alva van Beek

  Op dinsdag 20 juni organiseert NIMA samen met BBP Media (uitgever van MarketingTribune) de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Er worden tussen de 1.200 en 1.400 marketeers verwacht. Guido Smit, social media & content strategist bij ABN Amro, is één van de vele sprekers. Wij stelden hem een paar vragen. Waarom moet …

Lees meer
NIMA Member PauwR neemt Eddit over Alva van Beek

  Sinds 1 april 2017 maakt contentmarketingbureau Eddit uit Eindhoven deel uit van NIMA Business Member PauwR Digital Marketing uit Tilburg. PauwR voegt hierdoor contentmarketing en leadkwalificatie toe aan zijn dienstenpakket op het gebied van digital marketing. Beide oprichters zeggen zeer verheugd te zijn met de overname die volgens hen aanzienlijke voordelen biedt voor hun …

Lees meer
Is 2017 the best time to be a marketer? Alva van Beek

From creative programmatic and targeted content to emerging technologies like virtual reality and artificial intelligence, the sheer variety of ways to communicate with consumers makes 2017 an exciting time to be in marketing. Unilever chief marketing and communications officer Keith Weed, however, would go a step further. Speaking at Advertising Week Europe last month, Weed argued that the …

Lees meer
Johan van der Zanden (ING): “Contentmarketing moet van leuk naar relevant” Alva van Beek

Door Margot Schreuders* “Alles wat we bij ING doen heeft relevantie voor het dagelijks leven van klanten: of je nu een reis boekt, je lunch betaalt, stopt met werken of gaat samenwonen. In alle doelen en dromen die mensen hebben, spelen geldzaken een rol. Met contentmarketing willen we consistent aanwezig zijn, maar wel op een …

Lees meer
Desiree Simons treedt toe tot NIMA Bestuur Alva van Beek

Amsterdam 13 april 2017 – De Ledenraad van NIMA heeft Desiree Simons benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond plaats op voordracht van de Raad van Toezicht van NIMA. Samen met Mabel Nummerdor en Martin Huisman vormt zij nu het driekoppige bestuur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, …

Lees meer
Why the chief growth officer is a threat to CMOs Alva van Beek

The idea of a chief growth officer or chief customer officer is an affront to all chief marketing officers. They might as well call it chief-because-we’re-not-growing officer. Or chief-because-we’ve-lost-sight-of-the-customer officer. These roles are designed to compensate for something that’s not happening. It’s an acknowledgement that marketing isn’t working and, in the irony of ironies, marketing …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.