Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Retailmerken met afstand meest invloedrijk in Nederland de Redactie

Voor het eerst in de vaderlandse marketinggeschiedenis is onderzoek uitgevoerd naar de meest invloedrijke merken van Nederland.

Lees meer
(Blogpost) Meer kennis, scherpere briefings, beter resultaat de Redactie

De belangrijkste KPI die we dus willen weten is de ROI van de verschillende media. Wat draagt media bij aan de winst van een bedrijf?

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘ChatGPT als tweede brein – ChatGPT en AI in je schrijfproces’ de Redactie

De auteur geeft je opdrachten, verwijst naar sprekers en podcasts. Mijn ervaring is ook, doe dat vooral.

Lees meer
Service design centraal op NIMA-bijeenkomst Brein & Gedrag (10 september) de Redactie

Verwacht een boeiende mix van theorie en praktijkvoorbeelden. De bijeenkomst is toegankelijk voor NIMA-members, maar belangstellenden kunnen zich ook eenmalig aanmelden als introducee.

Lees meer
(Blogpost) Rebranding vs Herpositioneren? de Redactie

Het onderscheid tussen lijn- en merk-extensie worden vaak over het hoofd gezien, terwijl dit belangrijke gevolgen kan hebben.

Lees meer
NIMA Financial Services Community over inflatie en reputatie de Redactie

‘Financials zijn opener en transparanter geworden. Dit heeft geleid tot hogere verwachtingen van het publiek, waardoor de reputatiescores, ondanks verbeterde prestaties, soms toch dalen.’

Lees meer
Parelduiken naar NIMA C – Wat leer je daar eigenlijk? de Redactie

Terugkijktip! NIMA C geldt als het fundament om Full Pro Marketingstrateeg te worden. Maar wat leer je er precies en wat maakt het wel of niet geschikt?

Lees meer
Marion Panhuijzen wordt bestuurslid bij NIMA Regio Community West de Redactie

‘Ik hoop te kunnen zorgen dat we bij bijeenkomsten ook wat meer vrouwelijke sprekers krijgen, zodat we de diversiteit op alle vlakken kunnen optimaliseren

Lees meer
De blinde vlek van menig marketeer: Mediaplanning & media-inkoop de Redactie

Professor Mark Ritson waarschuwt marketeers voor de blinde vlek: Ze nemen hun eigen mediagebruik – dat helemaal niet representatief is voor hun doelgroep – als uitgangspunt. Terecht?

Lees meer
Tom Janssen (KPMG) versterkt bestuur van NIMA marketingdesigners de Redactie

Design moet effectief zijn. Het is goed als het goed werkt bij de doelgroep. In die zin is het geen kwestie van smaak, althans niet de smaak van de designers en marketeers die het maken.

Lees meer
De arbeidsmarkt is een markt, waar blijft marketing? de Redactie

Werk is een merk geworden, maar de vraag is hoe je grip krijgt op het werkgeversmerk. HR en Marketing? ‘Oh, het zijn volstrekt andere beestjes.’

Lees meer
NIMA Senior Marketing Professional: ‘Kotler took a lifetime to master marketing’ de Redactie

Je tekent wel ergens voor en staat, in mijn ogen, dan ook ergens voor. De SMP weet wat hij of zij moet doen – en vooral ook moet laten.

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.