Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
RAI, Organisator van hét Influencer Congres tijdens de huishoudbeurs, biedt NIMA-members een exclusieve korting aan. Op het congres wordt onder andere gesproken door Giel Beelen, radio DJ en YouTuber en Patrick Stal, Global Marketing Director TomTom Bandit en heeft als thema: Influencer marketing, wat is het, wat kun je ermee doen en hoe zet je dit succesvol in? …
The famous ‘4Ps of marketing’ are revered by some members of the profession, and scoffed at by others. Some see these fundamental tenets of classical marketing theory – referring to product, price, promotion and place – as the foundations upon which all sound marketing strategies are built. For others, they represent dusty old concepts that …
Op dinsdag 7 februari is de Adviesraad voor de NIMA Marketing Day bijeengekomen in Amsterdam. In totaal hebben ruim 25 NIMA Members deelgenomen aan de eenmalige brainstorm om te komen tot een programma dat zoveel mogelijk facetten van het centrale thema beraakt: ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van …
Social marketing remains focused on public platforms, but the growth of ‘dark social’ – private conversations that can’t be measured by web analytics – has significant implications for marketers who will have to develop conversation-based approaches, a Warc report argues. Toolkit 2017 defines dark social as including activity on closed networks such as messenger apps, …
Digital media fragmentation has driven down the price of online ads but at a cost to creativity and brand fame, says Bob Wootton, principal of Deconstruction Consulting and former ISBA director. It is a trusim to say that media has changed over my time. In fact, it has exploded and there’s now a daunting superabundance …
The marketing landscape has changed dramatically in recent years because of the digitization of just about everything, new consumer behaviors, and competitive pressures. Today, more than ever, companies are looking to build and nurture personalized relationships with customers to drive increased loyalty and engagement. And although companies’ intent to enhance connection points with their consumers …
Vlogs zijn populair: met name jongeren (18-34 jaar) kijken regelmatig vlogs op bijvoorbeeld YouTube. Maar zijn vlogs daarmee ook een goed medium om reclame in te maken? Volgens het IAB is het aandeel online media in mediabestedingen met 54 procent inmiddels groter dan dat van traditionele media (46 procent), en de verwachting is dat dit in de toekomst …
Among the top challenges that B2B marketers face are building brand awareness, managing customer relations, and making do with limited marketing resources (human and otherwise); 21% B2B marketers also say they have an insufficient audience size on social media. Using social advocacy could be a powerful way to tackle those challenges. Fully 70% of B2B …
Sales and marketing teams need to work more closely together to better understand their audience and convert leads, but new research suggests that many UK brands have yet to make this adjustment. Oracle, the cloud applications business, surveyed 800 CMOs, CSOs, senior marketers, and senior sales executives across France, the Netherlands, South Africa and the …
Being classed as ‘simple’ isn’t always seen as a positive but when it comes to brand proposition, being simple is most definitely an advantage. The majority of consumers (62%) are prepared to pay more for a simple experience, new research finds, while 61% would recommend a brand if it has a clear proposition that saves them time. Offering a straightforward shopping …
Op 30 maart reiken NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en – natuurlijk – de Marketeer of the Year. De …
De subtitel van het boek nodigt gelijk uit om het boek ‘Klantsignaalmanagement’ te lezen. Draait marketing immers niet om klantbeleving en klanttevredenheid? En is social media niet enorm in opkomst bij consumenten en bedrijven om interactief met elkaar direct te communiceren om bijvoorbeeld ervaringen uit te wisselen en problemen op te lossen? Denk aan hoe …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.