Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
BT’s top marketer has called for marketers to stop using the word ‘digital’. Speaking on a Marketing Society panel at Advertising Week Europe yesterday (22 March), its chief brand and marketing officer Zaid Al-Qassab claimed that by prioritising digital, marketers only weaken their advertising and chase all the wrong metrics. “We need to stop saying …
Schaeffer, chief marketing officer bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. ‘Vrouwen mogen wel wat uitgesprokener zijn in wat ze willen.’ Wie het imposante kantoor van G-Star aan de Amsterdamse ring bezoekt, voelt zich klein. Met de parkeerfaciliteiten voor een klein voetbalstadion en de hoge glazen doorkijk-architectuur weet je …
Marketing Week caught up with three top marketers at Marketing Week Live to discuss what the marketing team of the future will look like. By Marketing Week Reporters 23 Mar 2017 1:59 pm Marketers must be curious, collaborative and accountable, in order to influence key stakeholders in their business and make a difference, according to Mark …
Amsterdam – 27 maart 2017 – De NIMA Top Marketing Club heeft zijn 25ste én 26ste organisatie mogen toevoegen aan het TMC-programma. American Express en ANWB sluiten zich aan bij de selecte groep bedrijven die via een intensief programma werkt aan permanente educatie van zijn marketingteam. De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB staat uiteraard bekend als …
As with any marketing tactic, there are good, bad, and really bad ways to use SMS (short messaging service), too, for marketing. So here are some expert tips and best-practices to help you avoid pitfalls and guide you on the path to the right way to do SMS marketing. 1. Consent is critical Every blog …
Hoe maak je als marketeer de juiste keuzes bij het bouwen van je eigen marketing technology stack? Ondanks dat iedereen weet dat marketing steeds meer technologiegedreven is, hebben velen nog moeite met het kiezen van de juiste technologie en lopen marketeers nog vaak genoeg rond met vragen over de technologie die ze nodig hebben. In dit artikel …
Welkom bij NIMA Community B2B Community B2B is een relatief nieuw vakgebied waarin mens en merk zich sterken aan een inspirerend merkkompas. Welkom bij NIMA Community B2B. De community die ontwikkelingen op dit relatief nieuwe vakgebied nauwlettend volgt én promoot. Our best practices are for free Als dank voor je interesse krijg je het e-book …
Following a far-out digital light show that was perfect for this 50th anniversary of the “Summer of Love” in 1967 San Francisco, Adobe CEO Shantanu Narayen told the record Summit audience of 12,000-plus in Las Vegas that “digital transformation is all or nothing.” Narayen, speaking Tuesday morning at the opening general session of the conference, …
Veertig presentaties in tien tracks verspreid over tien voormalige onderdelen van de voormalige veevoederfabriek staan inmiddels geprogrammeerd op de NIMA Marketing Day, de dag dóór en vóór professionals die werken en leven in marketing. Beauty CasesIn de loop van deze en volgende week ontvangen alle NIMA Members een instructiekaart met uitnodiging te registreren via www.nimamarketingday.nl. …
‘Ik snap die preoccupatie met leiderschap niet zo goed.’ Thecla Schaeffer, cmo bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor haar? Hoe ziet jouw gedroomde leider eruit? ‘Wat is toch die fascinatie met leiderschap? Laatst werd ik ook gebeld door iemand die met mij wilde sparren …
French media group Havas has pulled all its spend from Google and YouTube. Its UK CEO Paul Frampton says: “We have a duty of care to our clients in the UK marketplace to position their brands in the right context where we can be assured that that environment is safe, regulated to the degree …
If there is truth in clichés, the well-worn phrase “we’re all in marketing now” has something to teach companies. What your employees say about your company—in person and on social media—holds weight. That’s why brands are going big on employee advocacy programs. In a 2016 survey, Altimeter found that 90% of surveyed companies are engaging …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.