Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘De meest onderschatte kwaliteit in het communicatievak is nadenken’ Alva van Beek

(Door Jos Govaart – SCP) Wat vind jij de beste campagne aller tijden? En waarom vind je juist deze campagne zo briljant? Komt dat door de briljante executie? Door het lumineuze idee? Of is het toch iets anders? Bijvoorbeeld hét inzicht dat zo ontzettend goed bij de campagne paste. Zo eenvoudig en helder dat je …

Lees meer
Email marketing lacks relevance Alva van Beek

Nearly all marketers regard email as important to their work, but fewer than one in ten believe all their emails to customers are relevant, according to a new study. The Marketer email tracker 2017 report from the DMA, sponsored by dotmailer, found that two in five (42%) marketers said that at best ‘some’ of their …

Lees meer
The Five Most Important Digital Marketing Skills for 2017 Alva van Beek

As marketing technologies, channels, and platforms evolve, the skill sets of digital marketing professionals must evolve as well if businesses are to be able to successfully execute digital marketing strategies in 2017. Does your marketing team have the most important skills it needs for continued success and enhanced efforts? To identify potential talent gaps you’ll …

Lees meer
HiCon Influencer Congres tijdens de Huishoudbeurs – exclusief tarief voor NIMA-members Alva van Beek

RAI, Organisator van hét Influencer Congres tijdens de huishoudbeurs, biedt NIMA-members een exclusieve korting aan. Op het congres wordt onder andere gesproken door Giel Beelen, radio DJ en YouTuber en Patrick Stal, Global Marketing Director TomTom Bandit en heeft als thema: Influencer marketing, wat is het, wat kun je ermee doen en hoe zet je dit succesvol in? …

Lees meer
The big debate: Are the ‘4Ps of marketing’ still relevant? Alva van Beek

The famous ‘4Ps of marketing’ are revered by some members of the profession, and scoffed at by others. Some see these fundamental tenets of classical marketing theory – referring to product, price, promotion and place – as the foundations upon which all sound marketing strategies are built. For others, they represent dusty old concepts that …

Lees meer
Adviesraad NIMA Marketing Day sleutelt aan ultiem marketing-event Alva van Beek

Op dinsdag 7 februari is de Adviesraad voor de NIMA Marketing Day bijeengekomen in Amsterdam. In totaal hebben ruim 25 NIMA Members deelgenomen aan de eenmalige brainstorm om te komen tot een programma dat zoveel mogelijk facetten van het centrale thema beraakt: ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van …

Lees meer
Dark social shifts marketing focus Alva van Beek

Social marketing remains focused on public platforms, but the growth of ‘dark social’ – private conversations that can’t be measured by web analytics – has significant implications for marketers who will have to develop conversation-based approaches, a Warc report argues. Toolkit 2017 defines dark social as including activity on closed networks such as messenger apps, …

Lees meer
‘Digital media is a buyer’s market, but that doesn’t make it a good deal’ Alva van Beek

Digital media fragmentation has driven down the price of online ads but at a cost to creativity and brand fame, says Bob Wootton, principal of Deconstruction Consulting and former ISBA director. It is a trusim to say that media has changed over my time. In fact, it has exploded and there’s now a daunting superabundance …

Lees meer
Just-in-Time Marketing: Reach the Right Customer at the Right Time Alva van Beek

The marketing landscape has changed dramatically in recent years because of the digitization of just about everything, new consumer behaviors, and competitive pressures. Today, more than ever, companies are looking to build and nurture personalized relationships with customers to drive increased loyalty and engagement. And although companies’ intent to enhance connection points with their consumers …

Lees meer
Is influencer marketing via vloggers eigenlijk wel effectief? Alva van Beek

Vlogs zijn populair: met name jongeren (18-34 jaar) kijken regelmatig vlogs op bijvoorbeeld YouTube. Maar zijn vlogs daarmee ook een goed medium om reclame in te maken? Volgens het IAB is het aandeel online media in mediabestedingen met 54 procent inmiddels groter dan dat van traditionele media (46 procent), en de verwachting is dat dit in de toekomst …

Lees meer
Four Powerful Groups of B2B Brand Advocates on Social Media Alva van Beek

Among the top challenges that B2B marketers face are building brand awareness, managing customer relations, and making do with limited marketing resources (human and otherwise); 21% B2B marketers also say they have an insufficient audience size on social media. Using social advocacy could be a powerful way to tackle those challenges. Fully 70% of B2B …

Lees meer
Sales and marketing need to align Alva van Beek

Sales and marketing teams need to work more closely together to better understand their audience and convert leads, but new research suggests that many UK brands have yet to make this adjustment. Oracle, the cloud applications business, surveyed 800 CMOs, CSOs, senior marketers, and senior sales executives across France, the Netherlands, South Africa and the …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.