Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Opleidingstraject voor docenten Hanzehogeschool Groningen Alva van Beek

Hanzehogeschool Groningen is al jaren NIMA Education Partner. Jaarlijks volgen tientallen studenten de minor NIMA A Marketing die wordt afgesloten met het gelijknamige examen. Vanaf januari 2017 is het de beurt aan de docenten van de Hanzehogeschool uit Groningen. Het Instituut voor Marketing Management van de Hanzehogeschool Groningen geeft zijn medewerkers de mogelijkheid zich extra …

Lees meer
(Erik van Engelen over de Dutch Marketing Awards) ‘Elke dag ondernemer, dus marketeer!’ Alva van Beek

Op 30 maart wordt bekend welke personen en bedrijven aan de haal gaan met de Dutch Marketing Awards; de vakprijzen voor het beste marketingbedrijf, beste marketeer en beste marketingtalent. In de categorie ‘Marketing Start Up of the Year’ beoordeelt de jury nieuwe bedrijven die iets héél goed hebben gedaan in hun marketingstrategie. Juryvoorzitter Erik van …

Lees meer
(Guy van Liemt RM over Register Marketeers) ‘Dit doe je niet voor je cv’ Alva van Beek

Chief Geluk en Register Marketeer: ‘onze ambitie is om veel meer vrouwelijke topmarketeers te bewegen RM te worden’ Ons land telt duizenden beoefenaren van het vak marketing. Sinds enkele jaren bestaan er erkende kwaliteitskeurmerken om vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeers herkenbaar te maken. De zeer ervaren en hoog gekwalificeerde marketeers kunnen Register Marketeer worden. Je komt …

Lees meer
Eerlijk en oprecht – allemaal! Alva van Beek

We hebben een bijzonder vak. Iedereen hee ft er verstand van, maar niet iedereen is echt fán van marketing. Daar wil NIMA graag iets aan veranderen. Bijvoorbeeld door heel duidelijk te zijn over algemene regels. Van een professional in het commerciële domein mag immers worden verwacht dat hij voldoende op de hoogte is van wat …

Lees meer
Geen groentje tussen de groenten Alva van Beek

Je persoonlijke ontwikkeling stopt niet met het behalen van het NIMA Diploma Loes Al is 32 jaar en is sinds 2016 NIMA C Gediplomeerd. Ze trad onlangs toe als bestuurslid van de community NIMA Young Professionals. Wie is deze marketingduizendpoot? Als we Loes Al zeggen, dan zeggen we… Eén van de belangrijkste eigenschappen voor een marketeer is …

Lees meer
NIMA Update | editie 4 – voorjaar 2017 Alva van Beek

Het is weer tijd voor een nieuwe NIMA Update krant. In deze editie delen we: onze hoogtepunten van 2016 interviews met toppers zoals; Guy van Liemt RM, Ronald Pont en Frank Wertwijn SCP het belang van onze Business Memberships en…de ontwikkelingen rondom dé NIMA Diploma’s

Lees meer
De why van NIMA MyCareer Alva van Beek

NIMA MyCareer is een ware marketing-cloud waar alle leden van NIMA en gediplomeerden een eigen profielpagina hebben en met elkaar in contact kunnen komen. Voor écht ambitieuze marketeers valt er nog veel meer te halen. Jessica Henneman bijvoorbeeld: Jessica Henneman is SMP, Marketing consultant en Product Owner bij Bluedesk. Bluedesk bedenkt, ontwerpt, bouwt én vermarktt …

Lees meer
Kennis en netwerk vergroten met NIMA Large Business Membership Alva van Beek

Detailresult Groep N.V. bestaat uit de supermarktketens DekaMarkt en Dirk van den Broek. Geen kleine jongen dus. Daarnaast om vat de organisatie ook de bedrijfsonderdelen Detailresult Productie (twee bakkerijen en een slagerij), Detailresult Logistiek en Detailresult Services. Detailresult behoort tot de grotere bedrijven in het Nederlandse supermarktlandschap: een zeer ambitieuze organisatie waar ondernemen, snelheid van …

Lees meer
Gebruik dat educatiebudget Alva van Beek

NIMA stelt zich ten doel om kennis over de commerciële functie te delen en te toetsen en om professionals in marketing, communicatie en sales te helpen en inspireren bij het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en netwerk. Da’s een mooie volzin die letterlijk is geknipt en geplakt uit de missie van onze beroepsvereniging. Permanente Educatie …

Lees meer
Startup in het vizier Alva van Beek

Een marketingbureau runnen, een hbo-diploma plus NIMA B1 Certificaat behalen, en dat allemaal binnen hetzelfde jaar: Yoram Roemersma (26), oprichter van XYMS, deed het. Toen ik tien jaar geleden voor het eerst een bijbaan in de sales nam, kwam ik erachter dat commercie mijn wereldje was. Ik werkte voor onder andere Albert Heijn en KPN. Telkens …

Lees meer
Marketers’ Top Investment Priorities for 2017 Alva van Beek

Digital advertising and customer events are marketers’ top areas for planned investment in 2017, according to recent research from Autopilot. The report was based on data from a survey of 505 marketing decision-makers based in the United States. Some 30% of marketers say they plan to invest in digital advertising in 2017, and 30% plan …

Lees meer
The best of 2016: Campaign’s top 10 long reads Alva van Beek

Diversity was by far the biggest topic of the year, and going by Campaign’s most-read features of the year, readers were interested in delving further into the topic. It wasn’t just about gender equality but analysing the reasons there are so few women in top roles in agencies and marketing divisions. Returning to an industry …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.