Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Sinds 2024 biedt NIMA, in samenwerking met RVS Marketing, een vierdaagse B2B-marketingcollegereeks aan. De reeks is bedoeld voor senior B2B-marketeers die hun kennis willen verdiepen over de belangrijkste actuele onderwerpen in hun vakgebied. Elke sessie bestaat uit twee interactieve delen, met bijdragen van experts en ervaringsdeskundigen. De serie begint met ‘B2B Marketing & Sales’, gevolgd …
Laten we beginnen met een stapje terug. Niet elk rapport is voor jou bedoeld. Veel van deze publicaties zijn gericht op specifieke sectoren, markten of zelfs interne agenda’s van de opstellers.
‘Als MEC zijn wij blij dat we nu onderdeel gaan uitmaken van het NIMA Marketing Masters-programma, omdat we daardoor meer organisaties kunnen bereiken die een intervisiesessie willen organiseren.’
De Europese Unie heeft met de AI Act regelgeving geïntroduceerd die organisaties verplicht om ervoor te zorgen dat hun medewerkers over voldoende AI-kennis beschikken.
De NIMA B2B-community staat bekend om haar liefde voor inhoud én een goed debat. Het programma omvatte daarom ook twee zogenaamde ‘Challenges’—ronkende discussiesessies met titels als ‘Niet voor watjes’.
‘Hoe je op een heel moderne manier marketing kan bedrijven, die niet alleen goed is voor klanten en voor het bedrijf, maar die ook helpt onze wereld een stukje beter te maken. Want dat is heel hard nodig.’
Voor docenten biedt een evenement als dit een kans om de nieuwste technologieën in te zetten in de klas, waardoor studenten straks een voorsprong hebben op de arbeidsmarkt.
De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day 2025 op 12 juni, het grootste marketingevenement van Nederland. Nu de juryleden zijn geselecteerd en de website live is, is het tijd om na te denken over wie een plek op het podium verdient.
Het neerzetten van een sterke onderscheidende merkpositionering is geen eenmalige actie. De markt verandert voortdurend. Je concurrentievoordeel is tijdelijk.
In iedere keuze die je voor een merk moet maken zit een ethische component. Je raakt namelijk altijd aan de belangen, verwachtingen of waarden van je omgeving.
Strategen nemen inzichten uit het verleden nogal eens als uitgangspunt voor de lange termijnverwachtingen. Iets, wat gezien de recente volatiliteit, turbulentie en complexiteit, steeds onzekerder is geworden.
Wat Het Rijksmuseum zo bijzonder maakt, is de verschuiving van productgerichte communicatie naar échte merkcommunicatie. Het legt daarin de nadruk op emotie en beleving.
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.