Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Some 60% of the content created by the world’s leading 1,500 brands is “just clutter” that has little impact on consumers’ lives or business results. That is the conclusion of a new report by media agency Havas. For the first time this year, The ‘Meaningful Brands’ study looked at the role of content and whether …
As marketers everywhere accept that data is now essential to their work, they are spending more on data-driven marketing and advertising (DDMA) and getting better at evaluating its effectiveness, a new study says. The Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising from the GDMA trade body was based on an online survey of 3,283 thought …
De subtitel van het boek nodigt gelijk uit om het boek ‘Klantsignaalmanagement’ te lezen. Draait marketing immers niet om klantbeleving en klanttevredenheid? En is social media niet enorm in opkomst bij consumenten en bedrijven om interactief met elkaar direct te communiceren om bijvoorbeeld ervaringen uit te wisselen en problemen op te lossen? Denk aan hoe …
Paul Postma slaagt er maar ten dele in over te brengen hoe marketeers met behulp van Big Data, organisaties verder kunnen brengen. Praktische boeken over Big Data zijn al eerder geschreven, zoals het standaardwerk van Lisa Arthur of de boeken van Steve Lohr en Peter Verhoef. De eerste hoofdstukken beschrijven de noodzakelijke kaders van Big …
I have a confession to make. A heresy that I can probably only say under cover of the Secret Marketer name, and one that will ensure I get burned at the stake. Or, perhaps, the 21st-century equivalent, trolled on Twitter. Most of us marketers should ignore what the top brands are doing. Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft, Toyota, …
Amsterdam, 30 januari 2017 – Afgelopen week verscheen bij Noordhoff Uitgevers de vijfde druk van Basiskennis Marketing (voorheen Marketingoriëntatie) van auteurs Co Bliekendaal en Ton van Vught. Het boek is bestemd voor professionals die direct aan de slag willen met marketing en sluit aan op het diploma NIMA Basiskennis Marketing. Het boek vormt het fundament …
Videos created by B2B companies continue to be viewed mainly on desktop computers, and they are still mostly watched during the workweek, according to recent research from Vidyard. The report was based on data from nearly 250,000 videos posted by 500 B2B companies to the Vidyard video platform over the 12 months ended November 2016; …
Sinds we social media hebben omarmd, praten we over verbinden en al snel komt dan het magische woord ‘samen’ boven drijven. Niet zo vreemd, samen impliceert immers dat je oog hebt voor je omgeving en dat je het niet in je eentje wilt doen. En verbinden is een niet te onderschatten noodzaak. Altijd al geweest …
Op dit moment overweegt meer dan de helft van de Nederlanders bij de aankoop van producten of diensten een duurzaam alternatief – zelfs als dit meer kost. Tegelijkertijd weten steeds minder mensen waar ‘duurzaam’ feitelijk voor staat. Die onwetendheid zet onbedoeld een rem op een verdere verduurzaming van de samenleving. Dat concludeert Triodos Bank naar …
Amsterdam, 20 januari 2017 – CDDN ontvangt als eerste bedrijf het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven. Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben, via het NIMA Integriteitsexamen, een actuele certificering op het gebied van de integriteit. NIMA introduceerde begin 2016 een Integriteitscode en de daarbij horende mogelijkheid om een examen te doen en een persoonsgebonden Integriteitskeurmerk te …
Op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, waarop álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals welkom zijn. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media. Verwacht worden tussen 1200 en 1400 marketeers. Deze week …
BBP Media, organisator van het congres B2B Summit Proud to B2B biedt leden van NIMA een exclusieve korting aan voor Members. Actieve deelname aan het event is door NIMA geaccrediteerd op 6 PE-punten voor persoonsgecertificeerden. Op het congres wordt onder meer gesproken door marketeers van Jacobs Douwe Egberts, Husqvarna, Leaseplan en Pacombi Group Het evemenent …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.