Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Waarom contentmarketing in de journalistiek vies klinkt, maar heel nuttig kan zijn Alva van Beek

Onlangs was ik te gast bij Fast Moving Targets om te vertellen dat uitgevers meer zouden moeten focussen op impact om de noodzakelijke switch naar lezersinkomsten te kunnen maken. Tijdens dat gesprek kwam ook contentmarketing ter sprake. Ondanks dat contentmarketing een vies woord is in de journalistiek – wat zeg ik, het woord content zorgt al voor …

Lees meer
Why emotional analytics are the next frontier Alva van Beek

The algorithm may have fast become global shorthand for the brutal simplicity to be found in data-driven marketing, but the growing focus on emotional analytics is proving that the algorithm can in fact have a heart. It is a shift that will be of great importance for brands and, inevitably, has spawned a new rash of …

Lees meer
Twintig Senior Communication Professionals zetten ‘SCP’ op de kaart Alva van Beek

De eerste groep van twintig Senior Communication Professionals heeft gisteravond het daarbij horend certificaat ontvangen uit handen van NIMA-voorzitter Martin Huisman RM. Tijdens een feestelijke bijeenkomst werd de groep die zich tussen augustus 2016 en dit voorjaar heeft laten certificeren ontvangen op het ‘hoofdkwartier’ van NIMA, waarna een korte brainstorm volgde over de stappen die …

Lees meer
Consumers now think ‘less of advertisers than bankers’ Alva van Beek

The effectiveness of digital advertising is increasingly being called into question as marketers’ concerns over transparency, measurement, ad fraud and viewability compound. The debate ramped up when Marc Pritchard, chief brand officer at the world’s largest advertiser Procter & Gamble, made a speech earlier this year on the subject, heralding a new era in digital …

Lees meer
Creative campaigns achieve recognition Alva van Beek

Some 15 campaigns from last year have been recognised for their creativity and effectiveness in the latest industry study from the Gunn Report. But its Cases for Creativity 2016 report also noted that just six of the total were campaigns on behalf of commercial brands – the others being not-for-profit or corporate social responsibility – …

Lees meer
Beroepen voor de toekomstige marcomprof Alva van Beek

Door Peter Koelewijn* De afgelopen tijd wordt er veel geschreven over het effect van robotisering op de arbeidsmarkt. Niemand kan precies voorspellen wat er gaat gebeuren, maar over een ding zijn de meesten het eens: de aard van ons werk gaat de komende jaren snel veranderen. Veel taken zullen veranderen en de werkomstandigheden zullen er …

Lees meer
Jeroen Hubert (IKEA) komt naar CMO Diner NIMA Top Marketing Club Alva van Beek

Op 15 mei a.s. organiseert NIMA Business Members exclusief voor de CMO’s in het netwerk van de Top Marketing Club het eerste CMO Diner van dit jaar. Nadat we in 2015 Byron Sharp mochten verwelkomen en vorig jaar ex CMO Red Bull Huib van Bockel, zijn we er opnieuw in geslaagd een grote naam uit …

Lees meer
Marketers need to hold Facebook and Google to account Alva van Beek

Marketers need to be warier and demand more openness when it comes to digital metrics, says News UK’s chief marketing officer for The Times and Sunday Times Catherine Newman. Ad fraud and ad viewability are dominating the headlines this year, with Procter & Gamble’s chief brand officer Marc Pritchard recently urging the industry to clean …

Lees meer
Aan de slag met contentmarketing Alva van Beek

De wereld van marketing verandert exponentieel. Contentmarketing speelt daarin een steeds grotere rol en over 10 jaar komen we waarschijnlijk tot de conclusie dat wat we nu weten en doen nog kinderspel was. De schrijver beseft dat en is daarom met een herschreven editie gekomen van wat in 2013 al werd gepubliceerd, echter zonder enige …

Lees meer
Serious creativity 3*; Setting the scene! Alva van Beek

* this is the last blog in a series of three on serious creativity. The four components of creating magic In the first two blogs on serious creativity, I focused on the mindset of people and some ideation techniques. Assuming that you have assembled the right people and defined the content carefully, getting the most …

Lees meer
NIMA 17 & 18 maart op Carrièrebeurs Alva van Beek

Op 17 en 18 maart staan wij op de Carrièrebeurs in de RAI Amsterdam. De 20e editie van De Nationale Carrièrebeurs wordt op vrijdag 17 maart om 10.00 uur geopend door Peter Bommel. Peter Bommel is CEO van Deloitte Nederland en lid van de global Executive Board van Deloitte Touche Tohmatsu sinds 2012. Kom je ook naar …

Lees meer
Explosieve groei NIMA Examens in regulier onderwijs Alva van Beek

2017 is voor team NIMA Examens goed begonnen door een explosieve groei van het aantal examenkandidaten ten opzichte van 2016. Deze toename is vooral te zien in het regulier onderwijs op zowel VO,  MBO en HBO niveau. Steeds meer onderwijsinstellingen in het regulier onderwijs geven te kennen de toegevoegde waarde van het NIMA Diploma op het CV in te …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.