Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Being classed as ‘simple’ isn’t always seen as a positive but when it comes to brand proposition, being simple is most definitely an advantage. The majority of consumers (62%) are prepared to pay more for a simple experience, new research finds, while 61% would recommend a brand if it has a clear proposition that saves them time. Offering a straightforward shopping …
Op 30 maart reiken NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en – natuurlijk – de Marketeer of the Year. De …
NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Sqillzer, dat een omvangrijke online testomgeving heeft ontwikkeld, specifiek voor studenten in hbo en wo om online-marketingkennis en -vaardigheden te testen. De test is vanaf vandaag beschikbaar via de NIMA Kennistoets en ontwikkeld voor studenten die hun online marketingkennis wil testen. Over …
Some 60% of the content created by the world’s leading 1,500 brands is “just clutter” that has little impact on consumers’ lives or business results. That is the conclusion of a new report by media agency Havas. For the first time this year, The ‘Meaningful Brands’ study looked at the role of content and whether …
As marketers everywhere accept that data is now essential to their work, they are spending more on data-driven marketing and advertising (DDMA) and getting better at evaluating its effectiveness, a new study says. The Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising from the GDMA trade body was based on an online survey of 3,283 thought …
De subtitel van het boek nodigt gelijk uit om het boek ‘Klantsignaalmanagement’ te lezen. Draait marketing immers niet om klantbeleving en klanttevredenheid? En is social media niet enorm in opkomst bij consumenten en bedrijven om interactief met elkaar direct te communiceren om bijvoorbeeld ervaringen uit te wisselen en problemen op te lossen? Denk aan hoe …
Paul Postma slaagt er maar ten dele in over te brengen hoe marketeers met behulp van Big Data, organisaties verder kunnen brengen. Praktische boeken over Big Data zijn al eerder geschreven, zoals het standaardwerk van Lisa Arthur of de boeken van Steve Lohr en Peter Verhoef. De eerste hoofdstukken beschrijven de noodzakelijke kaders van Big …
I have a confession to make. A heresy that I can probably only say under cover of the Secret Marketer name, and one that will ensure I get burned at the stake. Or, perhaps, the 21st-century equivalent, trolled on Twitter. Most of us marketers should ignore what the top brands are doing. Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft, Toyota, …
Amsterdam, 30 januari 2017 – Afgelopen week verscheen bij Noordhoff Uitgevers de vijfde druk van Basiskennis Marketing (voorheen Marketingoriëntatie) van auteurs Co Bliekendaal en Ton van Vught. Het boek is bestemd voor professionals die direct aan de slag willen met marketing en sluit aan op het diploma NIMA Basiskennis Marketing. Het boek vormt het fundament …
Videos created by B2B companies continue to be viewed mainly on desktop computers, and they are still mostly watched during the workweek, according to recent research from Vidyard. The report was based on data from nearly 250,000 videos posted by 500 B2B companies to the Vidyard video platform over the 12 months ended November 2016; …
Sinds we social media hebben omarmd, praten we over verbinden en al snel komt dan het magische woord ‘samen’ boven drijven. Niet zo vreemd, samen impliceert immers dat je oog hebt voor je omgeving en dat je het niet in je eentje wilt doen. En verbinden is een niet te onderschatten noodzaak. Altijd al geweest …
Op dit moment overweegt meer dan de helft van de Nederlanders bij de aankoop van producten of diensten een duurzaam alternatief – zelfs als dit meer kost. Tegelijkertijd weten steeds minder mensen waar ‘duurzaam’ feitelijk voor staat. Die onwetendheid zet onbedoeld een rem op een verdere verduurzaming van de samenleving. Dat concludeert Triodos Bank naar …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.